Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 7 Apr 2021 16:42

Här kommer en liten diskussion hämtad från den offentliga facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas!.

Person 1 (med ett namn som tyder på utländsk härkomst) skrev följande för ca 4 timmar sedan idag, 7 april 2021:
De vaccinerade är smittsamma efter de blivit injekterade, vet ni väl vakna nu
Person 2 (med ett svenskt namn) svarade:
Det är ju det som är meningen, alla SKA bli smittade och de över 65 ska dö!
Min egna kommentar: Sådana här uttalanden, dvs som det som person 2 vräker ur sig, bör man omgående anmäla till berörd myndighet!

Det hör i vilket fall som helst inte hemma i en seriös, svensk corona-grupp.

Och skitstöveln lurar dessutom folk att tro att vaccinet inte fungerar, dvs att man dör i fall (även om man är vaccinerad alltså) om man är över 65 år.

Tillägg senare:

Det som person 1 (som är en kvinna) skriver har jag kommenterat här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=780#p52943 .
Last edited by X-member on Wed 7 Apr 2021 23:16, edited 3 times in total.

X-member

Post by X-member » Wed 7 Apr 2021 16:46

Tillägg till svaret ovan.

Om jag förstod det som MSB sade på gårdagens (6 april 2021) presskonferens om covid-19 rätt, så anmäler inte dom själva sådant här, men dom vidarebefordrar det till den eller dom som det berör...

X-member

Post by X-member » Wed 7 Apr 2021 17:07

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=780#p52938 .

Jag förtydligar lite.

Denna svenske man menar alltså (som jag tolkar det) att man avsiktligen har tagit fram vaccin som inte skyddar till fullo mot att bli smittad, i avsikt att se till att alla i Sverige blir smittade och därmed så anser han nog att det är bevisat att den svenska corona-strategin är att uppnå flockimmunitet genom infektion.

Samt han menar också (och det framgår ju mycket tydligt) att det är "planerat" att alla svenskar över 65 år skall dö.

Han och hans uttalande skall alltså definitivt anmälas till berörd myndighet!

Han bör dessutom slängas ut från den facebookgruppen, om dom nu vill betraktas som seriösa alltså...

Tillägg:

Jag kom på en sak i efterhand

Mannen påstår ju faktiskt (sannolikt utan att han fattar det själv) att alla länder som använder dessa vacciner är ute efter att uppnå flockimmunitet genom infektion...

X-member

Post by X-member » Wed 7 Apr 2021 17:48

Här kommer en kommentar postad under ett inlägg där flockidioten har länkat till MEWAS 2.0 i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd, Björn Olsen fan club) för ca 4 timmar sedan:
Mycket bra gjort de ska inte komma undan som är ansvariga
Min egna (mycket roade) kommentar: Tyvärr har MEWAS redan gjort bort sig, dvs visat offentligt i svensk media att dom inte ens vet vilken corona-strategi vi har i Sverige...

...jag väntar nu bara på att svensk media även skall granska den högerpolitiska bluffgruppen som flockidioten själv är medlem i...(dvs, fd Björn Olsen fan club)...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=660#p52822 .

X-member

Post by X-member » Wed 7 Apr 2021 22:46

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=780#p52938 .

Person 1 (som är en kvinna) skrev ju följande i facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas!:
De vaccinerade är smittsamma efter de blivit injekterade, vet ni väl vakna nu
Jag valde att tolka detta som att hon menade att man efter att man har fått vaccinet kan bli smittad och sprida smittan, men hon säger ju egentligen något helt annat, dvs hon påstår faktiskt att man blir smittad av vaccinet.

Därför var jag nu inne och kollade i den gruppen, och trots att det inlägget under vilket dessa kommentarer hittas, är postat av en admin med medicinsk utbildning (hör och häpna!) så är det inte en enda människa som har haft några invändningar...

...jag tolkar det som att man kan posta precis vilka förbannade (ursäkta) påhitt som man har lust med i den gruppen.

