MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Thu 22 Sep 2022 12:40

Egentligen tycker jag nog lite synd om MEWAS just nu, för den nya svenska regeringen är ju inte riktigt färdig och denna regering har därför heller inte klargjort hur dom vill ha det när det gäller corona framöver.

Men MEWAS kan ju alltid trösta sig med att gnälla om den förra regeringen, en regering som dom ju inte ville ha, så länge. ;)

(Ja, jag är spydig.)

X-member

Post by X-member » Thu 22 Sep 2022 13:36

Jag återgår nu till det jag skrev här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1540#p63102 .
Det kallas ta mig fan inte för post-covid när det inte ens har gått en vecka sedan man hade covid-19-infektionen!
Postcovid – långvariga symtom efter covid-19 (Region Gävleborg)

https://www.regiongavleborg.se/samverka ... -covid-19/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Hur definieras postcovid?

Till sjuka i postcovid, postinfektiöst tillstånd, räknas de som har symtom i mer än tolv veckor efter insjuknande i covid-19 och där symtomen inte kan förklaras av annan diagnos.
Det finns nu ett nytt ämne om post-covid nedan:

Information about post-covid for people from Scandinavia

viewtopic.php?f=8&t=6350

X-member

Post by X-member » Thu 22 Sep 2022 13:56

Detta hör (bland annat) ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6339&start=350#p63069 . Där vi kan se att maskaktivisten och islamofobikern Tobias Petersson försvarar uttalanden gjorda av SD:are.

Här kommer en liten diskussion hämtad från MEWAS-italienskan Elisa Bastianis vägg på facebook (vilket handlar om kvinnan i Iran som råkade illa ut för att hon inte bar sin slöja rätt):

En person med utländskt namn (möjligen Iranskt) skrev följande för 6 timmar sedan:
Where are the Swedish feminists?
Vilket MEWAS-italienskan svarade följande på:
...they go and buy a n Ann Linde-scarf for the next travel in Iran
Min egna (mycket tykna) kommentar: Tänk vad glad Elisa Bastiani måste vara för att SD nu har fått mer makt i Sverige... :evil:

Ifall någon inte hängde med:

Ann Linde (Wikipedia)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ann_Linde

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
... en svensk politiker för Socialdemokraterna. Hon är Sveriges utrikesminister sedan 10 september 2019.

X-member

Post by X-member » Thu 22 Sep 2022 14:24

Detta hör ihop med föregående svar.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6341&start=30#p63104 och i svaret efter detta vilken annan djävla idiot det är som MEWAS-italienskan (och hennes vänner) umgås med.

X-member

Post by X-member » Thu 22 Sep 2022 22:03

Inlägg skrivet och postat av MEWAS-italienskan Elisa Bastiani på hennes vägg på facebook för 4 timmar sedan (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Problemet med det aktuella hotet från Ryssland är att vi måste börja med en konsekvensanalys om vad innebär en kärnvapenkrig. När jag var liten i skolan, fick jag lära mig att ingen vinner en kärnvapenkrig för att skadorna på jorden är i så pass stor utsträckning att det kommer så småningom att förstöra livet på planeten definitivt.

Alltså, ett skyddsrum i Sverige kan skydda mot den omedelbara faran men sen finns det en fallout och landet kan förbli radioaktivt i många, många år. Konsekvenserna blir svält, cancersjukdomar, kollaps av samhället.

Detta om Putin skickar sina bomber till Finland. Skickas de mot Sverige direkt, finns det bra möjligheter att du inte överlever i tio dagar. De flesta skyddsrum i Sverige, i de bostad där de finns, har kanske tillgång till vatten, som vid den punkten ska väl vara kontaminerat, men säkert inte matförråd.

Nu, vi är i Sverige, landet som inte har klarat att fixa en andningsskydd för att skydda sig mot ett dödligt virus. Jag tvivlar att genomsnitt svensk har resiliens nog för att överleva en nuclear war winter, om detta ens är möjligt.

Oavsett vad som vi tycker om Ukrainakriget måste vi nu vara lite realistiska och tänka inte vad är bra för Ukraina, inte vad är bra för Europa, inte vad är bra för oss själva utan om vi överhuvudtaget vill att våra barn ska överleva och se framtiden med liv och hälsa i behåll.
Min egna (rejält tykna) kommentar: Kanske hon tror att det finns fler länder på jorden som gärna skänker bort sitt land till Ryssland?

