Nedanstående är hämtat från ledaren för patientföreningen FSI:s offentliga grupp på facebook:
Ja ….-Jättebra ! Fantastiskt! Då borde man väl också lekandes lätt upptäcka bland annat Borreliabakterier (spiroket) i människors blod, tårar, saliv mm.
men det ``bryr sig inte våra läkare om. Det skulle kanske vara ``för enkelt´´. Faktum är att vissa kliniker ``TITTAR på blodet med hjälp av mikroskop
och på det sättet konstateras exakt vilken bakterie det är frågan om. Varför gör inte våra så kallade läkare det? -För dyrt? -Rädda för att upptäcka
mer än de önskar - eller? Om jag vore du -så skulle jag strunta i både läkare med deras osäkra (otäcka) prov och vänt mig till en privat klinik
Bacillakuten - Kolla bakterier i mikroskop
SVT-klippet "Bacillakuten - Kolla bakterier i mikroskop" har delats 12 gånger på Facebook.
Min egna kommentar: Jodå, svenska labb (läkare gör det nog mer sällan)
kan faktiskt använda mikroskop för att "upptäcka" bakterier och annat tex i blod och vävnader, men dom
vet också att man även måste
bevisa (med andra metoder i tillägg) att det man ser verkligen är det som man tror.
Men denna "tomte" kan väl
själv vända sig till någon privat klinik som struntar helt och hållet i att använda andra metoder i tillägg, så kan han själv lära sig
"den hårda vägen" att det nog inte var det bästa rådet trots allt.
Ps! Jag har nu återgett
exakt hur denna person skriver, så dom underliga "hoppen" i texten är personens egna. Ds.