Information about covid-19 for Scandinavians from November 2022 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from November 2022 and later

Post by X-member » Sun 1 Jan 2023 14:00

Detta hör (bland annat) ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6354&start=540#p65818 .

Allt fler länder kräver covidintyg av kineser – i dag blev det Frankrikes tur (Svenska Yle)

Publicerad 1 januari 2023.

https://svenska.yle.fi/a/7-10025634

Ett klipp (blåmarkeringen är min):
Frankrike börjar kräva negativt coronatest av resenärer från Kina, och uppmanar övriga EU att följa exemplet.

Från och med i dag är det obligatoriskt för kineser som flyger till Frankrike att uppvisa ett negativt coronatest vid ankomsten. Testet får vara högst 48 timmar gammalt.

Frankrike följer härmed Italiens och Spaniens exempel i kampen mot en ny pandemivåg med ursprung i Kina. Frankrike uppmanar de övriga EU-länderna att införa samma krav.
Min egna kommentar: Det är då fan inte Frankrike som bestämmer vad dom andra EU-länderna skall göra eller inte göra.

Hur man gör i Sverige kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6354&start=540#p65820 .

X-member

Post by X-member » Sun 1 Jan 2023 19:32

Detta hör ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=260#p65836 .

Självklart fattar jag att den italienska "mask-för-alltid-aktivisten" vill att den nya svenska regeringen skall gå ut med ett "löfte" om införande av ett mun/andingsskydds-tvång som gäller alla i Sverige om det skulle bli värre, men jag tror inte att hon skall hoppas på något sådant.

Möjligen kan man införa en rekommendation för folk i riskgrupp...

...dvs, det samma som i Norge.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6339&p=65837#p65839 .

X-member

Post by X-member » Sun 1 Jan 2023 19:49

Text på bild postad av MEWAS-tyskan på hennes vägg på facebook för 8 timmar sedan:
What doesn't kill you mutates and tries again
Min egna kommentar: Och det finns fler virus som muterar, som tex säsongs-influensa och förkylningar.

Varför finns det då inga Zero Influensa-strategier och Zero Förkylnings-strategier?

X-member

Post by X-member » Wed 8 Mar 2023 11:10

Detta hör ihop med det jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1700#p65867 .

Orden om Sverige i läckta ”Lockdown files”

Publicerad 7 mars 2023

https://www.expressen.se/nyheter/orden- ... enten-fel/

Ett klipp:
Den tidigare hälsoministern Matt Hancock var fullständigt rasande över Sveriges hantering av pandemin och det han kallar det ”jävla svenska argumentet”.

I ett meddelande ber Hancock sina anställda att ”ta fram tre eller fyra punkter på varför Sverige har fel” för att försöka bevisa sin ståndpunkt.

Lägst överdödlighet i hela EU

Hancock är heller inte den enda som varit kritisk. Internationellt har svenska dödssiffror använts som ett varnande exempel, och i efterhand har pandemihanteringen blivit väl omdebatterad.
Min egna kommentar: Det är tydligen inte enbart MEWAS som "surar" nu...

(Jodå, jag vet att detta forum skall läggas ner, men det tycks ju dröja...)

X-member

Post by X-member » Mon 20 Mar 2023 11:48

Missa nu för sjutton inte att det finns folk som verkar ha varit i kontakt med MEWAS efter det senaste beviset för att MEWAS har LJUGIT HELA TIDEN och MEWAS skitlöjliga försvar vilket hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1710#p65871 .

Läs även här: viewtopic.php?f=8&t=6351&start=270#p65873 .

X-member

Post by X-member » Tue 28 Mar 2023 13:03

Som ni kan se här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1710#p65879 så är MEWAS-holländaren ordentligt "grinig" på vad professor Björn Olsen har sagt i media.

Tycker nog att det är dags att jag även postar vilken artikel det gällde.

”Var vidrigt, flera vänner sa upp bekantskapen”

Publicerad 25 mars 2023.

https://www.svd.se/a/JQpP5b/bjorn-olsen ... kantskapen

Och artikeln ovan kräver alltså inloggning, men jag kan ge er ett klipp (hämtat från facebook, postat av MEWAS-tyskan):
Det finns olika sätt att beräkna överdödlighet, men oavsett hur man räknar har Sverige, liksom övriga nordiska länder, låg överdödlighet i jämförelse med övriga Europa.
Min egna kommentar: Så professor Björn Olsen vet alltså också (bevisligen!) att MEWAS har ljugit om vilken corona-strategi som man har använt i Sverige!

X-member

Post by X-member » Tue 28 Mar 2023 13:30

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag skulle tro att den allra främsta orsaken till att MEWAS nu är riktigt "griniga" beror på att dom själva kan ha blivit lurade av andra lögnhalsar och nu har jag hämtat nedanstående från ett annat (äldre) ämne här i forumet:

Flockidioten tecknande Bengt postade följande den 1 mars 2021 i den offentliga lögnhalsgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) och blåmarkeringarna är mina:
Sveriges coronastrategi var att medvetet låta befolkningen smittas för att uppnå flockimmunitet.

De människor som försökte skydda sig motarbetades och äldre människor på t.ex boenden skulle inte få ta upp plats inom sjukvården. Kritiker svartmålades.

När strategin misslyckades har man övergått till att försöka ändra på historien. Nu duggar bortförklaringarna tätt.

Vad ska man anse om ett land som inte vill skydda sin egen befolkning och kallar sig självt för en humanitär stormakt?
Min egna kommentar: Till och med professor Björn Olsen vet alltså hur mycket flockidioterna nu har gjort bort sig!

X-member

Post by X-member » Tue 28 Mar 2023 13:56

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren.

MEWAS-ledaren har skrivit följande offentligt på nätet (det är jag själv som har översatt det till svenska):
Internet glömmer aldrig...
Min egna kommentar: Att ljuga offentligt både i Sverige och utomlands om hur man gör i Sverige är faktiskt jämförbart med landsförräderi, och internet glömmer faktiskt inte...

X-member

Post by X-member » Tue 28 Mar 2023 14:07

Detta hör ihop med väääldigt många av mina inlägg här i forumet genom åren.

Det är helt ok att lägga ner detta forum nu, för nu är nämligen MEWAS (och andra lögnspridande foliehattars) "karriär" definitivt över!! :lol: :D :lol:

Post Reply