Information for people from Sweden

For everything that is related to Lyme and/or Lymeland, but doesn't fit in the other forums. Speak your mind, connect, ask help, etc.
X-member

Re: Information for people from Sweden

Post by X-member » Sat 11 Jun 2022 12:32

TBE rekordökar – många har inte vaccinerat sig

Publicerad 9 juni 2022.

https://www.expressen.se/halsoliv/medic ... nerat-sig/

Ett klipp:
Peter Nolskog, TBE-forskare och biträdande smittskyddsläkare i Region Västra Götaland, är bekymrad över utvecklingen. Han uppmanar alla som ska vistas i fästingområden att skaffa sig ett gott vaccinationsskydd.

– Det positiva är att det aldrig är för sent. Efter de två första snabba doserna får man ett bra skydd och har man missat att ta sina påfyllnadsdoser kommer skyddet snabbt när man väl tar dem, poängterar Peter Nolskog.

X-member

Post by X-member » Tue 21 Jun 2022 22:22

Jag kan idag konstatera att ledaren för patientföreningen FSI, dvs Mats Lindström ännu inte har läst den svenska behandlingsrekommendationen för borrelios för han tror nämligen fortfarande att man förnekar behandlingssvikt i Sverige.

Detta börjar ta mig fan (ursäkta) bli riktigt sjukt...

FSI = Föreningen för Svårdiagnostiserade Infektionssjukdomar

X-member

Post by X-member » Wed 29 Jun 2022 23:35

Inlägg postat av ledaren för patientföreningen FSI, dvs Mats Lindström i hans offentliga facebookgrupp: Går kroniska sjukdomar att bota? för några dagar sedan (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Inom ett par veckor kommer många svenskar vara sjuka, antingen i covid, som nu sprider sig med raketfart, eller någon av alla de infektioner som överförs av fästingar. Borrelia bör då endast nämnas som ett av alla exempel.
Och så länkar han till nedanstående artikel:

Topp för borreliasmitta under midsommarhelgen

Publicerad 26 juni 2022

https://www.gp.se/nyheter/sverige/topp- ... 1.75651894

Min egna kommentar: Det han skriver ovan (om covid-19) hittas överhuvudtaget inte i artikeln ovan, så vilken djävla (ursäkta) källa har han använt?

X-member

Post by X-member » Wed 29 Jun 2022 23:40

Tillägg till svaret ovan.

Att jag ställer den frågan är faktiskt för att covid-19 just nu minskar i Danmark (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=2270#p60848 ) trots att dom fortfarande inte har satt in några (nya) åtgärder, så hur sjutton vet han att smittan sprider sig med (citat): "raketfart" i Sverige?

X-member

Post by X-member » Thu 30 Jun 2022 0:05

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren.

Nu skall ni få se något mycket intressant.

Inlägg postat av ledaren för patientföreningen FSI, dvs Mats Lindström i hans offentliga facebookgrupp: Går kroniska sjukdomar att bota? för 6 dagar sedan (jag "skippar" dock länken och det är jag själv som har blåmarkerat):
Jag tror att prognosen är felaktig.

Enligt Folkhälsomyndigheten har vi låg spridning av covid-19 att vänta de närmaste månaderna, men den väntas öka efter semestrarna och i slutet av augusti efter skolstarten.
Min egna kommentar: Mats Lindström har alltså postat sin egna gissning, som en "sanning" i det senare inlägget...

Post Reply