Information about covid-19 for Scandinavians from January 2022 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from January 2022 and later

Post by X-member » Wed 25 May 2022 20:30

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1790#p60200 .

MEWAS-medlemmen Eric Hammarstrand skrev (bland annat) följande:
Jag säger inte gör som Kina men att säga att det är omöjligt...
Min egna kommentar: Det är faktiskt omöjligt att utrota covid-19 i hela världen om inte hela världen samtidigt använder Zero Covid-strategin.

Så jag får nog önska MEWAS lycka till, i synnerhet då dom faktiskt även måste övertyga Putin...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1070#p60197 .

X-member

Post by X-member » Wed 25 May 2022 20:38

Med anledning av det jag skrev i föregående svar så flyttar jag nu fram nedanstående artikel tidigare postad här i ämnet:

I Kina øker smitten kraftig. Vi trenger ikke bekymre oss, mener FHI.
Det er to grunner til at situasjonen i Kina skiller seg drastisk fra Norge, mener Preben Aavitsland i Folkehelseinstituttet.

Publicerad 13 april 2022.

https://www.aftenposten.no/norge/i/EaMl ... -mener-fhi

Ett klipp (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Har malt seg inn i et hjørne

Overlegen sier kinesiske myndigheter har malt seg inn i et hjørne med sin null-smitte-strategi. Hvert tilfelle blir et nederlag, i stedet for at man kan konsentrere seg om å forebygge alvorlig sykdom.

– Lærdommen er at hvis man først skal holde epidemien nede med strenge tiltak, må man ha en plan for veien videre. Den planen burde hete vaksinasjon. Ellers må man bare holde på tiltakene til evig tid, sier Aavitsland.

X-member

Post by X-member » Wed 25 May 2022 20:52

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1800#p60202 .

Jag känner att jag måste skämta lite om Zero Covid-idioterna.

När kommer dom att starta Zero Monkeypox-grupper tro? :lol:

(För att utrota den smittan så måste man nämligen även utrota alla djur som kan bära på smittan.)

X-member

Post by X-member » Wed 25 May 2022 21:02

Partygate-rapporten klar: Boris Johnson medger att regler bröts under festerna men avgår inte (Svenska Yle)

Publicerad 25 maj 2022.

https://svenska.yle.fi/a/7-10016865

Ett klipp:
Idag blev den så kallade Partygate-rapporten klar i Storbritannien. Rapport-författaren Sue Gray slår fast att premiärminister Johnsons kabinett struntat i coronareglerna om sammankomster. Men än så länge sitter Johnson kvar på sin post.

X-member

Post by X-member » Thu 26 May 2022 12:15

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat 26 maj 2022 tror jag):
Sverige ger vaccin till Tunisien

Sverige skänker 100 000 doser av Pfizers covidvaccin till Tunisien, har regeringen beslutat. Landet behöver vaccinet för att kunna erbjuda en tredje dos, skriver Regeringskansliet i ett pressmeddelande.

"Den globala efterfrågan på vaccin har minskat och Europas överskott är stora. Tack vare utrikesdepartementets aktiva kontakter och goda förbindelser med många länder vänder sig flera av dem till Sverige när de, trots allt, får behov av mer vaccin", säger biståndsminister Matilda Ernkrans i pressutskicket.

Sverige fortsätter samtidigt donera vaccin via det globala samarbetet Covax, som syftar till att ge en rättvis tillgång till vaccin i världen.

Vaccinationstakten i världen är mycket ojämn och i låginkomstländerna har endast 16 procent av befolkningen fått minst en dos vaccin, enligt regeringen. (TT)

Natalie Radlovacki SVT Reporter

X-member

Post by X-member » Thu 26 May 2022 13:11

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1070#p60197 där vi kan se att det finns MEWAS-medlemmar är ute efter att införa diktatur i hela välden.

Och jag har ju även frågat mig vilket politiskt parti (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1060#p60152 ) det är som MEWAS menar skall leda denna framtida diktatur.

Nu har jag nog hittat svaret, MEWAS-medlemmen Eric Hammarstrand har skrivit följande på twitter för 12 timmar sedan:
Det behövs ett vänsterparti i riksdagen, ja enligt mig som regering, men Vänsterpartiet behövs inte.
Min egna kommentar: Jag antar att han menar ett kommunistiskt parti, istället för Socialdemokraterna som ju faktiskt också är ett vänsterparti...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6333#p60211 där vi kan se att MEWAS nu även har börjat felinformera om apkoppor, vilket jag antar är den metod som MEWAS skall använda igen (precis som dom har gjort med covid-19 alltså) för att försöka införa denna diktatur...

X-member

Post by X-member » Thu 26 May 2022 13:27

Ett spydigt men också skämtsamt tillägg till svaret ovan.

Ja, det måste ju vara vääääldigt jobbigt med Vänsterpartiet som ju (liksom dom andra svenska partierna) vet att Sverige är en demokrati! :D

X-member

Post by X-member » Thu 26 May 2022 16:48

Nu har jag hittat något mycket intressant igen.

MEWAS-medlemmen Eric Hammarstrand har skrivit och postat följande på sin vägg på facebook för en timma sedan, vilket är offentligt och läsbart av alla:
Precis som att man inte bör publicera skolskjutares namn så bör vi sluta publicera och tilltala vår förra statsepidemiolog vid hans namn. Patetiska monster likt dessa drivs av uppmärksamheten och att ge dem vad de vill kan motivera dem och andra.
Min egna (mycket nyfikna) undran: Är det möjligen någon eller några flockidioter som har blivit informerade om den svenska förtalslagen och kanske tom blivit anmälda för brott mot denna lag?

Enligt svensk förtalslag är det nämligen förbjudet att sprida offentligt skitsnack om namngivna personer i avsikt att förstöra deras goda namn och rykte.

Tillägg senare:

Det är faktiskt rätt så korkat att erkänna att man har sysslat med ovanstående i flera års tid genom att skicka en bok med mängder av skitsnack vilket Folksagomyndigheten nyligen har gjort till div personer, vilket ni kan läsa lite mer om här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1750#p60128 och här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1070#p60185 .

X-member

Post by X-member » Thu 26 May 2022 17:02

Tillägg till svaret ovan.

Men vissa mindre begåvade komminister och sverigedumokrater brukar ju inte bry sig så där värst mycket om svensk lag....

X-member

Post by X-member » Thu 26 May 2022 17:17

Detta hör ihop med det som jag skrev i mitt tillägg här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=1800#p60216 .

Här kommer alldeles färsk information om hur många det är som Folksagomyndigheten nu har skickat sitt offentliga förtal (i form av en bok) till hittills:

Flockidioten Cristhine Cicki Hellsten Kerslow frågade följande för 4 timmar sedan i den offentliga lögnsprdningsgruppen: Folksagomyndigheten:
Hur många har hittills fått den?
Vilket flockidioten Maria (vars efternamn jag tyvärr inte får ge er) svarade följande på:
..som det ser ut nu så är det 61 pers…
Som vi har pengar och adresser till, i alla fall. Om de lämnat boet än får dock Folksagomyndigheten svara på.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1050#p60142 och i svaret efter detta.

Ps! Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn. Ds.

Post Reply