Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 16:30

Ett exempel på hur man gör bort sig riktigt ordentligt i en svensk offentlig corona-grupp kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2490#p54709 .

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 16:38

Detta hör ihop med föregående svar.

Och ett exempel på en rättegång som nog aldrig kommer att bli av kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2490#p54710 .

För inte sjutton blir någon regering dömd i en domstol för något som dom inte har gjort!

Men den eller dom som sprider ut att man skall anmäla någon för något som dom inte har gjort kan dock själva bli anmälda och dömda i en domstol!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2440#p54651 .

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 16:52

Äsch, jag postar istället det som jag länkade till i föregående svar igen (jag skrev alltså följande):
Ja, jag menar faktiskt att det rätta straffet för att fortsätta ljuga offentligt (trots att alltså svenska myndigheter och den svenska regeringen har sagt ifrån upprepade ggr!) om det land som man bor i skall innebära att man blir utvisad ur landet!

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 17:16

Jag kommer nu att informera MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap) om vad man sysslar med i den offentliga svenska facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort så hoppas jag att dom kommer att titta på saken...eller skicka det vidare till den eller dom det berör...

För nu är jag nämligen asförbannad!! :twisted:

Inga djävla blonderade, läppförstorade och lögnaktiga skitkärringar med utländsk härkomst har nämligen något som helst rätt att förstöra den svenska regeringens eller Sveriges goda namn och rykte!

Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (Wikipedia)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Myndighet ... _beredskap

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 19:12

Tillägg till svaret ovan.

Så där ja, nu har jag gjort detta och även gett MSB några utdrag från vad man skriver i gruppen, bland annat från det inlägg som den blonderade idiot-kvinnan startade (om Europadomstolen) efter att hon visat i gruppen att hon faktiskt hade fått korrekta fakta från polisen, dvs att sådant istället skall anmälas till IVO.

Jag summerar nu varför jag blev så djävla arg på just denna idiot-kvinna:

1: Hon har med det hon gör i den gruppen visat att hon skiter fullständigt i alla tillsägelser från tex FoHM, Stefan Löfven och Lena Hallengren!
2: Och sedan (idag) visade hon att hon även skiter fullständigt i vad svensk polis säger (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2490#p54709 )!

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 19:18

Danska experter vill se lättare på coronafallen

Publicerad 4 augusti 2021.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/ ... 1.52339079

Två klipp:
Liksom i Sverige har antalet svårt sjuka och avlidna i covid-19 nått låga nivåer i Danmark. Nu menar flera experter, som tidningen Politiken pratat med, att man borde ändra synen på covid-19 och inte stirra sig blind på smittotalen.

Deltavarianten sprids visserligen och orsakar nya covid-19-fall, men Søren Riis Paludan, professor i virologi och immunologi på Århus Universitet, konstaterar att läget är helt annorlunda tack vare vaccinationen.
– Jag lutar mot att vi i Danmark kan låta epidemin löpa nu. Frågan är om vi kan tåla en epidemi hälsomässigt, och det bedömer jag att vi kan för vi har med effektiva vacciner skyddat riskgrupper, säger hon.
Min egna kommentar: Låter vettig, dvs att när man har nått ungefär samma nivå som vid en vanlig säsongs-influensa, så kan man nog ta bort restriktionerna.

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 19:26

Tegnell: Kan inte lova restriktionsfri julafton

Publicerad 4 augusti 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qx ... i-julafton

Några klipp:
Under sommaren sa Anders Tegnell i en intervju i Dagens Nyheter att de allmänna råden troligen kommer att plockas bort under hösten. Nu är han inte lika säker på utvecklingen, eftersom smittspridningen i Sverige ökar.

– Unga på nattklubbar är ett stort problemområde just nu. Vi ser även att resandet orsakar mer problem än tidigare.
Klart besked om skolan

Trots att smittspridningen ökar är planen för höstterminen glasklar - skolorna kommer att hålla öppet.

– Det är viktigt att skolorna kommer igång. Det har vi lärt oss under pandemin, hur viktigt det är för barnen.

– Sedan kan det ju bli utbrott på enskilda skolor, så att man under någon kort period kommer att behöva ha stängt.

När försvinner restriktionerna?

I september planerar regeringen att lätta på ytterligare råd och restriktioner. Steg 4 av 5 innebär bland annat att begränsningarna för allmänna sammankomster plockas bort och att större sällskap på restauranger tillåts. Men när restriktionerna helt försvinner är alltså omöjligt att säga.

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 19:32

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett klipp från ett inlägg postat igår, 3 augusti 2021 i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0:
Tegnell fortsätter sin beprövade strategi att inte oroa folket!
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Kanske det hade varit bättre att vänta en dag med det löjliga inlägget?

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 19:42

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2490#p54709 där polisen alltså säger till en blonderad idiot-kvinna med ett namn som tyder på utländsk härkomst att hon skall anmäla läkaren till IVO istället.

Här kommer en liten diskussion under detta inlägg:

En person med ett namn som tyder på utländsk härkomst skriver följande, vilket postades för ca 20 minuter sedan:
Makten skyddar alltid makten... vi vanliga har ingen chans mot dom... det måste nog till ett folkuppror! på något sätt. Men, det lär ju inte hända... De flesta TROR inte ens på min berättelse om min mor (som blev avlivad på ren svenska). Folk är fruktansvärt naiva! Det är en svårsmält upptäckt...
Den blonderade idiot-kvinnan svarade följande:
...helt korrekt , det är precis så
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Nåja, idiot-kvinnan gör väl precis hon vill antar jag, dvs skiter i att anmäla läkaren till IVO så att läkaren (ifall hen nu gjort något fel alltså) kan straffas. Försök ni med Europadomstolen (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2490#p54710 ) istället era djävla intelligensbefriade idioter!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2500#p54716 .

X-member

Post by X-member » Wed 4 Aug 2021 19:55

Tillägg till svaret ovan.

Det skulle aldrig falla mig in att anmäla en läkare som har gjort fel i Sverige till Europadomstolen (och ljuga om att läkaren har gjort detta på order från den svenska regeringen), utan jag gör istället som polisen svarade kvinnan, jag anmäler läkaren till IVO!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2470#p54684 och i svaret efter detta.

Post Reply