Information for people from Scandinavia

For everything that is related to Lyme and/or Lymeland, but doesn't fit in the other forums. Speak your mind, connect, ask help, etc.
X-member

Re: Information for people from Scandinavia

Post by X-member » Sun 7 Jul 2019 1:52

Här kommer några kommentarer till hämtade från facebook gällande IDSA:s "draft-riktlinjer":
The IDSA doesn't really want to know what you think about their rubbish guidelines but you can let them know anyway.
If you want to help save lives, change lives, and stop losing lives whether you have Lyme or not, please leave a public comment on the IDSA website forcing the new guidelines to be revised, truthfully and correctly. These guidelines are complete asinine, they’re worse than before.
The IDSA has just released its DRAFT 2019 Lyme Treatment Guidelines and opened them for public comment until August 10. We suspect this is a dog and pony show, since the guidelines are in substance the same as always and because many of the original tainted guidelines authors (as revealed in UNDER OUR SKIN) are still on the 2019 panel.

X-member

Post by X-member » Sun 7 Jul 2019 1:57

En kommentar till gällande IDSA:s "draft-riktlinjer" hämtad från facebook:
They obviously excluded all the studies and papers that show persistent infection, false negatives on tests, and treatment failure.
Min egna kommentar: Har denna person ens läst "draft-riktlinjerna"?

Anledningen till att jag ställer den frågan kan hittas i ett tidigare svar här i detta ämne:

https://www.lymeneteurope.org/forum/vie ... 740#p45886

X-member

Post by X-member » Sun 7 Jul 2019 2:16

Nedanstående är hämtat från ledaren för patientföreningen FSI:s offentliga grupp på facebook:
Ja ….-Jättebra ! Fantastiskt! Då borde man väl också lekandes lätt upptäcka bland annat Borreliabakterier (spiroket) i människors blod, tårar, saliv mm.

men det ``bryr sig inte våra läkare om. Det skulle kanske vara ``för enkelt´´. Faktum är att vissa kliniker ``TITTAR på blodet med hjälp av mikroskop

och på det sättet konstateras exakt vilken bakterie det är frågan om. Varför gör inte våra så kallade läkare det? -För dyrt? -Rädda för att upptäcka

mer än de önskar - eller? Om jag vore du -så skulle jag strunta i både läkare med deras osäkra (otäcka) prov och vänt mig till en privat klinik

Bacillakuten - Kolla bakterier i mikroskop

SVT-klippet "Bacillakuten - Kolla bakterier i mikroskop" har delats 12 gånger på Facebook.
Min egna kommentar: Jodå, svenska labb (läkare gör det nog mer sällan) kan faktiskt använda mikroskop för att "upptäcka" bakterier och annat tex i blod och vävnader, men dom vet också att man även måste bevisa (med andra metoder i tillägg) att det man ser verkligen är det som man tror.

Men denna "tomte" kan väl själv vända sig till någon privat klinik som struntar helt och hållet i att använda andra metoder i tillägg, så kan han själv lära sig "den hårda vägen" att det nog inte var det bästa rådet trots allt.

Ps! Jag har nu återgett exakt hur denna person skriver, så dom underliga "hoppen" i texten är personens egna. Ds.

X-member

Post by X-member » Sun 7 Jul 2019 2:41

Jag bara måste ge er ett klipp till från vad "tomten" skriver i ledaren för patientföreningen FSI:s offentliga grupp på facebook (och med "dessa infektioner" så menar han bland annat borrelios):
Det blev galet - kaos - redan "i från början" - Mr. Pasteur

Dessa infektioner är antagligen på grund av all medicinering och kemi - som den petrokemiska industrin lade upp grunden till, orsaken till så gott som all sjukdom.

Inflammationer uppstår, varefter "basillus" får tillgänglighet i den nedsatta immuniteten, vad gäller den "moderna" människans kroppar ..plus allt annat levande, på denna planet.

Detta Faktum mörkas och ett mer än 108 - årigt bedrägeri fortgår.
Min egna kommentar: Menar han möjligen att infektioner är något "nytt" som bara har förekommit i drygt 100 år?

