Information about covid-19 for people from Scandinavia

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for people from Scandinavia

Post by X-member » Wed 13 Jan 2021 21:17

Artikeln nedan kräver tyvärr inloggning...

Studie: Dold smitta bakom flesta fallen

Publicerad 13 januari 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/X8 ... sta-fallen

...men jag kan i alla fall ge er ett klipp:
Majoriteten av covidsmittan kommer från människor som inte har några symtom, enligt en ny studie.

X-member

Post by X-member » Wed 13 Jan 2021 21:28

Här kommer en kommentar hämtad från den svenska offentliga facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas!:
För information: Israel, en i storlek jämförbar stat, vaccinerar 150.000 personer PER DYGN !
Min egna kommentar: Kan inte personen posta denna upplysning i norska, danska, isländska och finska coronagrupper på facebook också, för dom blir säkert precis lika "glada" för att man är så förbannat duktiga i Israel. ;)

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=4290#p51152 .

X-member

Post by X-member » Thu 14 Jan 2021 13:25

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=4180#p51039 .

Coronans verkliga dödstal börjar bli synligt

Publicerad 14 januari 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PR ... li-synligt

Två klipp:
Enligt Folkhälsomyndigheten hade 9 309 svenskar dött med covid-19 fram till och med den 31 december 2020. Därmed, kan man tycka, står det klart vilket pris Sverige fick betala för pandemin under det som har beskrivits som "skitåret" 2020.
Han poängterar att siffran över hur många som dog förra året fortfarande är preliminär och kommer, med all sannolikhet, att skrivas upp med 300–700 personer på grund av eftersläpning av registreringen. Först den 22 februari låses befolkningsstatistiken över förra året slutgiltigt, berättar han.
Min egna kommentar: Så flockidiotens "gissning" om att det var 11 500 personer som dog förra året pga covid-19 verkar alltså inte stämma.

X-member

Post by X-member » Thu 14 Jan 2021 13:34

Detta hör ihop med det som jag postade här och i svaret efter detta: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=4320#p51182 .

Igår (13 januari 2021) rapporterades även 8 döda pga covid-19 i Finland och 27 döda pga covid-19 i Norge.

X-member

Post by X-member » Thu 14 Jan 2021 13:48

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&p=51180#p51177 .

Här kommer ett klipp från en svarskommentar under detta inlägg postad för ca en timma sedan (och det är alltså Tegnell-anhängarna som den utländske personen angriper):
Så ligger det till folk, ni har haft lik som vi facit i väldigt många månader så ni borde känna till hur resten av jorden gjort och ändå så applåderar ni dessa amatörer som alla naturligtvis känner till är ansvariga för tusentals människor. Ni borde också sitta i fängelse eftersom ni håller med Tegnell, Löfven och alla på FHM. Ni kommer att få problem längre fram i tiden.
Min egna kommentar: Så nu vet ni det, dvs att alla dom som har stöttat någon strategi där det har dött folk, dom är alltså mördare!

Ni kan hitta information om hur många som har rapporterats döda igår i Finland och Norge i svaret ovan, samt hur många som har rapporterats döda i Danmark och Sverige igår om ni klickar vidare på länken i det svaret.

X-member

Post by X-member » Thu 14 Jan 2021 14:11

Detta hör ihop med föregående svar.

Finns det något land i hela världen där det inte har dött någon pga covid-19? Dom länderna är i så fall mycket få, och den utländske personen (se svaret ovan) bör nog komma ifrån något sådant land, för annars är han ju själv en mördare!

Faktum är Sverige är en demokrati (vilket den svenska statsministern har påpekat upprepade ggr den sista tiden!) och i Sverige får man lov tänka och tycka vad fan (ursäkta) man vill! Och det som den utländska personen beskriver i svaret ovan, är faktiskt en diktatur, dvs att man kommer att straffas om man "står på fel sida".

X-member

Post by X-member » Thu 14 Jan 2021 14:35

I dagens (14 januari 2021) presskonferens så förklarar Karin Tegmark Wisell, FoHM (igen!) att den svenska strategin inte har varit att uppnå flockimmunitet och hänvisar till att dom redan från början informerade om att strategin har varit att minska antalet smittade!

Min egna kommentar: Exakt!

Tillägg senare:

Detta var postat av en misstänkt Sverigedumokrat i den svenska offentliga flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) för ca 1 timma sedan:
Utan våra medgivanden har regeringen Löfven använt oss alla som försökskaniner i experimentet "Jakten på flockimmuniteten". Det står sedan länge klart att detta var omöjligt redan från första början.
Den svenska facebookgruppen är följaktligen (som jag redan har skrivit tidigare) ett fullständigt fiasko!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=4320#p51184 .

För er som inte riktigt hängde med. Flockidioten påstår alltså (sannolikt utan att han förstår det själv) att det inte går att uppnå flockimmunitet ens med hjälp av vaccin. Läs mer om detta här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=4220#p51083

Tillägg senare:

Jag har nu noterat att denna misstänkta Sverigedumokrat raderar inlägget och postar det igen upprepade ggr för att det alltid skall ligga högt upp i den gruppen. Det gör dock inte påståendet mer sant, utan bevisar bara att han inte förstår svenska samt är en idiot.
Last edited by X-member on Fri 15 Jan 2021 11:38, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Thu 14 Jan 2021 15:29

Artikeln nedan kräver tyvärr inloggning...

SU:s vice ordförande kräver ursäkt från Ebba Busch

Publicerad 14 januari 2021.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg ... 1.39908588

...klippet nedan är hämtat från facebook:
Ebba Busch (KD) anklagas för att ha ljugit om att Sahlgrenska ställt in barncanceroperationer. Nu kräver SU-topp en ursäkt: “Skrämmer familjer”

X-member

Post by X-member » Thu 14 Jan 2021 18:55

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=4330#p51196 .

Som ni kanske såg så skrev jag (och även blåmarkerade) att personen är utländsk, dvs har utländsk härkomst. Och detta gjorde jag bara för att påpeka att han kanske inte är så insatt i hur det fungerar i Sverige.

Kollade nu upp honom lite mer noga dock utan att hitta varifrån han kommer* men han anger att han jobbar som gummi reparatör (hans egna felskrivning) i Malmö, så han har nog bott i Sverige ett tag och då borde han förbanne mig (ursäkta) även känna till att Sverige är en demokrati och att man inte kan straffas i Sverige bara för att man stöttar en viss coronastrategi!

* Han ser dock spansk eller möjligen latinamerikansk ut.

X-member

Post by X-member » Thu 14 Jan 2021 19:01

Jag försöker hitta dagens siffror för Danmark, men man tycks fortfarande ha kvar gårdagens siffror på länken nedan:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-10- ... g-indlagte

Post Reply