Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
-
X-member
Hämtat från facebook:
Min egna kommentar: Och i år har det väl enbart varit en person från Irak som har hållit på med sådant i Sverige?
I så fall, skicka bara räkningen till honom!
-
X-member
Radion (P1) meddelar idag att explosionen i Norrköping
inte var avsiktlig men mask-skåningen meddelar istället följande offentligt på facebook (postat för 16 timmar sedan):
När riks intervjuar personer i Norrköping med invandrarbakgrund om sprängningen som resulterade i brand i flerfamiljshus centralt i staden vågar de inte visa sig med ansikte. Tydligt att folk är rädda för de kriminella för att de destruktiva fått hållas för länge. De destruktiva och deras välgörare i S,V och MP.
-
X-member
Tillägg till svaret ovan.
Nu vet jag iofs inte vilket parti som mask-skåningen röstar på, men han kan ju alltid framföra till sina egna politiker att dom måste stoppa alla
olyckor som tydligen (enligt mask-skåningen) är orsakade av oppositionen.

-
X-member
L-ledningen pressad om slöjförbud – skjuter upp striden
Publicerad 8 september 2023.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/on ... iberalerna
Ett klipp (blåmarkeringen är min)
En ny storstrid väntar för Liberalerna när flera tunga partiföreträdare vill införa slöjförbud för barn i Sverige.
Den mycket känsliga frågan ska avgöras på partiets landsmöte i höst, men partiet är återigen splittrat och partistyrelsen har valt att skjuta på frågan på grund av att den är så het.
– Det vore dumt av oss att byta riktning och vilja införa slöjförbud. Tajmingen är usel, säger en källa i partiet.
Min egna kommentar: Tänk om man tänkte på samma sätt gällande alla andra varianter av
tvång...

-
X-member
Hämtat från facebook:
Aftonbladet
4 tim ·
SD:s Richard Jomshof kommer att fortsätta att kritisera islam trots det upptrissade säkerhetsläget: ”Om vi har en situation där islamister försöker tysta oss, då ska vi ifrågasätta dem, kritisera dem, vi ska inte tystna”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VP ... mig-tystas
-
X-member
E6 har rasat samman – enormt slukhål
Publicerad 23 september 2023.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GM ... mt-slukhal
Ett klipp:
Larmet kom in till räddningstjänsten klockan 01.47.
Ett enormt slukhål hade plötsligt öppnat sig och raserade E6 i bägge riktningar vid Stenungsundsmotet.
– Den första som ringde in stod och försökte stoppa trafiken och hindra andra att köra ner i hålet, säger Niclas Fogelqvist, larm- och ledningsbefäl på räddningstjänsten Storgöteborg.