Information about covid-19 for people from Scandinavia

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for people from Scandinavia

Post by X-member » Fri 4 Sep 2020 14:12

Här kommer ett inlägg postat i den offentliga svenska facebookgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) för ca 16 timmar sedan:
Jag vet inte hur jag hamnat på denna sida men jag läser hur alla skriver om munskydd prrcis som det är lösningen på corona pandemin. Den enda lösningen på corona pandemin är ett vacin allt annat är bara en utdragen tro på att vi kommer attbli kvitt coronan med typ munskydd. Det finns smittor typ mässling rödahund m.m alla dom finns kvar vi kan bara skydda oss mot dom med vacin vi blir aldrig av med covid 19 någonsin i 100 tals år framöver så munskydd kommer inte att hjälpa enda som kommer att hjälpa oss är ett vacin. Så lägg ner allt snack om munskydd det hjälper bara kortsiktigt.
Här kommer några svarskommentarer:
Det är bara att kliva av denna sida om det inte passar herrn!
Det finns en sida där du nog passar bättre, Vi älskar Anders Tegnell. Prova där.
Gå ur denna grupp som du, på något vis tycks ha hamnat i och kryp tillbaka till AT:s fanclub.
En vilsen AT diggare som ser precis framför näsan. Munskydd är bevisat otvivelaktigt ett bra skydd i tex allmänna kommunikationer mot att sprida smittan.
Du vet inte, det gör inte Tegnell heller...
Önskar dig en skön och säker semester i Spanien!!
Tror man ska vara lite försiktig med att tro att vaccin är enda lösningen. Själv har jag blivit vaccinerad 4ggr mot rödahund.
Hur dum får man vara och sen uttrycka sig såsom han gör.
Det kommer inget vaccin... vi kommer att ha COVID-19 med oss som övriga förkylningsvirus för all framtid, hoppas bara på mutering som gör det mindre dödligt...
Förklara hur andra länder i princip har elliminerat spridningen utan vaccin då?
Du har hamnat fel!! Du kanske ska lämna denna grupp..
Det var nog ingen som tvingade in dig på denna sidan så om du inte hittade något av intresse så är det ju bara att gå vidare
Leffe, släp flaskan nu och gå och lägg dig!
Det som ska läggas ner är ditt snack om att munskydd inte hjälper något!
Det var det mest egoistiska och dumma jag läst på ett tag .
Tillägg senare:

Här kommer en svarskommentar till:
Undrar också hur du kunde hamar här...så Hej då
Last edited by X-member on Fri 4 Sep 2020 15:43, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Fri 4 Sep 2020 14:20

Här kommer nog det värsta exemplet hämtat från föregående svar.

Denna Leif skriver alltså följande i sitt inlägg (det är jag själv som har blåmarkerat):
Så lägg ner allt snack om munskydd det hjälper bara kortsiktigt.
En person svarar följande (bland kommentarerna):
Det som ska läggas ner är ditt snack om att munskydd inte hjälper något!
Min egna kommentar: Personen ovan har alltså inte ens läst inlägget ordentligt.

X-member

Post by X-member » Fri 4 Sep 2020 14:25

Tre nya dödsfall med bekräftad covid-19

Publicerad 4 september 2020.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJ ... d-covid-19

Citat:
Ytterligare tre personer med bekräftad covid-19 har rapporterats döda i Sverige, enligt Folkhälsomyndighetens senaste statistik.

Därmed har 5 835 smittade personer avlidit i landet.

Totalt har 84 985 personer bekräftats smittade av covid-19 i Sverige.

X-member

Post by X-member » Fri 4 Sep 2020 14:39

Detta är hämtat från en svensk offentlig flockidiotgrupp (fd Björn Olsen fan club) och är ett klipp från ett inlägg postat för ca 6 timmar sedan:
Det är deprimerande när man tittar i backspegeln och inser att det troligtvis aldrig funnits någon plan för att skydda människor.

Redan från början togs flera beslut som pekar på det:

- Man beslutade att testa mitigation trots att det varken finns forskning eller beprövad erfarenhet, och trots att man inte visste så mycket om effekterna av att bli smittad
- Mörkade vad strategin innebar, gav intryck av att högsta prioritering var att rädda liv
Min egna kommentar: Hon påstår alltså att den svenska strategin aldrig någonsin har varit att hålla nere antalet smittade så att sjukvården klarar av att ta hand om dom fall som behöver ha vård. Utan hon påstår istället att den svenska strategin har varit att uppnå flockimmunitet (mitigation).

