Information about covid-19 for people from Scandinavia

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for people from Scandinavia

Post by X-member » Sat 17 Oct 2020 18:53

Detta hör ihop med den artikel som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3560#p50404 dvs, artikeln med en rubrik som kan vilseleda folk att tro att Anders Tegnell har sagt att man inte kan bli immun.

Här kommer en reaktion på denna artikel postad av en kvinna med ett utländskt namn i den svenska offentliga flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club):
Ok så varken flockimmunitet eller antikroppar funkar. Så den svenska modellen att låta smittan härja fritt var kanske inte så bra idé trots allt. Smittspåra? Nä! Hushållskarantän? 7 månader senare. Munskydd? *kastar huvudet bakåt och gapskrattar* Avgå bara!
Min egna kommentar: I detta fall tror jag att problemet är att denna kvinna med utländsk härkomst varken har läst eller hört att FoHM säger att den svenska strategin inte är att uppnå flockimmunitet, samt att hon heller inte har läst den svenska artikeln (som hon själv alltså hänvisar till), utan hon "nöjde sig" med att enbart läsa rubriken!

Tillägg:

Kollade nu även upp kvinnan, och hon informerar om (hör och häpna!) att hon är Sverigedumokrat på sin vägg på facebook!

X-member

Post by X-member » Sat 17 Oct 2020 18:59

Tillägg till svaret ovan.

Jag antar att den mycket dåligt pålästa SD-kvinnan (med utländsk härkomst) anser att den bästa pandemiexpterten i världen istället heter Jimmy Åkesson.

Tillåt mig asgarva! :D :D

X-member

Post by X-member » Sat 17 Oct 2020 19:11

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren i detta ämne.

Här kommer ett klipp från en kommentar postad i den svenska offentliga facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas! igår (16 oktober 2020):
”Enligt Folkhälsomyndigheten är den svenska strategin inte att uppnå flockimmunitet. De menar att den svenska strategin handlar om att vidta åtgärder som vi kan lära oss leva med, då coronaviruset kommer att finnas med oss en längre tid.”
Min egna kommentar: Tack och lov så finns det även svenskar som kan läsa innantill!

X-member

Post by X-member » Sat 17 Oct 2020 19:23

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3530#p50374 dvs, det är ju några självutnämnda vågexperter i en svensk flockidiotgrupp som anser att dom är bättre insatta än Anders Tegnell.

Norge: ”Ni har inga åtgärder mot det”

Publicerad 17 oktober 2020.

https://www.expressen.se/nyheter/corona ... r-mot-det/

Ett klipp:
– Ni sitter med en större risk för att få en större andravåg, om man ska kalla det så, säger han om Sverige.
Dvs, även norska experter håller med Anders Tegnell om att vi ännu inte ser några tecken på en andra våg i Sverige...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3540#p50383 .

X-member

Post by X-member » Sat 17 Oct 2020 19:31

Tillägg till svaret ovan.

Jodå, jag ser att norrmannen "skrävlar" med hur duktiga dom är i Norge, men jag själv tycker nog istället att vi får vänta och se...

...för den svenska statsministern Stefan Löfven har ju faktiskt talat om strängare svenska åtgärder vid behov...vilket ni (bland annat) kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3540#p50388 ...

X-member

Post by X-member » Sat 17 Oct 2020 22:22

ALEX SCHULMAN
Han gissar fel inför folket – det gör honom farligare

("Han" = professor Björn Olsen.)

Publicerad 17 oktober 2020.

https://www.expressen.se/kronikorer/ale ... farligare/

Ett klipp:
Programledaren frågade om det inte var för tidigt att säga något om Sveriges strategi med tanke på att kampen mot corona är ett maratonlopp och att vi kommer behöva leva med det här viruset tills vi har ett vaccin, men då skakade Olsen på huvudet och sa nej.

”Det här viruset kan man piska ner”, förklarade han. ”Och det här snacket om att det skulle komma en andra våg som skulle drabba andra länder hårdare, det tror jag inte ett dugg på”, sa han.

Där hade han ju fel, för att uttrycka sig försiktigt. Läget för Europa har aldrig varit mörkare under pandemin än just nu.

Den andra våg av coronaviruset som nu drar över kontinenten är i många länder ännu mer utbredd än den första vågen som startade pandemin i våras. Vi är åter epicentrum för pandemin i världen. Länder som Frankrike, Spanien och Storbritannien utlyser nödlägen, nya nedstängningar och restriktioner. Men Björn Olsen sitter där i juni och är tvärsäker på hur de europeiska länderna kommer ”piska ner” en andra våg mot hösten. ”De länder som kört den här lockdown-principen har en enorm testkapacitet”, säger han.
Min egna kommentar: Läs gärna även resten också....

X-member

Post by X-member » Sat 17 Oct 2020 22:30

Detta hör ihop med föregående svar.

En admin (med ett efternamn som låter danskt) i den svenska offentliga flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) har skrivit och postat följande om denna artikel för ca 2 timmar sedan:
Corona förnekaren, Alex Schulman, försöker i ett tarvligt försök mästra professorn Björn Olsen i en artikel i Expressen. Själv festade han på och sket i restriktionerna. Alex Schulman har ingen tanke på sina medmänniskor.
Min egna kommentar: Stackars lilla fd Björn Olsen fan club, som nu har blivit informerade om att deras stora idol professor Björn Olsen faktiskt har gissat fel. :D :D

Tillägg:

Här kommer även en svarskommentar under flockidiot-admins inlägg:
Alex = psykologisk fungering på bottennivå...Och inte enbart i coronafrågan....
Min egna kommentar: Ovanstående var skrivet av en norsk psykolog! Riskerar inte personen sin legitimation om hon skriver något sådant om en namngiven person offentligt?

X-member

Post by X-member » Sat 17 Oct 2020 22:54

En norsk flockidiot har postat följande i den svenska offentliga facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas! för en timma sedan:
Varför har sotaren munskydd, men inte vårdpersonalen?
Mitt svar: Det beror nog på att det inte är så sotigt på sjukhusen. :D

Och förövrigt så ljuger norskan, för man använder definitivt munskydd i sjukvården, men bara när det behövs! Läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3500#p50343 .

X-member

Post by X-member » Sat 17 Oct 2020 23:03

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3570#p50414 .

Här kommer en svarskommentar under detta inlägg i den offentliga svenska facebookgruppen: Vi stöttar Anders Tegnell & Co (FoHM):
Flockimmunitet fel väg? Dvs fel att försöka få fram ett vaccin som ger immunitet........ ?
Min egna kommentar: Mitt i prick!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3570#p50416 .

Tillägg senare:

Den norska flockidioten i föregående svar postade detta igår:
12 000 läkare fördömmer flockimmunitet.

X-member

Post by X-member » Sun 18 Oct 2020 11:56

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3550#p50395 .

Han sade (lite förenklat) att detta är helt ok för det pågår ju faktiskt ett val i USA.

Men jag tror inte att han förstod vad han faktiskt sade, för tänk om man tänkte så i resten av världen....

Post Reply