Information for people from Sweden

For everything that is related to Lyme and/or Lymeland, but doesn't fit in the other forums. Speak your mind, connect, ask help, etc.
X-member

Re: Information for people from Sweden

Post by X-member » Wed 26 Feb 2020 12:03

Ledaren för den svenska patientföreningen FSI skriver idag (26 februari 2020) bland annat följande i sin egna grupp på facebook, vilket är offentligt och läsbart av alla:
Visst, om man har positivt mot HIV eller TBC kan man nog vara säker på att man har sjukdomen då dessa patogener sällan kan slås ut av kroppens immunförsvar. Men om man har positivt på exempelvis borrelia, mycoplasma, twar, EBV osv, då anser sjukvården att infektionen är genomgången vid positivt enbart på IgG - t ex vid borrelia, om man en gång tidigare fått världens kortaste behandling som ordineras i Sverige.
Han påstår alltså att svenska läkare använder antikroppstester för att se om det rör sig om behandlingssvikt. Detta är ren och skär lögn!

Och att det enbart skulle vara i Sverige som man ger en lite för kort behandling vid en sen artrit och en sen neuroborrelios är också ren och skär lögn!

X-member

Post by X-member » Wed 26 Feb 2020 12:11

”Alla måste utredas vid minsta misstanke”
Professorn: Det är ingen diagnos som ställs på två minuter

(Det handlar om demens.)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0n ... -misstanke

Ett klipp:
Ska utesluta andra orsaker

Även vissa mediciner kan påverka hjärnan negativt, liksom fästingburna sjukdomar, som TBE och borrelia, sköldkörtelsjukdom och brist på vitamin B12.
Patientens sjukdomshistoria är mycket viktig vid en demensutredning, liksom samtal med anhöriga.

X-member

Post by X-member » Wed 26 Feb 2020 12:22

Här kommer en kommentar från ledaren för FSI:s egna grupp på facebook, vilket är offentligt och läsbart av alla:
Mina båda barn och deras pappa äter Disulfiram, men låg dos numera. De blev sjuka när de åt 400 mg per dag och äter nu 100 mg per dag. Det tar lång tid och bara pappan märker en liten positiv förbättring än så länge....vi får se
Min egna kommentar: Ja, lider man enbart av restsymptom* så lär man nog inte få någon större effekt av Disulfiram oavsett hur länge man äter medicinen.

* Eller kanske rentav har blivit feldiagnosticerade från början.

X-member

Post by X-member » Wed 26 Feb 2020 12:46

Här kommer en av mina egna kommentarer från den norske läkaren Henrik Vogts vägg på facebook, vilket är offentligt och läsbart av alla (och jag postar detta här i ämnet, då folk ju faktiskt även kan bli feldiagnosticerade) :
Jag har förstått att både Henrik Vogt och Mats Reimer försöker sprida ut att alla som blir diagnosticerade med borrelios av läkare anslutna till ILADS dom blir feldiagnosticerade, och att patienterna lider av "något annat".

Tänk om det nu skulle visa sig att Justin Bieber har blivit feldiagnosticerad med borrelios och dessutom fått en längre/bättre/annan behandling av en kanadensisk läkare som står på IDSA:s sida, vad händer då?
Tillägg:

Ni hittar information om borreliabehandling i Kanada i ämnet nedan här i forumet:

"you may require a longer course or repeat treatment with antibiotics" (Canada)

https://www.lymeneteurope.org/forum/vie ... 324#p46276

X-member

Post by X-member » Wed 26 Feb 2020 13:30

Ledaren för patientföreningen FSI har (bland annat) tagit upp coronaviruset i sin egna offentliga grupp på facebook, men han har också sagt ifrån att han inte är intresserad av all alternativmedicinsk reklam/propaganda som har spritts av vissa personer i den gruppen.

Här kommer nu en kommentar från en person som har spritt sådan alternativmedicinsk reklam/propaganda:
Folk dör i tusental i sverige av corona och media tiger,,, de dör dock inte kroppsligt utan hjärnan är död pga av att de tagit del av propaganda alldeles för länge
Min egna kommentar: Ja jösses! :)

En sådan person skulle jag själv omgående ha tagit bort som medlem i gruppen!

Tillägg senare:

En person frågade vad hen menade och hen svarade med att länka till en propagandafilm på YouTube där man verkar göra reklam för vitamin C-behandling.

Snacka om att vilja reta gallfebern på innehavaren av gruppen.

Ytterligare ett tillägg:

Idag har man meddelat i media att man har hittat en coronasmittad person i Göteborg (där jag själv bor) och en i nord-Norge.

X-member

Post by X-member » Fri 28 Feb 2020 19:40

Detta hör ihop med föregående svar i detta ämne.

Idag skriver man i svenska nyheter att det nu är 11 bekräftade coronafall i Sverige och att en av dom åkte tåg från Stockholm till Göteborg och därmed kan ha smittat ett stort antal personer.

Och nu gör ledaren för patientföreningen FSI själv "reklam" för vitamin-C behandling av corona.

Jag är såååå glad för att jag snart skall sluta helt och hållet med detta. ;)

Tillägg senare:

Nu får ledaren för FSI "mothugg" av en person som påpekar att det inte finns några bevis för att C-vitaminer botar coronafallen, utan detta ges bara i "förebyggande syfte".