Hur i hela fridens namn hade situationen sett ut i Sverige om det hon försöker hävda hade varit sant?

Tänk på det ens stund...

Tillägg:

Hon ljuger även om en del annat i detta inlägg, men jag orkar faktiskt inte ta upp allt...

X-member

Post by X-member » Fri 4 Sep 2020 14:56

Varför kan man hålla på som man gör i den svenska flockidiotgruppen som jag talar om i föregående svar?

Jag antar att det beror på att det inte verkar finnas en enda förbannad person i den gruppen som förstår svenska.

Man säger nämligen vid varenda förbannade presskonferens med FoHM att man skall hålla avstånd, tvätta händerna samt talar om hur många tillgängliga vårdplatser som finns, vilket vid den senaste presskonferensen inte ens togs upp, pga att det nu finns gott om tillgängliga vårdplatser...!!

X-member

Post by X-member » Fri 4 Sep 2020 15:24

Många långtidssjuka i corona kommer för vård på vårdcentral

Publicerad 3 september 2020.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mang ... entralerna

Ett klipp:
De flesta har varit allvarligt sjuka men inte legat på sjukhus. Många symptom är gemensamma. De har fortfarande svårt med andningen, hjärtat rusar, det är feber och orkeslöshet och ökad risk för blodpropp. Många berättar om neurologiska symtom som smak- och luktbortfall, domningar, stickningar, yrsel, huvudvärk och koncentrationssvårigheter.

”Fenomen vi inte känner till”

Men kunskapsluckorna är stora. Nu under hösten ska Socialstyrelsen och Statens beredning för medicinsk och social utvärdering utreda vilka symptom som är typiska för långtidssjuka och vilken behandling som är bäst.

X-member

Post by X-member » Fri 4 Sep 2020 16:05

Jag själv förespådde ju tidigare här i ämnet att USA kommer att gå om Sverige och jag verkar nu ha fått rätt. Här kommer ett klipp från ett inlägg i en svensk coronagrupp postat för ca 5 minuter sedan.
Då var det officiellt! USA har nu gått om Sverige i antalet döda per miljon invånare. Något som aldrig skulle inträffa enligt världens mäktigaste man.
Tyvärr kan jag inte faktakolla detta just nu då jag får en varning på Worldometers sida, dvs att den sidan inte är säker att öppna.

X-member

Post by X-member » Fri 4 Sep 2020 20:14

Norska ministern: Res inte till Sverige

https://www.expressen.se/gt/norska-mini ... l-sverige/

Ett klipp:
Res inte över gränsen för att handla.

Det är budskapet från den norska justitieministern Monica Mæland.

– Det finns inga gröna zoner och det är fortfarande smittorisk i Sverige, säger hon enligt NRK.
Min egna (lite skämtsamma) kommentar: Norrmän skall alltså hålla sig i Norge och bli smittade där istället. ;)

X-member

Post by X-member » Fri 4 Sep 2020 20:16

Stena Lines nya krav: Munskydd på färjan

https://www.expressen.se/gt/stena-lines ... pa-farjan/

Ett klipp:
Passagerare som åker med Stena Lines färjor från Sverige till Danmark kommer i fortsättningen tvingas bära munskydd under hela resan.

Kravet gäller för linjerna Göteborg-Fredrikshamn och Halmstad-Grenå.

X-member

Post by X-member » Fri 4 Sep 2020 20:24

Nu har man publicerat ett falskt mail där man har hittat på en konversation mellan Anders Tegnell och Johan Giesecke i en svensk flockidiotgrupp (fd Björn Olsen fan club) samt i ett annat inlägg i samma grupp så skriver man (bland annat) följande:
Alla vänsterfolk i gruppen, ni får faktiskt lägga av att anmäla folk som bara uttrycker sina åsikter.
Min egna kommentar: Japp, att sprida falska mail och att anklaga namngivna svenska personer för massmord offentligt eller att sprida en massa Sverigedemokratisk propaganda samt ljuga om vilken strategi vi har i Sverige, det är det naturligtvis enbart högerfolk som gör, det är det nog rätt så många som redan har förstått. :D :D

Tillägg:

Nej, det jag skrev ovan är naturligtvis inte helt sant.

Den svenske falskspelande visselblåsande läkaren Jon Tallinger (som numera bor i Danmark) har avslöjat på sin vägg på facebook (vilket är offentligt och läsbart av alla) att han är "vänsterfolk". Och det tror jag faktiskt att läkaren och ledaren för den offentliga svenska facebookgruppen: "Alla har rätt till syrgas!" också är.

Post Reply