Information about covid-19 for people from Scandinavia

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for people from Scandinavia

Post by X-member » Fri 18 Sep 2020 14:08

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3000#p49829 .

Tegnell: ”För tidigt för att jämföra länder”

Publicerad 18 september 2020.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegn ... ora-lander

Ett klipp:
I går sa du [Anders Tegnell] att Sveriges höga dödstal i förhållande till till exempel Norge skulle kunna bero på hur hårt influensan slagit mot länderna tidigare år. Det tillbakavisar många experter inklusive Fore Forland, håller du fast vid det du sa?

– Det här var från en artikel som publicerades nyligen där man pekade på 15 olika orsaker till varför Sveriges dödstal ser högre ut än i en del andra länder.
Min egna kommentar: Japp, orsakerna till att Sverige har haft ett högre dödstal än tex Norge är sannolikt flera...

X-member

Post by X-member » Fri 18 Sep 2020 14:22

Ytterligare ett dödsfall med covid-19

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qA ... d-covid-19

Citat:
Ytterligare en person med bekräftad covid-19 har rapporterats död i Sverige, enligt Folkhälsomyndighetens senaste statistik.

Därmed har totalt 5 865 smittade avlidit i landet.

Sammanlagt har 88 237 personer bekräftats smittade av covid-19.

X-member

Post by X-member » Fri 18 Sep 2020 14:41

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3000#p49830 .

"Tjötgubben" Alf hade även delat sitt fullständigt idiotiska inlägg i den svenska offentliga facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas! där en person med ett namn som tyder på finsk härkomst försöker förklara för "tjötgubben" att han har fullständigt fel, och att det inte alls var vad Anders Tegnell menade.

"Tjötgubben" Alf svarade:
Man kan vänta sig allt från denna man bara för att rättfördiga sin mordiska strategi.
Min egna kommentar: Och detta svar från "tjötgubben" Alf bevisade att hans inlägg var rena rama lögnen, och enbart skrevs i avsikt att försöka förstöra Anders Tegnells goda namn ock rykte.

Men eftersom det alltså (bevisligen!) finns folk som vet att "tjötgubben" bara hittar på, så är det istället "tjötgubben" Alf som förstör sitt egna goda namn och rykte offentligt. En riktig flockidiot alltså.

Jag summerar: Jag tror därför att det är dags att sluta citera denna Alf här i ämnet, för det finns nämligen ingen person överhuvudtaget (vare sig man är svensk, norsk eller från något annat land) som har någon som helst nytta av några lögner...

X-member

Post by X-member » Fri 18 Sep 2020 15:02

Dansk forskare: Pandemin i Sverige är kanske över

https://www.dn.se/varlden/dansk-forskar ... nske-over/

Artikeln ovan kräver inloggning, klippet nedan är hämtat från facebook:
Den nya vågen av smittade* tyder på att nivån av immuna har blivit så låg att man inte har byggt upp något motstånd hos befolkningen. Det sade Kåre Mølbak, epidemiolog på danska Folkhälsomyndigheten vid en pressträff i veckan.
* I Danmark

X-member

Post by X-member » Fri 18 Sep 2020 15:14

Detta har en viss koppling till föregående svar i detta ämne, men är en svarskommentar gällande något annat hämtat från en svensk flockidiotgrupp (fd Björn Olsen fan club) och postades för ca 1 timma sedan av en person med ett utländskt namn:
Och i Sverige vi har inga pandemin
Min egna kommentar: Det är helt riktigt att vi inte har en pandemi (dvs, en världsomfattande epidemi) i Sverige, utan det har man faktiskt bara i världen. Vi har istället en epidemi i Sverige.

X-member

Post by X-member » Fri 18 Sep 2020 15:31

En person länkar till en nyhet på SVT text igår (17 september 2020) i den svenska offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige och skriver följande "summering":
Jag välkomnar att Facebook slutar rekommendera hälsogrupper med missledande hälsoinformation i dessa Coronatider, vilka är en guldgruva för charlataner och kvacksalvare.
Min egna kommentar: Helt rätt, men jag skulle faktiskt även önska att den svenska offentliga flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) försvann helt och hållet.

