Min egna (mycket roade) kommentar: Vad bra, då kommer man alltså att slippa fästingar i fortsättningen då.Gratis vaccin mot fästingar för alla åldrar och i hela landet är viktigt för att förebygga allvarliga hjärnskador!

Min egna (mycket roade) kommentar: Vad bra, då kommer man alltså att slippa fästingar i fortsättningen då.Gratis vaccin mot fästingar för alla åldrar och i hela landet är viktigt för att förebygga allvarliga hjärnskador!
Min egna kommentar: Exakt!Artikeln, som har stöd av 15 tunga experter inom området, handlar bland annat om behovet av statligt stöd till sjukvårdsregionerna för att kunna ta hand om de uppskattningsvis ca 100 000 människor som lider av svåra symptom efter infektioner.
Min egna kommentar: NEJ FÖR FAN, EN KVARSTÅENDE AKTIV INFEKTION EFTER BEHANDLING HETER TA MIG FAN INTE KRONISK BORRELIA I SVERIGE!Bella Hadid, 26, lider sedan 15 år av kronisk borrelia.
Nu visar hon upp bilder och berättar om den svåra sjukdomstiden på Instagram.
Min egna kommentar: Och här LJUGER 1177 OCH PÅSTÅR ATT LATE LYME DISEASE INTE FINNS!Det finns inget vetenskapligt stöd för att själva borreliainfektionen skulle kunna bli kronisk. Ibland kan däremot borreliainfektionen orsaka besvär som finns kvar under lång tid, skriver 1177.
Hämtat från FoHM:s (fd SMI:s) rapport:Det finns dock inget som heter kronisk borrelia. Läs vad professor Dag Nyman skriver om saken, han är expert på fästingburna sjukdomar.
Själv har jag haft neuroborrelios 2 ggr och blev efter den andra infektionen väldigt sjuk i leder och muskler. Det visade sig att borrelian triggat igång artrit. Dessutom påverkar borrelian vilande underliggande sjukdomar så att de blommar ut, vilket många då tror är borrelian som inte går om.
Och i ärlighetens namn verkar hon ha en hel del andra bekymmer såsom undervikt, depression m.m. En enkel googling ger mycket info.
Däremot kan det mycket väl vara TBE, men det är en annan sak än borrelia
https://www.folkhalsomyndigheten.se/con ... 101-28.pdfKronisk borreliainfektion
Kronisk BI förekommer inte enbart som ACA och kronisk artrit, utan även som sen
(kronisk) NB med persisterande symptom och objektiva infektionstecken i
ryggmärgsvätska (csv) och blod med en varaktighet på över sex månader.
Tillstånden förekommer vid obehandlad BI, men anses vara mycket ovanliga om
rätt antibiotikabehandling sätts in i ett tidigt skede.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Varför i helvete tar inte folk reda på rätt fakta innan dom börjar "jiddra" offentligt?Sammanfattning: Kronisk borreliainfektion som varar längre än sex månader
förekommer som ACA, kronisk artrit eller sen (kronisk) NB. Kronisk BI är mycket
ovanlig efter antibiotikabehandling.
Min egna kommentar: Nope, en långvarig (dvs, kronisk) borreliainfektion har varat i mer än 6 månader (se föregående svar).Lägg dig i en skog i Västra Götaland i en vecka. Återkom efter det med din erfarenhet.
Min egna kommentar: Hen påstår alltså att ingen i hela världen led av långvarig borrelios innan man upptäckte vad som orsakar sjukdomen.På 50 talet hade vi inga sånna sjukdommar. Hur kommer detta sig? Haha