X-member

Post by X-member » Wed 7 Apr 2021 22:55

Här kommer en kommentar hämtad från den offentliga facebookgruppen: Vetenskapsforum covid-19 postad för ca 5 minuter sedan av en kvinna med ett finskt efternamn som bor i Danmark:
Barn blir ju sällan sjuka enligt proffset Tegnell och enligt samma idiot så sprider dom inte smittan vidare. Byt regering nu !! Och FHM ! Då kan Sverige Räddas !
Min egna (rätt så spydiga) kommentar: Jag antar utifrån hennes härkomst och var hon bor, att hon inte har en aning om att man inte byter ut Anders Tegnell (eller FoHM) genom att byta ut regeringen.

Tillägg senare:

Kanske jag var lite tyken och feltolkade vad hon skrev lite, men är hon inte nöjd med Tegnell så får hon nog istället kontakta Johan Carlson på FoHM.
Last edited by X-member on Thu 8 Apr 2021 13:47, edited 3 times in total.

X-member

Post by X-member » Wed 7 Apr 2021 23:09

Här kommer en kommentar hämtad från den offentliga facebookgruppen: Vetenskapsforum covid-19 skriven av kvinna vars namn jag faktiskt får lov att ge er då hon har valt att bli offentlig genom att i svensk media försvara MEWAS lögner om att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige och detta postades igår, 6 april 2021:
Li Hillker
Satan är nog dirigent i FHMs orkester av illa stämda strängar.
Min egna (lite luriga) kommentar: Jag tror dock istället att svensk grundlag (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=2750#p49573 ) har varit den främsta "dirigenten" när det gäller vilken corona-strategi vi skall ha i Sverige...

X-member

Post by X-member » Wed 7 Apr 2021 23:55

Detta har (bland annat) en koppling till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=780#p52944 men även det som jag postade i föregående svar.

Om jag själv fick välja vilka som borde "bytas ut" i Sverige, så skulle jag väldigt gärna byta ut alla dom flockidioter som har spritt lögner om vilken corona-strategi vi har i Sverige, samt alla dom svenskar som tror att denna pandemi är någon sorts "valkampanj" för högersidan...

X-member

Post by X-member » Thu 8 Apr 2021 13:50

FHI: R-tallet i Norge er nede på 0,86

Publicerad 8 april 2021.

https://www.aftenposten.no/norge/i/9O12 ... de-paa-086

Ett klipp:
Tallet er beregnet fra 15. mars i år. Det er en kraftig nedgang fra reproduksjonstallet i uke 12, som lå på 1,0.

Kun Møre og Romsdal har et reproduksjonstall (R-tall) som sannsynligvis er økende. I Agder, Innlandet, Nordland og Vestfold og Telemark er R-tallet synkende, mens det sannsynligvis er synkende i Oslo, Rogaland og Viken. I de øvrige fylkene er tallet usikkert.

I Agder, Innlandet og Nordland er R-tallet nede på 0,4, mens i Møre og Romsdal er det på 1,5.

Flest meldte tilfeller i Oslo

Oslo har klart flest meldte tilfeller pr. 100 000 innbyggere (500 i uke 12 og 13 samlet),
etterfulgt av Viken (382 pr. 100 000). Disse fylkene utgjør til sammen 76 % av de meldte
tilfellene sist uke. Nordland og Trøndelag har lavest forekomst med 18 tilfeller pr. 100 000 innbyggere for uke 12 og 13 samlet.

X-member

Post by X-member » Thu 8 Apr 2021 14:27

På dagens (8 april 2021) presskonferens om covid-19 så säger Anders Tegnell regeln att hålla avstånd är viktigast!

Och den regeln har ju gällt i Sverige ända sedan 1 april 2020 (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=730#p52893 ), vilket bevisar att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige. Men att att FoHM nu återigen (vilket man gjorde även i tisdags, 6 april) säger detta kommer nog inte att hjälpa, för det finns säkerligen flockidioter som fortsätter att tro att några mail från våren 2020 bevisar att vi inte har satt in några åtgärder alls för att minska smittan i Sverige...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=780#p52946 .

Post Reply