X-member

Post by X-member » Sun 1 Mar 2020 18:14

Detta handlar om coronaviruset vilket diskuteras rätt så mycket i ledaren för patientföreningen FSI:s offentliga grupp på facebook.

En person har postat information om att man inte skall uppsöka en vårdmottagning direkt om man misstänker att man kan ha denna smitta utan man skall allra först ringa 1177.

Under detta inlägg så har en person postat följande kommentar:
Skrämselpropagandan roar inte mig. Större risk att folk har hjärntumörer.
Min egna kommentar: Vaddå skrämselpropaganda? Men jag antar att just denna person kommer att skita fullständigt i att följa dom direktiv som har getts.

X-member

Post by X-member » Mon 2 Mar 2020 21:12

Nu är ledaren för patientföreningen FSI "i gång igen" och skriver idag, 2 mars 2020 (bland annat) följande i sin egna grupp på facebook, vilket är offentligt och läsbart av alla:
Jag undrar varför en viss infektionsprofessor är så på nu? Gällande vektorburna infektionssjukdomar som drabbar 100.000 tals varje år verkar han inte bry sig lika mycket om. Där avfärdas de flesta som kommer till hans klinik som att infektion är genomgången.

Det borde vara dags att analysera den verksamhet som pågår gällande vektorburna infektionssjukdomar. Det är faktiskt inte okey det som pågår. Svårt sjuka förvägras behandling, för att de tidigare fått värdelös behandling. Behandlingssvikt accepteras inte i Sverige. Det är ett betydligt större problem än coronavirus!
Skall vi börja med antalet fall med vektorburna sjukdomar i Sverige så tycks ledaren för FSI tro att sjukvården inte kan räkna. Nåja, räknar man in alla som självläker så kan det väl iofs bli 100 000-tals fall/år.

Men det största problemet är faktiskt att ledaren för FSI återigen, för "femtielfte" gången ljuger (jag har blåmarkerat detta) och påstår att man inte erkänner att behandlingssvikt finns i Sverige, vilket ju för bövelen (ursäkta) just den professor (dvs, Björn Olsen) som ledaren för FSI talar om har erkänt finns, och detta även i svensk media (Dagens Nyheter)!!

Tillägg:

Jag tror jag skall berätta lite om den artikeln i Dagens Nyheter som jag talar om ovan.

I denna artikel så påstår professor Björn Olsen att kronisk borrelios inte finns, men han talar om en helt annan variant av "chronic Lyme", dvs han menar alltså varken sen borrelios eller behandlingsvikt.

Men denna artikel har nog lästs av både "helblinda och obildade personer", dvs av folk som för det första tror att begreppet kronisk borrelios står för behandlingssvikt och för det andra tror att det bara finns en enda variant av kronisk borrelios (suck). Så dom missade helt och hållet att man även skrev att behandlingssvikt finns i den artikeln!

X-member

Post by X-member » Mon 2 Mar 2020 21:52

Detta hör ihop med föregående svar i detta ämne.

Här kommer några kommentarer under det inlägget i ledaren för FSI:s egna grupp på facebook.

FSI-ledaren skriver:
Ja, men sätt det i rätt perspektiv. Nu jämför jag med alla stackare som lider av vektorburna infektionssjukdomar. Det ser jag som ett betydligt större problem!
En person svarar (vilket FSI-ledaren har klickat gilla på, hör och häpna!):
Ja det är det ett jädra lidande men inte dödligt
Min egna kommentar: Har ledaren för patientföreningen FSI möjligen inte förstått att även vektorburna infektioner kan vara dödliga?

Tillägg (som vanligt):

Nu kom jag (nog) på vad ledaren för patientföreningen FSI menar. Han menar att professor Björn Olsen borde fokusera mer på att lösa problemen när det gäller vektorburna sjukdomar och inte på att informera om coronaviruset. Så detta är alltså kritik riktad mot just professor Björn Olsen.

Jaha, så ledaren för patientföreningen FSI har tydligen ingen aning om att det är förbannat många (både svenska och utländska) forskare och läkare som faktiskt hela tiden försöker lösa problemen när det gäller vektorburna sjukdomar.

X-member

Post by X-member » Tue 3 Mar 2020 14:24

Detta är ett klipp från en kommentar skriven av en person som sprider alternativmedicinsk propaganda och är hämtat från ledaren för FSI:s grupp på facebook, vilket är offentligt och läsbart av alla (det är jag själv som har blåmarkerat):
Vi (eller någon sate) fick bukt med Syfilis, (som är en kusin till borrelia) för mycket längesedan. Allra först kom vaccinet mot smittkoppor, av en slump.. och egentligen helt naturligt. I första delen av 1800 talet upptäcktes det att mjölkerskor, alltså kvinnor (mestadels) som mjölkade kossorna aldrig drabbades av den dödliga sjukdomen Smittkoppor. Istället så fick de något som heter Kokoppor som är en betydligt beskedligare sjukdom.. och som skapade en naturlig immunitet mot den / ofta dödligt farliga Smittkoppor.. Därigenom föddes idén om vaccin. Hur många infektions sjukdomar har man hittills fått bukt med, sedan dess?
Syfilis tror jag. (ochså en spiroktet bakterieparasit, liksom borrelia)
Vilka mer?
Min egna kommentar: Ja, jösses! ;)

Missförstå mig rätt nu, men ibland är det faktiskt mycket bättre att sådana här personer helt enkelt håller klaffen.

Post Reply