Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sat 12 Jun 2021 14:51

Gruppen MEWAS har tydligen fått kritik på twitter för att dom skriver under anonyma namn och dessutom bara på engelska och samma svenska person (som heter Erik i förnamn) undrar hur sjutton man då kan veta om detta verkligen är personer som bor i Sverige.

Här kommer en svarskommentar postat av en medlem postad i gruppen MEWAS 2.0 för ca 1 timma sedan idag, 12 juni 2021:
Simple explanation: We post in english to make sure that even those not living in Sweden are well aware of what is going on here.
Min egna kommentar: Dom är alltså definitivt landsförrädare i MEWAS, dvs dom är ju bevisligen ute efter att förstöra Sveriges goda namn och rykte utomlands!

X-member

Post by X-member » Sat 12 Jun 2021 14:56

Tillägg till svaret ovan.

Ingen människa i hela världen kommer att lita på uppgifter om hur det ser ut i Sverige som kommer från en person med ett påhittat/anonymt namn och som dessutom inte ens kan skriva på svenska!

Står man för den kritik man framför, så använder man faktiskt sitt rätta namn!

Tillägg:

Den svenska person (som heter Erik i förnamn) som hade kommit med kritiken mot MEWAS är dessutom professor på ett universitet i Stockholm!

X-member

Post by X-member » Sat 12 Jun 2021 15:20

Tillägg till dom båda föregående svaren.

Jodå, jag vet. ;)

Själv använder jag ju förstås ett "påhittat" namn här i forumet, men jag sprider faktiskt inga lögner om hur man hanterar corona-situationen i Sverige!

Jag länkar ju stället till korrekta fakta!

X-member

Post by X-member » Sat 12 Jun 2021 15:27

Detta har en koppling till det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1770#p53965 .

Gruppen MEWAS sprider faktiskt även lögner på mycket dålig svenska, och här kommer ett inlägg postat i den offentliga facebookgruppen MEWAS 2.0 för 2 dagar sedan, dvs den 10 juni 2021 av en person som kommer från Nederländerna (och som heter George i förnamn):
Jag tittade på den Clinical Fraility Scale. Man använda den för att bedöma vilken sorts i vilken grad man behöver hjälp. Jag vet en liten av systemet. Det används i några regioner för att bedöma *när man INTE få vård eller får vård.* Ett helt annat mål än tidigare.

Den är etisk fel. Till exempel, om man INTE är i livets slutskede MEN behöver personlig assistans, så får man INGA vård.
OBS I detta fall MÅSTE läkaren eller sjuksköterskan sluta livet; algoritmen har ingen annan möjlighet.
Min egna kommentar: Ovanstående (i synnerhet det som jag har blåmarkerat) är ren och skär lögn!

X-member

Post by X-member » Sun 13 Jun 2021 13:34

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1770#p53965 , jag skrev:
Gruppen MEWAS har tydligen fått kritik på twitter för att dom skriver under anonyma/påhittade namn och dessutom bara på engelska och personen (som är professor på ett universitet i Stockholm) undrar hur sjutton man då kan veta om detta verkligen är personer som bor i Sverige.
Här kommer två svarskommentarer postade under detta inlägg (den första av svarskommentarerna är redan postad tidigare här i ämnet, läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53969#p53965 ):
Simple explanation: We post in english to make sure that even those not living in Sweden are well aware of what is going on here.
Exactly and that is what these authoritarian Tegnell fans hate, they try to keep the lid on what is going on in Sweden!
Min egna kommentar: Jag kan inte se minsta lilla bevis för att dom MEWAS-medlemmar med anonyma/påhittade namn och som enbart skriver på engelska verkligen bor i Sverige i detta "försvarstal"! Och dom MEWAS-medlemmar som skrev detta "försvarstal" har faktiskt helt fel, det är nämligen inte "Tegnell-fansen" som har problem att förstå engelska, utan hela den svenska befolkningen vill nog veta vilka personer det är som sprider dessa lögner i avsikt att förstöra Sveriges goda namn och rykte utomlands!

X-member

Post by X-member » Sun 13 Jun 2021 14:09

Professorn: Bra om barn får corona – före vaccin

Publicerad 11 juni 2021.

https://www.expressen.se/kvallsposten/p ... re-vaccin/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Allan Randrup Thomsen som är professor i virologi vid Köpenhamns universitet håller inte med Christine Stabell Benns resonemang. Han menar tvärtom att barn också bör vaccineras mot covid-19.

– Vi är eniga om att vi måste uppnå en situation där vi får flockimmunitet, även i de yngre åldersgrupperna. Vi är bara inte eniga om tillvägagångssättet, om det ska ske via vaccination eller naturlig immunisering, säger han till Berlingske.
Min egna (lite roade) kommentar: Man vill alltså uppnå flockimmunitet även i Danmark, precis som man vill i Sverige!

X-member

Post by X-member » Sun 13 Jun 2021 14:16

Nu har Li Hillker (försvarare av MEWAS lögner om att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige) gjort bort sig igen.

Här kommer vad hon har skrivit i flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat vilket postades för ca 20 timmar sedan:
25 000 på Parken i Köpenhamn. Munskydden lätt räknade. Alla gapar och skriker. Aerosolvirvel är ett understatement.
Seriöst, vad är detta?
Här kommer en svarskommentar postad för ca 1 timma sedan:
All publik var vaccinerade eller hade antikroppar. Heja Danmark o lycka till i fortsättningen av EM!
Min egna kommentar: Så den bluffen gick alltså inte heller! ;)

Tillägg:

Jodå, hon lyckades faktiskt lura rätt så många i den flockidiotgruppen! Personer som därmed också gjorde bort sig offentligt!

X-member

Post by X-member » Sun 13 Jun 2021 14:31

Detta är helt fantastiskt, jag har upptäckt att det är en man som sprider korrekta fakta i flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat.

Han (som heter Åke i förnamn) skrev (bland annat) följande i ett inlägg, vilket postades för ca 20 timmar sedan:
Nedgången av virussmittan är betydande i Sverige.
Detta tror man dock inte på, och en person svarade (bland annat) följande (och kom med en hel "radda" argument):
Nu undrar jag hur du tänker?
Denna Åke svarade:
Antalet IVA har också sjunkit drastiskt. Jag har angett detta på Twitter. Stockholm ligger långt under maxvärdet nu och har just gått över till normalläge.
Min egna kommentar: Exakt!

X-member

Post by X-member » Sun 13 Jun 2021 14:41

Nu har alla länder i Europa (även Sverige alltså) samma ljusrosa färg på kartan på den danska länken nedan:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Wow! Detta måste firas!

X-member

Post by X-member » Mon 14 Jun 2021 14:03

Nu har jag försökt posta samma svar 6-7 ggr, men det går inte. Börjar faktiskt tröttna ordentligt...

Post Reply