Läs gärna här om vilka djävla (ursäkta) "påhitt" som sprids i den svenska flockidiotgruppen: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3000#p49830 .

X-member

Post by X-member » Fri 18 Sep 2020 15:39

Smällen: Två miljoner människor påverkas

Publicerad 17 september 2020.

https://www.expressen.se/nyheter/corona ... ritannien/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Restriktionerna börjar gälla på fredag, meddelade hälsominister Matt Hancock.

Invånarna får inte längre umgås med personer utanför sitt eget hushåll, och restauranger och barer måste stänga klockan 22.

Reglerna berör två miljoner personer i Northumberland, North Tyneside, South Tyneside, Newcastle-upon-Tyne, Gateshead, Sunderland och County Durham i nordöstra England, rapporterar BBC.

Förra veckan ökade coronafallen med 167 procent i Storbritannien jämfört med slutet av augusti, och många av de nya fallen finns i nordöstra England.

– Jag vet att de här besluten påverkar familjer, företag och lokala samhällen, sa Hancock och fortsatte:

– Men jag kan garantera alla att vi inte tar de här besluten lättvindigt.

X-member

Post by X-member » Fri 18 Sep 2020 19:49

Krogrestriktioner kan förlängas till sommaren

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nA ... l-sommaren

Ett klipp:
Regeringen vill förlänga smittskyddsåtgärderna på serveringar fram till första juli nästa år.

Beskedet ökar oron rejält på den svenska restaurang- och krogscenen.

– Vi är oerhört förvånade och upprörda, säger Jonas Siljhammar, vd för branschorganisationen Visita.

X-member

Post by X-member » Fri 18 Sep 2020 20:03

Ministern kallar Ivo och Socialstyrelsen till möte om vård på äldreboenden

https://www.dn.se/sverige/ministern-kal ... reboenden/

Artikeln ovan kräver inloggning, klippen nedan är hämtade från facebook:
Under pandemin har flera fall där äldre prioriterats bort från vården uppmärksammats, bland annat av DN. DN har även beskrivit hur beslut om palliativ vård av på äldreboenden tagits av läkare som inte varit på plats.

Förfarandet har väckt kritik, Region Stockholm tillsätter nu utredningar och Socialstyrelsen konstaterar att riktlinjerna har vantolkats.
DN har även avslöjat hur antalet fysiska läkarbesök på äldreboenden minskat med en fjärdedel i Region Stockholm under pandemin, och att antalet smittade och döda skiljer sig signifikant åt mellan boendena där olika läkarbolag ansvarat för vården.
Min egna kommentar: Klippen ovan bevisar att dom som har hävdat att FoHM och/eller regeringen har varit inblandade i detta dom har ljugit! Samt det bevisar också att dom som har hävdat att detta problem har funnits i hela Sverige (vilket bland annat läkaren Jon Tallinger har påstått) dom har också ljugit!

Tillägg:

Jodå, även "tjötgubben" Alf har ljugit om detta, men han ljuger ju så ofta att folk börjar fatta att han inte är riktigt klok, vilket bland annat framgår här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3000#p49830 .

X-member

Post by X-member » Fri 18 Sep 2020 20:19

Ni kan se att man rapporterar hur många döda, smittade osv man har i Sverige så gott som varje dag i Sverige (bland annat) här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=3010#p49832 .

Här kommer ett inlägg postat i en svensk offentlig flockidiotgrupp (fd Björn Olsen fan club) för ca 4 timmar sedan:
352 smittade och media berättar febrilt om hur dåligt det går för andra länder
Min egna (mycket undrande) kommentar: Menar personen möjligen att man enbart skall rapportera om hur det går i Sverige i svensk media?

Tillägg:

Då måste jag faktiskt ställa en lite skämtsam fråga: Hur många ggr om dagen skall man då enligt denna person informera om hur många smittade (och döda) vi har just idag i Sverige i svensk media? Räcker det med 50 ggr, eller skall det möjligen göras oftare? :D

Post Reply