Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 14 Apr 2021 22:02

Nu upptäckte jag att "ärlige Jan" har postat hela texten från en artikel i Dagens Nyheter som kräver inloggning igår i den offentliga facebookgruppen: MEWAS 2.0 och ingen har påpekat ett detta inte är tillåtet.

Och vi alla lär oss bara mer och mer om hur förbannat (ursäkta) oseriös gruppen MEWAS är...

X-member

Post by X-member » Wed 14 Apr 2021 22:17

Nu är "tecknande Bengt" igång och ljuger igen, och här kommer vad han skrivit och postat i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) för ca 2 timmar sedan:
Nu pågår en kampanj från regering och myndigheter som ska förneka att Folkhälsomyndigheten och Regeringen medvetet låtit smittan spridas.

Att man upprepade gånger sagt att man bara ville bromsa smittan så inte för många skulle behöva sjukhusvård samtidigt, förklaras med att man inte menade vad man sa.
Min egna kommentar: Det som FoHM och regeringen har sagt är att man vill minska smittan/plana ut kurvan (vilket bevisar att man inte har låtit viruset "härja fritt" i Sverige!!) och detta har man förbanne mig inte tagit tillbaka!

Därför undrar jag om det möjligen har slagit slint fullständigt för "tecknande Bengt" dvs när han nu tom försöker lura folk att tro att detta med att minska smittan/plana ut kurvan inte skulle vara sant...

X-member

Post by X-member » Wed 14 Apr 2021 22:26

Tillägg till svaret ovan.

Nu använder jag dom ord som jag har hittat i en kommentar i lögnhalsgruppen: MEWAS 2.0:
It is a basic epidemiological fact that you have a handful of strategic pandemic responses - mitigation (Sweden), suppression (Rest of the world except the winners) and elimination (New Zealand, Australia, South Korea, Taiwan etc).
Min egna kommentar: Personen ovan har gjort en riktig dundertabbe, för Sverige använder nämligen istället den strategi som benämns "suppression", dvs man försöker minska smittan!!

X-member

Post by X-member » Wed 14 Apr 2021 22:34

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren.

Flyttar nu även fram detta för att visa hur djävla (ursäkta) mycket både "tecknande Bengt" och flockidioten i MEWAS gör bort sig.

Lena Hallengren i KU: Aldrig dragit på pandemibeslut (Dagens Medicin)

Publicerad 9 april 2021.

https://www.dagensmedicin.se/vardens-st ... emibeslut/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
– Det fanns ingen idé om att ha många smittade bara de inte blev så sjuka. Det har inte varit en del av den svenska strategin. Hade det varit så hade vi kunnat låta bli många av de åtgärder vi har infört, sade Lena Hallengren.
Tillägg:

Hittade nu följande kommentar skriven av bluffgubben "tecknande Bengt" i samma högerpolitiska flockidiotgrupp (dvs, fd Björn Olsen fan club) postad för ca 3 timmar sedan:
Socialminister Lena Hallengren har idogt försökt att förklara bort det där med att platta till kurvan.
Min egna kommentar: Varför i hela fridens namn skulle hon göra det? Detta med att minska smittan/plana ut kurvan tar man ju upp på varenda förbannade (ursäkta) presskonferens!, vilket bevisar att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

X-member

Post by X-member » Wed 14 Apr 2021 22:59

Och nu blir nog "ärlige Jan" glad, för han tycker ju om när media rapporterar om "den svenska katastrofen" (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=890#p53064 )...

Sverige har flest nya coronafall i Europa

Publicerad 14 april 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/sverig ... -i-europa/

Ett klipp:
Sverige har flest andel nya coronafall i hela Europa.

I genomsnitt har Sverige 625 nya fall per miljoner invånare – vilket är drygt tio gånger fler fall än i grannlandet Finland, rapporterar The Guardian.

