Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 21:17

Jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2320#p54536 .

Och om man nu uppnår flockimmunitet (med hjälp av vaccin) även i Norge, Danmark, Finland och på Island till hösten, kommer flockidioterna att tycka att man är kriminella i dom länderna då?

Hahaha! :lol:

Självklart så kommer jag att glädjas å alla dom andra ländernas vägnar om dom skulle lyckas med samma sak. ;)

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 21:32

Attans, nu har Sverige fått en lite mörkare färg på kartan på den danska länken nedan:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Men Finland har en ännu mörkare färg (än Sverige och Norge) och Danmark har tom mörkare färg än Finland. Island är mörkast.

Dock ligger Sverige fortfarande bäst till av alla nordiska länder...

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 21:43

Hög vaccintakt bromsar smitta i Spanien

Publicerad 24 juli 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bz ... -i-spanien

Ett klipp:
Ökad smittspridning och återinförda restriktioner. Spanien har de senaste veckorna återigen drabbats hårt av pandemin.

Men ökningen har börjat bromsa i landet, som har en vaccinationstakt som hör till de snabbaste i Europa och där vaccinviljan är stor.

Spanien tillhör de bästa i klassen av alla EU-länder när det gäller att vaccinera befolkningen, och kan redan nu stoltsera med att ha nått 25 miljoner fullvaccinerade, närmare 54 procent av befolkningen. Bara Ungern och Malta har fler fullvaccinerade, enligt siffror från det amerikanska Johns Hopkins-universitetet.

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 21:50

God samstämmighet mellan olika svenska mått på avlidna i covid-19 (Läkartidningen)

Publicerad 23 juli 2021.

https://lakartidningen.se/klinik-och-ve ... -covid-19/

Två klipp:
I Västvärlden förefaller andelen dödsfall per infekterade vara 0,5–1 procent
Den höga graden av samstämmighet mellan de olika måtten talar för att den svenska dödsstatistiken på det stora hela är korrekt.
Min egna (mycket roade) kommentar: Och dom båda som har skrivit detta är Benjamin Kalischer Wellander (som även skriver i blaskan Bulletin) och Jan Lötvall så detta kan nog inte flockidioterna som tror att man mörkar och desinformerar om allt i Sverige (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2260#p54472 ) säga emot. ;)

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 21:58

Detta hör ihop med föregående svar.

Hittade nu en reaktion på denna artikel i den offentliga facebookgruppen: Vi stöttar Anders Tegnell & Co (FoHM) postad för ca 10 timmar sedan:
Vill uppmärksamma på att Jan Lötvall är aktiv i Vetenskapsforum covid-19, vilket nämns i artikeln, och att Benjamin Kalischer Wellander i en debattartikel i Expressen den 22 november 2020 skrev att Folkhälsomyndighetens ”sätt att föra befolkningen bakom ljuset påminner mer om en diktatur än en liberal demokrati”. Därmed faller artikelns trovärdighet för mig.
Min egna kommentar: Och jag själv tyckte alltså (se föregående svar) att det var himla kul att just dom båda personerna hade skrivit detta! ;)

Tillägg:

Minns ni "tjötgubben Alf" (han som senare fick en massiv hjärnblödning och dog)? Just han skulle nog inte ha klarat av att läsa denna artikel, för han trodde ju ideligen att man felinformerade om antal döda pga covid-19 i Sverige.

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 22:14

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2310#p54527 där Annika Linde alltså informerar om att vi har demokrati i Sverige.

Här kommer ett klipp från en svarskommentar riktad till Annika Linde postad för ca 2 timmar sedan och detta gäller alltså landsförrädargruppen: MEWAS 2.0:
"Friheten" är egoism, och den måste motarbetas, oavsett hur stor majoritet den har.
Min egna kommentar: Det finns alltså (bevisligen!) MEWAS-medlemmar som vill införa diktatur i Sverige!

Landsförrädargrupp = en facebookgrupp där man sprider ut lögnen att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige i avsikt att förstöra Sveriges goda namn och rykte...

X-member

Post by X-member » Tue 27 Jul 2021 14:03

För ca 2.5 timmar sedan idag, 27 juli 2021 så fick jag min allra första vaccindos (Comirnaty mRNA-vaccin) och det enda som jag har känt hittills är att det "spände" lite i armen när jag fick sprutan.

X-member

Post by X-member » Tue 27 Jul 2021 14:06

Turister tar flyget hem trots att de är smittade

Publicerad 27 juli 2021.

https://www.expressen.se/kvallsposten/t ... -smittade/

Ett klipp:
Flera danskar har smittats av covid-19 under sin utlandsresa – men trots det har de satt sig på flyget hem.

Uppgifterna väcker stor ilska.

– Det är hänsynslöst och oansvarigt. Det finns risk man sitter bredvid någon som är sårbar, säger Tyra Grove Krause vid SSI.

X-member

Post by X-member » Tue 27 Jul 2021 14:13

Här kommer ett citat från en av "tecknade Bengt" senaste teckningar vilken han hade postat i den offentliga högerpolitiska lögnhals- och flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) för ca 1 timma sedan idag, 27 juli 2021:
I Sverige törs ingen säga att FHM har misslyckats fullständigt.

Tassandet på tå fortsätter...
Min egna (mycket tykna) kommentar: Nej, dom enda som vågar sprida sådana lögner offentligt brukar nog istället bli kallade för jubelidioter!

För er som inte riktigt hängde med. Det enda som "tecknande Bengt" bevisar med detta är att han (fortfarande!) inte vet vilken corona-strategi som vi använder i Sverige.

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

X-member

Post by X-member » Tue 27 Jul 2021 14:33

Tillägg till svaret ovan.

Fattar inte den totalt urblåsta flockidioten att om vi inte hade satt in några åtgärder alls mot smittan i Sverige (dvs, låtit viruset "härja fritt") så hade vi nog uppnått flockimmunitet redan förra året!

Post Reply