MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: MEWAS, a Swedish critical covid-19 group that spreads lies about Sweden

Post by X-member » Thu 5 Oct 2023 11:21

Hämtat från facebook (och detta är alltså Zero Covid Eric):
Eric Hammarstrand
16 tim ·

Jag kan förstå hur människor faller offer för antivax-nonsens och blir lurade av stora desinformationsnätverk, speciellt då Tegnell gång på gång skänkt sin kredibilitet till dem, men jag kommer aldrig förstå alla journalister som låter Tegnell komma undan med det utan granskning.
Min egna (mycket roade) kommentar: MEWAS har tydligen inte lyckats övertyga svensk media om att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige.........ännu. :lol: :lol: :lol:

X-member

Post by X-member » Fri 6 Oct 2023 11:23

Detta hör ihop med föregående svar.

Hämtat från MEWAS-italienskans vägg på facebook (jag kan dock inte ge er det hon länkar till, för det står nämligen följande: Det här innehållet är inte tillgängligt just nu).
Elisa Bastiani
15 tim ·

Spot on. Och just som förtydligande: det är sjukvårdens moraliska fel för covid-katastrofen. De kunde säga nej. De kunde sätta stopp. Istället lät de äldre dö och låter de unga bli kroniskt sjuka för att inte lyfta deras bekväma rumpor från stolen. Historien kommer inte att att bli lätt på er.
Min egna kommentar: Och nu skyller MEWAS alltså istället på dom anställda i sjukvården för inget land i hela världen (inte ens Kina) har nämligen lyckats utrota smittan...

Detta är ta mig fan helsjuuuukt! :twisted: :twisted:

X-member

Post by X-member » Sun 8 Oct 2023 11:13

Hämtat från facebook (och detta är alltså Zero Covid Eric):
Eric Hammarstrand
2 d ·

Sverige är unikt i att man fortfarande ljuger om hur smittan sprids. Man kan helt enkelt inte hålla sig till vetenskap och fakta då det skulle ge kritikerna rätt och så kan vi inte ha det.
Min egna kommentar: Dom enda som jag ser påstår att MUNSKYDD är tillräckligt när det gäller LUFTBUREN smitta, det är okunniga kritiker!

X-member

Post by X-member » Sun 8 Oct 2023 11:20

Detta hör ihop med föregående svar (dvs, det är ju Zero Covid-strategin som MEWAS vill ha):

Hämtat från facebook (postat av en person som är admin i Zero Covid Nordic) och blåmarkeringen är min:
Vi som vill se munskyddskrav i Sverige
1 d ·

En ny forskningsrapport publicerad i New Zealand Medical Journal visar att Nya Zeelands berömda svar på Covid räddade cirka 20 000 liv. Deras strategi inkluderade en nästan fullständig internationell gränsstängning i två år och strikta nedstängningar under dagar eller veckor åt gången. Deras dödsfrekvens till följd av Covid var 80% lägre än i USA. Rapporten uppmanar även till att vissa förebyggande åtgärder, som maskanvändning på medicinska anläggningar, bör fortsätta för att bekämpa Covid och andra vanliga luftvägsinfektioner. Rapporten rekommenderar också förbättrad inomhusventilation för att minska smittspridning samt fortsatt ekonomiskt stöd för att uppmuntra sjuka människor att isolera sig. Slutsatserna från pandemins åtgärder kan dock vara svåra att återinföra på grund av desinformation som spritts under tiden.
Min egna kommentar: Och numera så sprids oftast felaktigheten att man kan utrota smittor bara man tvingar på hela världens befolkning en trasa i ansiktet, fastän detta inte ens är tillåtet i dom allra flesta länder när det gäller helt friska (och oftast) fullvaccinerade personer!

X-member

Post by X-member » Sat 4 Nov 2023 10:37

Hämtat från Zero Covid-Erics (medlem i MEWAS) vägg på facebook (blåmarkeringen är min):
22 tim ·

Jag klarar inte av att Tegnell fortfarande skyddas av journalister och får ljuga helt fritt i pressen. Han släpper liksom en bok som heter "tankar EFTER en pandemi" mitt i en jättestor smittvåg där sjukhusen återigen är överbelastade samtidigt som han i intervjuer säger "att han förstod att pandemin skulle pågå i många år".