Antalet dödsfall har dock inte ökat i takt med den ökade smittspridningen.
Min egna undran: Varför jämförde The Guardian inte Sverige med USA, Brasilien eller Indien? Den frågan är enkel att besvara: Det gör dom bara när dom talar om sitt egna land...

X-member

Post by X-member » Wed 14 Apr 2021 23:10

Man har rapporterat 1 död pga covid-19 och 663 nya smittade idag (14 april 2021) i Danmark. Källa: SSI.

Antalet döda totalt pga covid-19 i Danmark är fram tills nu: 2 447.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

X-member

Post by X-member » Wed 14 Apr 2021 23:35

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=910#p53078 dvs, den bluff som flockidioten "tecknande Bengt" försöker med.

Här kommer nu faktiskt tom beviset för att Lena Hallengren inte alls har försökt "förklara bort" något.

Lena Hallengren i KU: Aldrig dragit på pandemibeslut (Dagens Medicin)

Publicerad 9 april 2021.

https://www.dagensmedicin.se/vardens-st ... emibeslut/

Ett klipp:
– Det är samma strategi som gällt hela tiden: Pressa ned smittspridningen i samhället så att sjukvården klarar sig och särskilt skydda de grupper som riskerar att råka illa ut, sade Johan Carlson.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Så vad skall "tecknande Bengt" försöka med för djävla (ursäkta) bluff härnäst? Att Lena Hallengren inte förstår svensk text kanske?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=860#p53024 där "tecknande Bengt" tom blandar in den danska statsministern i sina försök att lura folk.

Ps! Ovanstående klipp från Dagens Medicin bevisar förövrigt också att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige! Ds.

X-member

Post by X-member » Wed 14 Apr 2021 23:54

Jag summerar nu dom svar här i ämnet idag som har handlat om flockidioten och bluffgubben "tecknande Bengt".

Det finns faktiskt bara en enda sak som "tecknande Bengt" kan göra nu, och det är att be om ursäkt för att han har spritt ut lögnen att vi har använt flockimmunitets-strategin i Sverige!

Tycker nog även att den danska statsministern (se länk i föregående svar) förtjänar en ursäkt från "tecknande Bengt"...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=550#p52707 .

Tillägg:

Nej, jag kan tyvärr inte ge er "tecknande Bengts" hela namn pga svensk förtalslag, men det är bara att gå in i dom offentliga facebookgrupper som han deltar i så hittar ni säkert både hans teckningar och hans namn. Förövrigt så syns det tydligt att han inte har gått någon teckningskurs och/eller konstnärlig utbildning, vilket dock jag själv har gjort...så jag skulle kunna göra en riktigt rolig teckning om "tecknande Bengt" och sprida offentligt om jag skulle få lust... ;)

X-member

Post by X-member » Thu 15 Apr 2021 9:38

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=840#p53011 där jag skrev att jag skulle minska ner på vad man skriver i olika flockidiotgrupper, men hur skall jag kunna göra det när man håller på tex som bluffgubben "tecknade Bengt" gör?

Tillägg:

Man hittar nog lättast "tecknande Bengts" hela namn och hans teckningar i facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas!.

X-member

Post by X-member » Thu 15 Apr 2021 13:54

Svensk prognos ligger kvar – trots vaccinstopp

Publicerad 15 april 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/39 ... accinstopp

Ett klipp:
Nya regler

Hittills har vaccinerade och icke vaccinerade levt under samma coronaregler. Undantaget är fullvaccinerade personer på äldreboende som redan i februari fick en särskild rekommendation om att man inte behöver "vara lika försiktig som innan".

Men på torsdagseftermiddagen väntas fler lättnader för folk som vaccinerats.

– Vi kommer att säga det som vi tycker är tydligt i dag utifrån den kunskap vi har om hur man kan förändra sitt liv. Men det är inte så att man kan börja leva som man levt innan utan man befinner sig fortfarande i ett samhälle där det pågår en pandemi, sade statsepidemiolog Anders Tegnell i tisdags.

Post Reply