MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Tue 5 Jul 2022 12:23

Hämtat från facebook, italienskan Elisa Bastiani har delat tyskan Jennifer Luetz inlägg, tyskan skriver:
Learn about what masks actually protect you really well from viruses. Hint: Your surgical mask does not.
Min egna kommentar: Dom säger alltså att Anders Tegnell har rätt, munskydd funkar inte så bra!

Läs gärna om vad professor Lars Hagberg skriver här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=2170#p60712 .

X-member

Post by X-member » Tue 5 Jul 2022 12:45

Hämtat från facebook, tyskan Jennifer Luetz skriver följande:
Sweden, where are your masks?
Min egna kommentar: Dom finns att köpa på apotek och i affärer. :D

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1230#p60989 .

X-member

Post by X-member » Tue 5 Jul 2022 12:55

Detta hör ihop med föregående svar.

tyskan Jennifer Luetz uppenbarligen fortfarande inte känner till följande så har jag nu hämtat detta från ett annat ämne:

Corona ökar i regionen – kan finnas stort mörkertal

Publicerad 2 juli 2022.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsver ... 1.76100846

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Sedan den 1 april 2022 klassas coronasmittan inte längre som samhällsfarlig, och därmed råder inga restriktioner.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6337#p60978 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Wed 6 Jul 2022 12:13

Detta hör ihop med föregående svar.

Inlägg postat av Eric Hammarstrand på hans vägg på facebook för 13 timmar sedan:
Är det bara jag som tror att man kommer bli förfärad när de om 100 år skriver i tidningarna om Almedalen 2022 och hur något som kallade sig "folkhälsodalen" samlade "toppen" inom folkhälsa. Inomhus, på sommaren, utan smittskyddsåtgärder och UTAN ATT BERÖRA PANDEMIN.

Det enda som kan rädda Sverigebilden på sikt är att mänskligheten dör ut innan det börjas gräva, så gasen i botten in i klimatkollapsen!
Min egna kommentar: Alla MEWAS-medlemmar kan även hitta information här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=2350#p61038 .

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1230#p60964 .

X-member

Post by X-member » Wed 6 Jul 2022 12:24

Och nu summerar jag lite igen.

MEWAS = Media Watchdogs of Sweden

Men dom läser alltså tydligen inte i svensk media! :D

X-member

Post by X-member » Wed 6 Jul 2022 19:39

Inlägg skrivet av italienskan Elisa Bastiani postat på facebook (och det är jag själv som har blåmarkerat):
B5 har hjärnhinneinflammationssymtom, inte influensa!
B5 har hjärninflammations symtom, inte som influensa!
Svarskommentar skriven av maskaktivisten Tobias Petersson:
Men det vill väl alla ha? Och att hela familjen ska få?! Va det är väl naturligt och mänskligt
Min egna kommentar: Mig veterligen kan man få symptom "från hjärnan" även vid säsongsinfluensa, men kanske dom båda ovan aldrig någonsin har haft någon influensa?

Tillägg:

Jag hade rätt och idioterna ovan hade fel....

Influenza (Wikipedia)

https://en.wikipedia.org/wiki/Influenza

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat symptom "från hjärnan"):
Influenza, commonly known as "the flu", is an infectious disease caused by influenza viruses. Symptoms range from mild to severe and often include fever, runny nose, sore throat, muscle pain, headache, coughing, and fatigue. These symptoms begin from one to four days after exposure to the virus (typically two days) and last for about 2–8 days. Diarrhea and vomiting can occur, particularly in children. Influenza may progress to pneumonia, which can be caused by the virus or by a subsequent bacterial infection. Other complications of infection include acute respiratory distress syndrome, meningitis, encephalitis, and worsening of pre-existing health problems such as asthma and cardiovascular disease.

X-member

Post by X-member » Wed 6 Jul 2022 19:54

Då jag förstår precis vad dom båda idioterna i föregående svar är ute efter, dvs att man återigen skall "klassa om" covid-19 så har jag nu hämtat nedanstående...:

Corona ökar i regionen – kan finnas stort mörkertal

Publicerad 2 juli 2022.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsver ... 1.76100846

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Sedan den 1 april 2022 klassas coronasmittan inte längre som samhällsfarlig, och därmed råder inga restriktioner.
...och ovanstående innebär att man numera hanterar covid på samma sätt som säsongs-influensa i Sverige.

Det är inte riktigt samma sak som att man säger att covid-19 inte kan vara allvarlig...i vissa fall.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=2350#p61055 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Wed 6 Jul 2022 20:39

Haha, detta är skitkul, pga att jag hade glömt bort en artikel så hittas nu information från en person som flockidioterna försvarar, dvs professor Björn Olsen, om vad en Zero Covid-strategi innebär här: viewtopic.php?f=8&t=6338&p=61069#p61069 .

Det räcker alltså inte alls med maskplikt vilket flockidioten och maskaktivisten Tobias Petersson (och några andra dårar) försöker lura i folk.

X-member

Post by X-member » Wed 6 Jul 2022 21:45

Nu blir det ännu roligare :D ...och detta hör definitivt ihop med föregående svar.

En admin i den privata facebookgruppen: Zero Covid Nordic (fd Björn Olsen fan club) har delat en annan admins (i samma Zero Covid-grupp alltså) inlägg i den offentliga norska facebookgruppen: Kunnskapsbasert rasjonell Covid-19-respons för 4 timmar sedan:
Hur svårt kan det vara? - "I The Guardian diskuterar tre experter om fördelar och nackdelar med att börja med andningsskydd igen. - Hur svårt kan det vara att inse att vi lever i en ny värld där andningsskydd räddar liv?"
Min egna kommentar: Nej, det krävs faktiskt att hela världen stänger ner samtidigt i några månader...till att börja med...

X-member

Post by X-member » Thu 7 Jul 2022 11:10

Jag ger er inget inlägg men idag har Eric Hammarstrand skrivit om något mail där man har talat om flockimmunitet på sin vägg på facebook...

Konstigt att Eric Hammarstrand aldrig någonsin har hört talas om att man har haft rätt så många olika åtgärder mot smittan i Sverige. Det är mycket besynnerligt...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1080#p60307 .

Post Reply