X-member

Post by X-member » Thu 22 Sep 2022 22:08

Ett klipp från föregående svar, MEWAS-italienskan skriver även följande:
Nu, vi är i Sverige, landet som inte har klarat att fixa en andningsskydd för att skydda sig mot ett dödligt virus.
Min egna kommentar: Sådana finns ta mig fan att köpa även i Sverige för dom som tycker att dom behöver ha ett sådant!

Djävla jubelidiot! :twisted:

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=3210#p63131 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Thu 22 Sep 2022 22:36

Tillägg till svaret ovan.

Nu är det (åtminstone) USA och hela norden som har återgått till det normala, och därför tagit bort restriktionerna och om MEWAS-idioten nu vill att man skall återinföra restriktioner igen i Sverige, så får MEWAS-idioten vända sig till den nya svenska regeringen, men detta kanske är lite svårt att förstå för italienska flockidioter?

X-member

Post by X-member » Fri 23 Sep 2022 22:11

Twitterinlägg delat av MEWAS-italienskan Elisa Bastiani på hennes vägg på facebook för 6 timmar sedan.
Jonas Hellö @JonasHell1

Imagine an airborne pathogen killing or disabling 100% in 10 years, through countless reinfections. If the disease itself didn't kill you a "common cold" would. But most suffered strokes, heart failure and Alzheimer's.

Would you let it rip?

#AAIDS #formerlyCOVID19.
Min egna kommentar: Dom menar alltså att om inte alla länder i hela världen använder Zero Covid-strategin så kommer detta att ske.

Jonas Hellö är bland annat känd från facebookgruppen: Folksagomyndigheten som publicerat satir (bland annat) om FoHM och den förra svenska regeringen. Och nu skall dom tydligen börja "övertyga" den nya svenska regeringen om att det allra bästa är att stänga ner hela skiten.

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6347#p63161 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Sat 24 Sep 2022 18:30

Inlägg postat av MEWAS-italienskan Elisa Bastiani på hennes vägg på facebook för 2 timmar sedan...:
AKTA HÄR! Detta är fejk news utfärdade av en statlig myndighet. När i demokratin kan man inte lita på faktainnehållet i vad som sprids av myndigheterna då är du redan i en diktatur.
...och så länkar hon till nedanstående på twitter...:
Sofia Breland, MD 🇺🇦🌎 @sofbreland
· 7h

Nedanstående är felaktigt! Det är info på 1177 (från FoHM). Studier (och verkligheten…) visar på det exakt motsatta!
...och Sofia Breland har markerat följande text (på 1177)...:
De allra flesta har ett bra skydd när dom har vaccinerat sig med tre doser.
...och maskaktivisten Tobias Petersson har skrivit följande i en kommentar under MEWAS-italienskans inlägg:
De har inte resurserna att vaccinera hela befolkningen nu när så många fått covid. Kan de inte vara ärliga?
Tillägg senare (gällande det jag postade sist ovan):

Nog fan är dom ärliga alltid, vilket framgår här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=3230#p63171 .
Last edited by X-member on Sat 24 Sep 2022 20:14, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 24 Sep 2022 18:39

Bara för att inte göra föregående svar mer rörigt så skriver jag min egna kommentar gällande detta i ett eget svar:

Ingen bra start för den nya svenska regeringen alltså, dvs när dom ju måste låta FoHM "ljuga" bara för att M/SD-regeringen inte har kunnat "skaka fram" tillräckligt många "äkta svenskar" (här pikar jag SD) som hinner med att vaccinera alla svenskar över 18 år på två månader (dvs, "under hösten").

Jag har även en liten undran och det är varför i helvete flockidioterna inte kontaktar den nya svenska regeringen istället om flockidioterna nu anser att FoHM försöker införa diktatur i Sverige (vilket ju MEWAS-italienskan skrev).

Det hittas lite mer intressanta upplysningar om FoHM här: viewtopic.php?f=8&t=6332&start=3220#p63147 .

(Ja, jag är givetvis spydig.)

Post Reply