X-member

Post by X-member » Sun 7 Jul 2019 2:59

Här kommer ett klipp till (från samma text som jag gav ett klipp från i föregående svar i detta ämne) från "tomten" i ledaren för patientföreningen FSI:s offentliga grupp på facebook:
Ingen har kanske riktigt förstått det groteska ...

..att Borrelia och andra egentligen "oskyldiga" mikrooganismer ihop med försurning - (i det "moderna samhället") öppnar upp för attacker av bakterier, virus och all slags (ännu ej helt helt kända) microorganism plus svamp och parasiter..

Detta som döljs så väl:

I synnerhet Borrelia, är en hemsk bakterie och samtidigt en nästan "rovdjursliknande" parasit som nu alltmer, ligger bakom ohyggligt mycket sjukdom ! Tester och prover är utformade på ett sådant vis, att infektionerna ej upptäcks, då infektionen fortgått en tid ..

Den Skolmedisinska verksamhetens inriktning på "bekämpning" av bakterier - har med alla gifter orsakat ett kaos (en oordning) som triggad all slags microorganism...

Detta faktum döljs och mörkas av "någon ondskefull överhet"- för att "skapa" och utöka den "som jag ser det" ohyggligt växande, snart globala och giftspridande - den förhärskande västerländska Skolmedicinska verksamheten, grundad med hjälp av kemisten och "Nobelpristagaren" Louise Pasteur ..

Allt har hänt på "bara" drygt 100 år, sedan den "onda" och vansinniga petrokemiska verksamheten kom till stånd med sina icke kroppsegna mediciner - de så kallade "läkemedlen" .. som tillhör Skolmedicinen, vilket blev dess "passande" namn.

Skolning, drillning, inbillning och slutligen hjärntvätt ..

I mina ögon - En enormt "sjukdomsframkallande" verksamhet som blev fel, från allra första början .
Min egna kommentar: Jag har återigen återgett exakt hur "tomten" skriver. Hur sjutton står folk ut med detta i den svenska facebookgruppen?

Ps! Nu vet jag inte vad som är det största problemet med denna person, men kanske han har behov av en ordentlig utredning hos en psykolog? Ds.

X-member

Post by X-member » Sun 7 Jul 2019 17:05

Som ni kanske redan har räknat ut utifrån vad "tomten" skriver som jag har postat i några tidigare svar i detta ämne, så förespråkar denna person både alternativa (inte godkända) diagnosmetoder samt alternativ behandling, men "tomten" skriver dock även följande i samma facebookgrupp:
De svåridefienerade sjukdomarna stannar inte UPP bara för att det stundar till helg-
Det känns alltid som ett HÅN när folk önskar en `trevlig helg´.. För så mångas del så är det nog tyvärr så.
Vad är det för skillnad på en helg eller vardag?
Vardagen är nog oftast skonsammare / lugnare för oss, Vi drabbade.
För min del så handlar denna helg (dessutom) oftast om att arbeta ´extra för att klara livhanken, trots min pensionsålder.
Finns det några liktänkande?
(jag menar lika ^- tänkande förstås.
Förgiftade Lik blir vi alla - Förgiftade i en onaturlig furruttnelse - Ej lämpliga i syfte att förbättra jordmånen på vår snart helt ocuperade planet ..
Dröm vidare I er evidensbaserade och så vetenskapliga Evidens ..
Min egna kommentar: Ovanstående tycker jag själv inte verkar vara en så värst bra reklam varken för alternativa diagnosmetoder eller alternativa behandlingar.

Tillägg:

Här kommer förresten en kommentar till skriven av samma "tomte":
Ha,ha - `Sjukdomsvinst´ - och i så fall för vem, vilka eller endast några I bakgrunden något ont ,, OBS! Se på vår medisinska historia, typ 200 år tillbaka i tiden. Dessa mästare och giganter bojkottades redan då. På senare delen av 1800 talet, så förändrades allt -
..Allt från verkligt beprövad läkekonst och naturlig medicin ville förbjudas - SÅ är det Än -,enm i en allt allt högre grad--

X-member

Post by X-member » Sun 7 Jul 2019 23:06

Nu har jag hittat lite mer information om "tomten" som jag har citerat i flera tidigare svar i detta ämne.