Varför sa du då att vi inte ens skulle få en andra våg hela sommaren 2020 då du trodde på en, som WHO säger, ovetenskaplig och oetisk idé om flockimmunitet och varför lät du Hallengren basunera ut att vi befann oss i den "senpandemiska fasen" redan i juni 2020 innan ens vaccin fanns?

Anledningen till att pandemin fortfarande pågår är att världen misslyckats med att kontrollera den och i det är han en stor faktor då han inte ens ville försöka kontrollera den.
Min egna kommentar: Är MEWAS möjligen världens allra största clowner?

:lol:

X-member

Post by X-member » Sat 4 Nov 2023 10:50

Detta hör ihop med föregående svar och är hämtat från ett annat ämne.

Zero Covid-Eric påstår ju också att WHO säger att det är oetiskt att försöka uppnå flockimmunitet:

Coronavirus disease (COVID-19): Herd immunity, lockdowns and COVID-19 (WHO)

https://www.who.int/news-room/questions ... d-covid-19

Ett klipp (och det är jag själv som har blåmarkerat):
To safely achieve herd immunity against COVID-19, a substantial proportion of a population would need to be vaccinated, lowering the overall amount of virus able to spread in the whole population. One of the aims with working towards herd immunity is to keep vulnerable groups who cannot get vaccinated (e.g. due to health conditions like allergic reactions to the vaccine) safe and protected from the disease.
Min egna kommentar: MEWAS hör ta mig fan inte hemma någonstans på nätet!

X-member

Post by X-member » Sun 19 Nov 2023 10:13

Detta hör (bland annat) ihop med dom båda föregående svaren.

Det var någon svensk journalist som igår eller i förrgår (på radion) menade att man inte har lyckats uppnå flockimmunitet i Sverige, men då sade den nya svenska statsepidemiologen Gisslén emot, och förklarade att:

...praktiskt taget alla svenskar nu antingen har blivit vaccinerade och/eller har varit utsatta för smittan.

MEWAS är alltså jubelidioter!

X-member

Post by X-member » Fri 24 Nov 2023 15:36

Detta hör ihop med mängder av inlägg här i forumet.

Hämtat från facebook (skrivet av Zero Covid-Eric, medlem i MEWAS och postat offentligt på hans vägg):
2 tim ·

Att stödja och hylla Sveriges pandemihantering är en lika stor våldshandling, mot Sveriges fattiga, rasifierade och funktionshindrade invånare, som att rösta på SD.
Min egna kommentar: Det tråkiga (för honom alltså) är dock att inget land i hela världen gör som han vill, men det nämner han inte...

...FÖRSTÅS! :lol: :D :lol:

X-member

Post by X-member » Mon 4 Dec 2023 10:33

Detta hör ihop med mängder av inlägg här i forumet.

Hämtat från facebook (skrivet av Zero Covid-Eric, medlem i MEWAS och postat offentligt på hans vägg):
Bara i Sverige kan man prata om den kraftiga ökningen av diabetes utan att nämna Covid-infektioner som ökar risken för diabetes kraftigt. Förnekelsen och censuren är obehaglig.
Min egna kommentar: Och bara i Sverige (eller? :lol: ) så finns det lekmän som tror att diabetes enbart orsakas av covid-19!

X-member

Post by X-member » Mon 4 Dec 2023 10:40

Tillägg till svaret ovan:

Hämtat från nätet:
Vad händer med blodsockret vid en infektion?

Det blir ofta mycket svårare att hålla bra kontroll på blodsockernivåerna när du är sjuk och du riskerar att drabbas av höga blodsockervärden (hyperglykemi). I de flesta fall ökar insulinbehovet på grund av infektioner, även om man både rör sig mindre och äter mindre när man är sjuk.
Min egna kommentar: Men sådant censurerar givetvis MEWAS! :lol: :lol:

Post Reply