Information about covid-19 for people from Scandinavia

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for people from Scandinavia

Post by X-member » Sat 27 Feb 2021 15:35

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=5190#p52090 och här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=5200#p52098 dvs, att en mycket "tjötig" corona-aktivist plötsligt har dött.

Nu har jag hittat dödsorsaken vilket är hämtat från facebook:
Han fick plötsligt en massiv hjärnblödning med svåra hjärnskador som följd. Medvetslös i respirator i fyra dagar.

X-member

Post by X-member » Sat 27 Feb 2021 15:46

Södertälje larmar om begravningsträngsel – 400 samlas på kyrkogård

Publicerad 26 februari 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Al ... -kyrkogard

Ett klipp:
Södertälje har tidigare under pandemin varit hårt drabbade av en kraftig smittspridning. Boel Godner oroar sig över utvecklingen.

– Folksamlingar som de här riskerar att öka spridningen och jag oroas över att det nu kan ta fart igen. Det finns de som hållit små begravningar och ibland med digital närvaro. Och så finns det dem som gör så här. Det är otroligt frustrerande. Alla måste ta sitt ansvar och vi vädjar till alla att undvika folksamlingar, säger hon.

X-member

Post by X-member » Sat 27 Feb 2021 15:56

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer en reaktion på denna artikel hämtad från den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) postad för ca 4 timmar sedan av en "tant" (och jag antar att hon talar om vaccin):
Dom ska absolut inte prioriteras. !!!!! Det har daltats alldeles för mycket med dessa asylturister. Jag kan väl inte tro att det beror på språkförbistringar då all info levereras på deras eget språk. Om dom nu råkar vara analfabeter , Ja då är det ju inte vårt problem. Dessutom är väl analfabeter inte i skaran av dom som ska rädda Sverige. ????? Detta jävla trams med dessa som prioriteras framför vårt eget folk och dom som är dom verkliga tillgångarna. Det är ju tydligt att vi svenskar ska utrotas till förmån för dessa lågt begåvade varelser. Tydligt är ju att matten inte haft nån större framgång i dessa grupper med tanke på antalet som frekventerar denna tillställning.
Min egna kommentar: Förstår inte "tanten" att detta får den facebookgruppen att framstå som rasister och oseriösa? Dvs, då dom alltså tydligen tillåter sådana här kommentarer i gruppen.

Hade detta istället varit en seriös coronagrupp, så hade man ju omgående raderat sådant här! Och kanske tom slängt ut "tanten" ur gruppen!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=5100#p51996 .

X-member

Post by X-member » Sat 27 Feb 2021 16:33

Här kommer den svenska covid-19-föreningens information om vad föreningen är till för och detta är hämtat från facebook
Svenska Covidföreningen är en patientförening för dig som har drabbats av covid-19, oavsett om du själv är sjuk, anhörig eller har andra motiv för ditt engagemang.
Men praktiskt taget det enda som dom tar upp är långtids-covid.

Hur skulle det se ut en borreliaförening enbart brydde sig som restsymptom?

Jag menar alltså att en borreliaförening även informerar om vilka symptom som man kan ha, olika tester och om var dom tas, vilka läkare som sköter vad, vilka andra infektioner eller sjukdomar det istället kan röra sig om...osv.

X-member

Post by X-member » Sat 27 Feb 2021 18:30

Detta är hämtat från offentliga facebookgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club).

Person 1 i ett inlägg postat för ca 1 timma sedan (och detta är ett klipp):
Nu bryter Tegnell alla anständighetens gränser, då han försöker mästra svenska folket och införa åsiktsförtryck.
.
Att en offentligt anställd tjänsteman uttalar sig så negativt om de svenskar som utnyttjar sina medborgerliga rättigheter om att ha egna åsikter, är en skandal.
.
Kan inte någon i hans närhet påminna honom att han endast är en politisk tillsatt tjänsteman, i statens tjänst.
.
Inte en folkvald politiker eller som han verkar tro en diktator som har rätt att besluta om vad vi ska tänka, tycka, säga eller debattera.
....................................
Tegnell om fjällresorna: "Onödigt högt tonläge"
Person 2 i en kommentar:
Sverige har tappat vettet! Svenska myndigheter och tjänstemän verkar inte ha en aning om att de ska utföra sina uppdrag så objektivt och sakligt det bara går. Privata åsikter hör hemma i andra sammanhang!
Min egna kommentar: Nope, att man skall bete sig som folk i debatten är inte Anders Tegnells egna "uppfinning" utan det är det djävligt (ursäkta) många svenskar som håller med Anders Tegnell om!!

X-member

Post by X-member » Sat 27 Feb 2021 18:42

Tillägg till svaret ovan.

Den minoritetsgruppen försvarar alltså återigen sitt otrevliga beteende och anser att man får säga precis vad fan (ursäkta) som helst och hänvisa till yttrandefriheten.

