Information about covid-19 for people from Scandinavia

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for people from Scandinavia

Post by X-member » Thu 24 Sep 2020 18:37

Om ni vill veta vilken svensk politiker det är som har mest nytta av att icke-läskunniga och icke-lagkunniga svenskar (+ en del utländska personer) ideligen ljuger om att svensk strategi är att uppnå flockimmunitet, så hittas denna svenska politikers namn här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3100#p49932 .

X-member

Post by X-member » Thu 24 Sep 2020 19:15

Detta hör ihop med den artikel som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3100#p49934 .

Här kommer vad en admin (!!!) i flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) skrev om detta för ca 25 minuter sedan:
Trots munskydd nu är Zlatan sjuk i Corona.
Min egna kommentar: Börjar man kanske förstå vad Anders Tegnell faktiskt säger i den flockidiotgruppen? Eller var detta bara en liten "tillfällig sinnesförvirring" som admin hade drabbats av?

Tillägg:

Men utifrån några reaktioner på vad admin skrev, så tycks det istället vara ett citat.

Haha, han har alltså tydligen glömt att sätta citationstecken på det han skrev, så att folk nu tolkar det som han själv har sagt det. :D :D

X-member

Post by X-member » Thu 24 Sep 2020 20:23

Detta har en viss koppling till föregående svar i detta ämne.

Här kommer en liten diskussion hämtad från en svensk flockidiotgrupp (fd Björn Olsen fan club) på facebook:

En person skrev följande inlägg för ca 5 timmar sedan:
Tegnell vägrade återigen erkänna att munskydd skyddar i kollektivtrafiken. Hösten kommer att kräva många nya offer, smittade på bussar, perrongen, i tunnelbanan...
En annan person svarade:
Folk kan väll sätta på sig munskydd utan att behöva ett okej från Tegnell
Min egna kommentar: Men sådana svar vill dom nog inte ha, för dom vill nog hellre bevisa för hela världen att dom inte vet att tom WHO säger att munskydd inte räcker till om man befinner sig närmare en person än 1 meter vilket jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=2630#p49454 .

X-member

Post by X-member » Fri 25 Sep 2020 13:10

Fel i cellerna kan förklara coronagåta: Häpnadsväckande

Publicerad 25 september 2020.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQ ... dsvackande

Ett klipp:
Fel i cellerna

Det är tidningen The Guardian som beskriver de nya studier som nyligen publicerats i den vetenskapliga tidskriften Science. Ett internationellt forskarlag har hittat fel i cellerna hos svårt sjuka patienter med covid-19. Det förhindrar dem att producera signalmolekylen typ 1-interferon. Detta protein som produceras i cellerna är kroppens första försvarsinstans mot viruset.

Defekten kan, enligt forskarna, antingen vara genetisk och legat dold i kroppen hela livet och först blivit farlig när det nya coronaviruset slog till. Eller så kan det vara en immunologisk defekt som patienten drabbats av under livet.

X-member

Post by X-member » Fri 25 Sep 2020 13:12

Ingen patient med covid-19 på IVA i Göteborg

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg ... 1.34596107

Ett klipp:
Göteborg - För första gången sedan pandemins början vårdas ingen patient med covid-19 på IVA i Göteborg. Samtidigt ökar smittspridningen sakta men säkert i landet.
Statsministern gav under torsdagen besked om att inga restriktioner lättas, och menar att det ännu inte är tid att slappna av.

X-member

Post by X-member » Fri 25 Sep 2020 13:24

Här kommer en liten diskussion hämtad från en svensk flockidiotgrupp (fd Björn Olsen fan club) på facebook:

Person 1 (i ett inlägg postat för ca 1 timma sedan):
Björn Eriksson är orolig för ökad smittspridning. Det var han som tog beslutet om att alla äldre skulle vårdas kvar, hemma eller på äldreboendet, i Region Stockholm.
Det kostade allt för många livet i onödan...
Person 2 (i en kommentar):
Men.. Jag trodde att det var socialstyrelsen som beordrade b att alla äldre skulle vårdas kvar på hemmen och att palliativ vård skulle sättas in.. dvs utsättande av samtliga mediciner, mat, dryck ... Kan bara sluta på ett sätt.. Vidrigt!!
Och igår så anklagade man istället Johan Giesecke för detta i den flockidiotgruppen, vilket hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3100#p49932 .

Jag summerar: Man velar alltså väldigt mycket när det gäller vem eller vilka det är som är skyldiga i den gruppen tycker jag...

Tillägg:

Person 2 ovan är samma person som jag nämner här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3030#p49856 där hon istället anklagar Anders Tegnell för "folkmorden"...

X-member

Post by X-member » Fri 25 Sep 2020 13:37

För er som inte riktigt hängde med i föregående svar.

Man anklagar alltså först Region Stockholm och sedan istället Socialstyrelsen för något som man tidigare har anklagat Anders Tegnell (FoHM) och sedan Johan Giesecke (WHO) för....

Ingen ordning alls i den svenska flockidiotgruppen alltså!

X-member

Post by X-member » Fri 25 Sep 2020 13:45

KD röstade nej till att översätta coronainformation till invandrare

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6z ... invandrare

Ett klipp:
När EU skulle rösta om att översätta information till invandrargrupper valde KD:s två parlamentariker att rösta nej.

Enligt tidningen hävdar Skyttedal att nej-rösterna berodde på en rekommendation från den konservativa partigruppen EPP, som KD tillhör. Riktigt vad de skulle rösta på hade hon inte koll på.

– Vi får rekommendationerna nära inpå. Jag är glad att det inte blir fel oftare. Jag är dessutom gravid med min stackars gravidhjärna, säger Sara Skyttedal till tidningen.

David Lega har inte kommenterat omröstningen.

X-member

Post by X-member » Fri 25 Sep 2020 13:48

T-cellerna som kan göra dig immun mot covid-19

https://www.expressen.se/premium/halsa/ ... -covid-19/

Citat:
Du kan vara skyddad mot covid-19 – trots att du inte har haft sjukdomen och fått antikroppar.

Detta tack vare T-celler – en del av kroppens immunförsvar.

Men hur får man T-cellsimmunitet? Hur vet man om man har det, hur länge räcker den?

Här reder Niklas Arnberg, professor i klinisk mikrobiologi, och Hans-Gustaf Ljunggren, professor och läkare vid Karolinska institutet, ut vilka andra vanliga infektioner som kan ge T-cellsskydd mot corona-viruset:

– Det som var intressant i vår studie var att vi hittade individer som inte hade antikroppar, men som hade T-celler. Så vi ser en ganska god förekomst av T-celler, säger Hans-Gustaf Ljunggren.

X-member

Post by X-member » Fri 25 Sep 2020 14:06

18 personer smittet i Arendal: – Det begynner å bli skummelt

Publicerad 24 september 2020.

https://www.nrk.no/sorlandet/arendal-in ... 1.15173555

Två klipp:
200 personer i Arendal settes i karantene etter et stort utbrudd av smitte. Nå innføres det strenge regler for hvor mange som kan samles.
Utbruddet av smitte i Arendal er ute av kontroll.

Post Reply