Information about covid-19 for people from Scandinavia

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for people from Scandinavia

Post by X-member » Fri 26 Feb 2021 14:37

Tegnell: Därför behövde vi inte munskydd förra året

Publicerad 25 februari 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yR ... forra-aret

Ett klipp:
– I våras fick vi stopp på smittspridningen utan munskydd. Före jul gick det också. Nu är vi i en situation när det inte verkar räcka med det vi har på plats. Då behöver vi ta till åtgärder som kanske inte är de allra mest effektiva, men som kan behövas som komplement till det vi har på plats.

Det är däremot fortfarande viktigt att påminna munskyddsbärare att de andra rekommendationerna, det vill säga att hålla avstånd, isolera sig vid symtom och god handhygien, är det allra viktigaste i kampen mot coronaviruset.

– Vår grundläggande syn på munskydden som ett komplement när annat inte fungerar, den har funnits hela tiden, säger Anders Tegnell.

X-member

Post by X-member » Fri 26 Feb 2021 14:40

Beskedet: Norge öppnar gränsen för gränspendlarna

Publicerad 26 februari 2021.

https://www.expressen.se/gt/beskedet-no ... pendlarna/

Ett klipp:
Stefan Löfven: Måste lösas

Men under fredagen lämnade den norska regeringen ett glädjebesked för gränspendlarna. Från och med måndag tillåts de resa in till andra sidan gränsen igen.

Beskedet kommer efter att statsminister Stefan Löfven haft ett telefonsamtal med den norska statsministern Erna Solberg om situationen för gränspendlarna.

”Vi är överens om att situationen för de svenska gränspendlarna är svår och att den måste lösas”, säger Stefan Löften i en skriftlig kommentar till TT.

X-member

Post by X-member » Fri 26 Feb 2021 14:46

28 nya dödsfall med covid-19

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56 ... d-covid-19

Citat (det är jag själv som har blåmarkerat):
Ytterligare 28 dödsfall med bekräftad covid-19 har rapporterats i Sverige, meddelar Folkhälsomyndigheten.

Därmed har nu 12 826 smittade personer avlidit i landet.

Sammanlagt har 657 309 personer i Sverige bekräftats smittade av covid-19.

De nytillkomna dödsfallen i myndighetens statistik har i de flesta fall inträffat flera dagar tidigare, och de dödsfall som inträffat i närtid finns inte med på grund av eftersläpning i rapporteringen. Detta innebär att den dagliga uppdateringen visar inrapporterade dödstal, inte dödstalet för just den dagen.

X-member

Post by X-member » Fri 26 Feb 2021 15:00

Här kommer ett inlägg hämtat från facebookgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) postat för ca 3 timmar sedan (det är jag själv som har blåmarkerat):
Det är vedervärdigt att skicka hat och hotmail till våra experter, som gör allt dom kan, för att hjälpa oss.

Dom som har hotat kommer utredas av polis, och ska få rättsliga påföljder. (Stefan Löfven)

Efter att Tegnellmailen kom ut, så är det inte så konstigt att människor hatar och hotar.

Experterna gjorde ju ingenting för att hjälpa oss.
Dom ville att viruset skulle sprida sig, och det är att stjälpa oss.
Min egna kommentar: Man har ingen som helst rätt att hota och hata FoHM bara för att man inbillar sig att några mail bevisar att man har använt flockimmunitets-strategin i Sverige!
Last edited by X-member on Sat 27 Feb 2021 0:21, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Fri 26 Feb 2021 15:19

Tillägg till föregående svar.

Flockidioterna (vilket givetvis även inkluderar den dolda gruppen MEWAS) skulle alltså allra först ha tillfrågat Björn Olsen och Fredrik Elgh (och andra inblandade), innan dom ens kom på den urbota dumma idén om att sprida lögner om vilken strategi vi har i Sverige!

X-member

Post by X-member » Fri 26 Feb 2021 15:33

Man har rapporterat 2 döda pga covid-19 och 530 nya smittade idag (26 februari 2021) i Danmark. Källa: SSI.

Antalet döda totalt pga covid-19 i Danmark är fram tills nu: 2 353.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Tillägg:

Utifrån siffrorna på kartan på länken ovan så kan man räkna ut att det rapporteras i snitt 28,5 döda per dag i Sverige just nu.

X-member

Post by X-member » Fri 26 Feb 2021 15:53

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=5190#p52090 dvs, att en corona-aktivist som ofta har spritt ut lögnen att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige har dött.

Kan han möjligen ha fått hat- och/eller hotbrev från folk som har blivit förbannade på honom för detta (vilket ju irländaren Keith Begg har fått, vilket jag har skrivit om tidigare här i ämnet), och så har detta lett till att han blivit så dålig att han avlidit?

Jag tänker väl då främst på hjärtproblem och högt blodtryck...

Tillägg senare:

Det hittas nu mer information här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=5220#p52119 .
Last edited by X-member on Sat 27 Feb 2021 15:40, edited 2 times in total.

X-member

Post by X-member » Fri 26 Feb 2021 16:21

Det har precis varit en frågestund med Björn Olsen på facebook (vilket Expressen höll i) och han sade (bland annat) att långtids-covid är något som i dom allra flesta fall går över av sig själv.

Och nu är jag mycket nyfiken på vad långtids-covid-aktivisterna kommer att säga om det...

X-member

Post by X-member » Fri 26 Feb 2021 16:25

Nu kommer något icke-corona-relaterat men ändå glädjande, då ju detta faktiskt kan innebära att smittspridningen minskar...

Glädjebeskedet i väst: Det är vår

https://www.expressen.se/gt/gladjebeske ... t-ar-var-/

Ett klipp:
Det kanske är dags för ett vårskrik likt Ronja Rövardotter – för på fredagen kom våren till hela Västsverige.

– Det blev vår i Göteborg i går, men övriga delar som inåt Skara blev det vår i dag och nu är det vår i hela området, säger Per Holmberg, meteorolog vid väderinstitutet Storm.

Räddningstjänsten Storgöteborg varnar också för att det finns risk för gräsbrand och de rekommenderar att man inte ger sig ut på några isar.

X-member

Post by X-member » Fri 26 Feb 2021 16:33

Detta hör ihop med det som jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=5180#p52079 dvs, att en irländare som har spritt lögner om vilken coronastrategi vi använder i Sverige nu har "flytt" till Irland.

Här kommer en reaktion postad under detta inlägg i samma flockidiotgrupp, dvs: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) av en person med ett namn som tyder på utländsk härkomst:
Hoppas det kommer ut över hela världen!
Min egna (lite roade) kommentar: Jag skulle nog tro att irländaren inte alls håller med personen ovan om detta. :D

Post Reply