Jag ger er även två kommentarer hämtade från den gruppen båda postade för mindre än en timma sedan:

Person 1 (med ett namn som tyder på utländsk härkomst) och han riktar sig till Anders Tegnell:
Var det inte du din jävel som ville uppnå flockimmunitet i fjol. Betyder 2021 att du gjort fel?
Person 2 (en kvinna med ett svenskt namn):
Du Tegnell är inte av denna jord, en usling, ett kräk utan medömkan ... livet ska ge dig allt du förtjänar tillbaka
Min egna kommentar: Inte konstigt att deras sk "yttrandefrihet" inte uppskattas på dom allra flesta ställen på nätet...

X-member

Post by X-member » Sat 27 Feb 2021 19:00

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=5220#p52120 men även med det som jag postade i föregående svar.

Här kommer en reaktion på denna artikel (om begravningen) också hämtad från fd Björn Olsen fan club:
Södertälje....INTE förvånad alls ...pack...
Min egna kommentar: Hur vet denna svenska kvinna som skrivit denna kommentar, att den utländska man som också skriver i gruppen (se föregående svar) inte bor i Södertälje?

X-member

Post by X-member » Sat 27 Feb 2021 19:14

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag själv bor i ett "ytterområde" till Göteborg, där det finns både bra och dåliga ställen.

För många år sedan så besökte jag en privatläkare i centrala Göteborg, som undrade om jag inte var rädd när jag gick ut där jag bor.

Jag svarade: Nej, inte alls, för jag vet nämligen vilka jag skall undvika, men när jag kommer till Göteborg så har jag ingen aning om vad det är för människor som jag möter.

Läkaren blev svarslös...

Tillägg:

Vad jag ville säga var alltså att man inte kan bedöma en person utifrån var dom bor (eller var dom kommer ifrån), vilket personen i föregående svar alltså gör. För man går faktiskt inte säker någonstans...och det finns definitivt även svenska idioter...

X-member

Post by X-member » Sat 27 Feb 2021 22:55

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=5220#p52121 men även med det som jag postade i föregående svar.

Den rasistiska "tanten" har nu fått följande svar av en annan person:
...du borde nog fundera över din människosyn
Den rasistiska "tanten" svarar (bland annat) följande:
...jag ska fundera på det den dagen vi inte blir betraktade som sekundära individer. Nån jävla ordning får det väl ändå vara. Jag är jäkla trött på hur vårt land blivit. Som en enda stor soptipp.
Min egna kommentar: Usch vilken otrevlig människa!

I synnerhet då många av medlemmarna i den gruppen dessutom har utländsk härkomst...

X-member

Post by X-member » Sat 27 Feb 2021 23:24

Här kommer ett klipp från det svar som facebookgruppen: Vi stöttar Anders Tegnell & Co (FoHM) gav till Lisa Meyler i den dolda gruppen MEWAS:
I vår grupp har vi haft otaliga diskussioner om lockdowns, munskydd, smittspårning, skolstängningar, reserestriktioner och andra åtgärder. Det går alldeles utmärkt att diskutera så länge det är en diskussion i sak.

Däremot går vi hårt fram mot de som går med i vår grupp för att sprida kräksmileys eller vildsinta anklagelser – oavsett om det är mot Tegnell, hans kritiker eller någon annan. Ingen har någon rätt att utnyttja vår plattform för att sprida propaganda. Vi är en grupp för att i konstruktiv anda stötta Folkhälsomyndighetens insatser mot covid-19.
https://www.dn.se/insandare/svar-under- ... alla-ihop/

Här kommer Lisa Meylers svar på detta:

Insändare. Svar: ”Destruktivt för demokratin att alltid stötta Folkhälsomyndigheten”

Publicerad 25 februari 2021.

https://www.dn.se/insandare/svar-destru ... ndigheten/

Artikeln ovan kräver inloggning, men jag behöver nog inte ge er något klipp.

Lisa Meyler tycks alltså inte förstå att hon har fått ett korrekt svar, dvs att det är tillåtet att diskutera vad som helst när det gäller covid-19 i Tegnell-gruppen, om man bara håller sig till sak och inte sprider propaganda eller andra otrevligheter.

Jag gissar att Lisa Meyler och hennes vänner helt enkelt inte kunde "tygla sig" och började bete sig illa...

Tillägg:

Här kommer förresten ett klipp från en reaktion på Lisa Meylers svar ovan, hämtat från Tegnell-gruppen:
Så om jag förstår henne rätt så menar hon alltså att det är ett "hot mot demokratin" att medlemmarna i en fb-grupp (som var helt frivillig att både gå med i och gå ur sist jag kollade) som uttryckligen heter "Vi stöttar Anders Tegnell & Co (FoHM)" visade sig stötta Anders Tegnell & Co?
Min egna kommentar: :D :D

Post Reply