Information about covid-19 for Scandinavians from November 2022 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from November 2022 and later

Post by X-member » Thu 25 May 2023 20:19

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag minns så väl att professor Björn Olsen tyckte att man skulle ha "stängt ner" Sverige fram tills att det fanns tillräckligt med munskydd åt alla. Så jag tror inte att Björn Olsen höll med flockidioterna om att viruset var luftburet på den tiden. :lol: :D

Läs vad jag menar ovan här: viewtopic.php?f=8&t=6375 .

Flockidiot = en person som inbillar sig att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige.

X-member

Post by X-member » Thu 25 May 2023 21:41

Jag tror att det är dags för en liten "fundering"...

...och det är om verkligen en högerpolitisk svensk regering hade klarat av pandemin bättre.

Eller har vi möjligen att göra med några "baksätes-förare"? :lol: :D

X-member

Post by X-member » Thu 25 May 2023 23:41

Detta hör ihop med föregående svar. Jag lyckades hitta och rätta det felaktiga inlägget (som jag hade nämnt i svaret ovan) så jag "flyttade" därför upp lite annan info till föregående svar istället.

Men precis efter att jag hade gjort detta så hittade jag följande skrivet och postat av "ärlige Jan" i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige (datum och tid är hans egna):
2023-05-25 kl. 22:35:
Nu när "pandemin är över" *lite ironi* kan jag i synnerligen blygsam omfattning axla Nostradamus mantel: 25K coviddöda nås runt vecka 30.
Min egna (mycket roade) kommentar: Han klagar följaktligen på den nuvarande högerpolitiska regeringen. :lol: :D

X-member

Post by X-member » Fri 26 May 2023 10:19

Förlåt, det blev liksom lite "tjötigt" igår (dom två föregående svaren) utan att jag hade postat orsaken till varför jag skrev så...

...så här kommer det:

Riksrevisionens rapport ett välkommet bidrag till lärandet (FoHM)

Publicerad 26 maj 2023.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyh ... -larandet/

Ett klipp:
– Riksrevisionens granskning av smittskyddet är angelägen. Till exempel konstaterar Riksrevisionen, precis som vi gör på Folkhälsomyndigheten, att dagens smittskyddslagstiftning inte är anpassad för en pandemisituation eller till det globala sammanhang som vi lever i idag, säger Karin Tegmark Wisell, generaldirektör på Folkhälsomyndigheten.

Riksrevisionen lyfter fler områden som behöver utvecklas ytterligare, till exempel system och data för övervakning.
Min egna kommentar: Och nu hoppas jag att ni hänger med lite bättre... :D

X-member

Post by X-member » Fri 26 May 2023 10:40

MEWAS-italienskan skrev tex följande offentligt på sin vägg på facebook igår:
Varför förväntade jag mig ingenting från Riksrevisionen
Min egna kommentar: Detta är väl rätt så konstigt, när jag försökte förklara hur det funkar i Sverige redan för mycket länge sedan för MEWAS, då blev jag anklagad för att sprida lögner, blev kallad för troll och sedan blockad!

Men när Riksrevisionen nu säger att jag hade helt rätt, då skyller MEWAS på Riksrevisionen...

...ja jösses! :D

X-member

Post by X-member » Fri 26 May 2023 18:20

Jag känner att jag har varit lite orättvis mot MEWAS-italienskan i föregående svar. För det som hon (och hennes vänner) inte var riktigt nöjda med var något som Riksrevisionen hade skrivit om munskydd.

Och här kommer två svarskommentar postade av mask-skåningen under detta inlägg:
Droppar som kallas aerosoler
Vad hjälper det. Jag är ” sjuk” för att jag är ” rädd” och vill ha smittskydd. Fast jag är en av landets friskaste hittills i lungorna p g a egen hjärna.och den minst sjukanmälda på min arbetsplats.
Min egna kommentar (och nu upprepar jag mig): Det kvittar fullständigt vilka fel som har gjorts tidigare, för restriktionerna har ju tagits bort tack vare hög vaccinations-täckning!

Men det fattar dom ju fortfarande inte. ;)

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1760#p66139 .

X-member

Post by X-member » Fri 26 May 2023 18:48

Och orsaken till att Anders Tegnell sade att det är säkrare att hålla avstånd än att sätta på sig ett munskydd och inte hålla avstånd beror nog på följande (hämtat från annat ämne):

Personlig skyddsutrustning (FoHM)

https://www.folkhalsomyndigheten.se/mik ... trustning/

Ett klipp (blåmarkeringarna är mina):
Munskydd har inte utvecklats för att skydda bäraren mot luftburen smitta men ger visst skydd mot större droppar och stänk.
Min egna kommentar: Och jag antar (men jag har inte kollat) att det var just det som Riksrevisionen hade sagt. ;)

X-member

Post by X-member » Fri 26 May 2023 19:14

Att den förra statsministern Stefan Löfven definitivt har förstått det jag skrev i föregående svar framgår på länken nedan:

Löfven: Det är inte förbjudet att bära munskydd

Publicerad för 2 år sedan.

https://www.tv4play.se/program/nyhetern ... 3D12531849

X-member

Post by X-member » Sat 27 May 2023 12:32

Missa nu för sjutton inte att MEWAS fortsätter att inbilla sig att hela förbannade världen inför Zero Covid-strategin om dom fortsätter att ljuga om vilken strategi som man har använt i Sverige, vilket hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1770 .

Tillägg:

Och Zero Covid-norskan tror tydligen att Zero Covid-strategin innebär att man tvingar hela världen att använda dom rätt så dåliga munskydden (som skyddar mycket dåligt mot luftburen smitta) vilket ni kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=1770#p66180 .

X-member

Post by X-member » Sun 28 May 2023 13:50

I fredags fick jag min 4:e vaccindos och det blev en reaktion som hette duga. Värre än efter dom första 3 doserna alltså.

Jag tolkar detta som att jag nu har ett mycket bra skydd mot svår covid.

Post Reply