Han skriver följande på sin vägg på facebook (vilket är offentligt och läsbart av alla) och det är borrelios som han talar om, ett klipp:
En Infektion som `inte finns´ på den Skolmedisinska kartan och som man absolut inte får någon hjälp med.. Hur många (mer än 130) av våra vanligaste sjukdomar som denna infektion orsakar - är " bara bra för verksamheten" .. (sade den mest elake
Min egna kommentar: Detta betyder (som jag själv tolkar det) att "tomten" har ställt sin diagnos själv. Notera att han även verkar påstå att borrelios är orsaken till mer än 130 olika sjukdomar.

Här kommer ett klipp till från hans vägg på facebook och detta säger "tomten" när det gäller alternativ behandling:
Det är ’bekvämare’ att förklara för andra, än att bota sig själv - kanske. Motståndet och ’idiotförklarningen’ kan ibland bli förkrossande Vart söker man sig då?
Min egna kommentar: Människan är uppenbarligen en idiot.

Ps! Jag har nu återgett exakt hur "tomten" skriver, så tex den "halva parentesen" (i det första klippet) är hans egna. Ds.

X-member

Post by X-member » Sun 7 Jul 2019 23:22

Tillägg till föregående svar.

Här kommer nu även en svarskommentar riktad till "tomten":
Har du möjligen varit i kontakt med Lena Dickson om ditt infekterade tillstånd som fästingen ställt till med (plus att det är av vikt hålla det info tillståndet i schack genom att äta antiinfl kost tills m kosttillskotten, men det vet du ju redan)? Hon har goda kunskaper inom området och har själv tagit sig ut ur detta tillstånd (några gånger, om jag inte minns fel) och sedan hållt det i schack bl.a. med hjälp av olika kryddor i koncentrat (om inte jag minns fel). Because you are worth it
Min egna kommentar: Tydligen finns det ännu fler idioter.

Tillägg:

Två klipp från vad Lena Dickson säger hämtat från ledaren för patientföreningen VIDAS blogg (det är jag själv som har blåmarkerat):
Man påstår att Borrelios hos djur oftast har ett mer utdraget och kroniskt förlopp jämfört med hos människa, men vissa forskare säger att hos människan kan Borrelios ge upphov till ca 300 sjukdomar.
Enligt experter på Borrelia tar det två år att ta död på all Borrelia med hjälp av antibiotika.
https://botaborrelia.wordpress.com/lena ... e-disease/

Min egna kommentar: Uppenbarligen en idiot till.

X-member

Post by X-member » Sun 7 Jul 2019 23:42

Nu tror jag att jag har skrivit tillräckligt om denna svenska "tomte" som tydligen själv omges av "tomtar".

Lite synd faktiskt att Mats Reimer har slutat blogga på Dagens Medicin, men vad folk skriver offentligt på facebook kanske han inte bryr sig så värst mycket om, utan det är ju oftast bara om sådant skulle dyka upp i media som han brukat reagera.

Tillägg:

Jodå, även jag har varit både okunnig och blåögd en gång i tiden, så jag kan nog också ha tyckt att det som Lena Dickson skrev var himla bra. Det tycker jag dock inte längre.

X-member

Post by X-member » Mon 8 Jul 2019 12:13

En kommentar hämtad från Lymedisease.orgs sida på facebook:
I only know of 7 doctors in Canada who treat Lyme. They do it secretly. Their waiting lists are 2+ years long. There are 80,000 doctors here and only .001% are willing to risk their careers for us. Our Public Health Agency and their medical Colleges have done a great job of scaring them into violating their 'do no harm' oath. :evil:
Min egna kommentar: Är detta verkligen sant, dvs får läkare i Kanada inte ens lov att skriva ut IDSA:s rekommenderade behandling för borrelios?

Tillägg senare:

Enligt vad jag kan se på länken nedan så var det som personen skrev (ovan) ren och skär lögn! Att det dessutom skulle vara över två års kö till läkare i Kanada som behandlar borrelios kan jag heller inte hitta någon information om på länken nedan.

For health professionals: Lyme disease

https://www.canada.ca/en/public-health/ ... sease.html

Så jag misstänker starkt att personen istället menar behandlingssvikt och talar om sk "LLMD:s".

Post Reply