Min egna kommentar: Att Anders Tegnell inte lyssnade och var envis kan mycket väl bero på att han fattade rätt så omgående att FSI-ledaren inte ens hade läst den svenska behandlingsrekommendationen för borrelios! Och om FSI-ledaren skall kunna "sätta dit" professor Björn Olsen, så måste faktiskt dom medlemmar i föreningen som anser sig vara feldiagnosticerade av professor Björn Olsen (eller av hans kollegor på CVI) anmäla läkaren till IVO.Jag har dock för ett par år sedan intervjuat honom om vektorburna infektionssjukdomar och brist på tillförlitliga test. Jag kan säga att jag inte var särskilt imponerad av hans svar. Han är oerhört envis. Jag vet inte om det gynnar den stora majoriteten.
Jag är riktigt trött på besserwissers som styr detta land när det gäller viktiga hälsofrågor. Jag tror att det är dags att byta ut många av dem. Vissa gör även allt för att synas, utan att nämna några namn. De borde sköta sitt huvudsakliga uppdrag bättre istället.
Jag gissar även att den svenska patientföreningen FSI kommer att vara nedlagd innan året (dvs, 2021) är slut.
CVI = Centrum för Vektorburna Infektioner i Uppsala
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=4040#p50897 .