Information about covid-19 for people from Scandinavia

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for people from Scandinavia

Post by X-member » Tue 2 Jun 2020 15:43

Detta hör ihop med ett tidigare svar i detta ämne (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=580#p47318 ) .

Grekland vägrar ta emot turister från Stockholm

Publicerad 31 maj 2020.

https://www.expressen.se/nyheter/grekla ... ckholmare/

Ett klipp:
Grekland backar – och släpper nu in turister från hela Europa.

Men resenärer från Stockholm är inte välkomna.

X-member

Post by X-member » Tue 2 Jun 2020 15:58

Jag summerar några tidigare svar postade idag i detta ämne.

Det har nu bevisats att den falskspelande visselblåsande läkaren (med hjälp av svaret från hans samarbetspartner) ljuger (både i svensk och utländsk media), vilket ni kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=600#p47347 .

Samt att ledaren för patientföreningen FSI också ljuger offentligt, vilket ni kan läsa här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=600#p47342 .

FSI = Föreningen för Svårdiagnostiserade Infektionssjukdomar

X-member

Post by X-member » Tue 2 Jun 2020 16:09

Här kommer ett klipp från en kommentar i den offentliga svenska facebookgruppen: "Coronaviruset i Sverige" och det är den offentliga svenska galningsfacebookgruppen: "Alla har rätt till syrgas!" som personen menar:
I perioder har jag funderat om inte gruppen skulle heta. Diskutera Corona med ”Sverigevänner”.
Min egna kommentar: Mitt i prick! ;)

X-member

Post by X-member » Tue 2 Jun 2020 20:07

Tyckte någon att jag var orättvis mot ledaren för patientföreningen FSI när jag kallade honom för lögnhals (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=600#p47342 ) ?

Ok, jag skall förklara lite tydligare.

Den svenska strategin är ju att försöka hålla nere antal smittade (tex genom att be folk att hålla avstånd) så att sjukvården hinner med dom covid-19 fall som behöver ha vård.

Och varje vardag hålls en presskonferens där man visar att sjukvården klarar av att ta hand om covid-19-fall som behöver ha sjukhusvård och man har även resurser för att kunna ta hand om fler.

Så det kvittar alltså fullständigt om Sverige (där antalet döda per dag inte har ökat eller minskat så mycket under en längre tid) skulle ha fler döda i förhållande till andra länder under någon vecka (eller tom längre tid än så) för det är nämligen inte på minsta lilla vis något bevis för att den svenska strategin har (citat): "misslyckats totalt" !

Ledaren för patientföreningen FSI ljuger alltså!

X-member

Post by X-member » Tue 2 Jun 2020 20:18

Tillägg till föregående svar.

Lite enklare förklarat.

Att kunna (citat): "misslyckas totalt" innebär faktiskt att man inte gör (eller har gjort) ett förbannade (ursäkta) dugg!

X-member

Post by X-member » Tue 2 Jun 2020 20:23

Nu lite norskt:

Var på jobb med korona: – Du tenker at du kanskje har smittet et helt aldershjem

Publicerad 2 juni 2020.

https://www.nrk.no/norge/over-100-sykeh ... 1.15008412

Ett klipp:
Han smurte frokost til dem og leide hendene deres. De var blant de mest utsatte, beboerne på sykehjemmet. Så oppdaget Bjørn Morten (64) at han var smittet av koronaviruset.

X-member

Post by X-member » Tue 2 Jun 2020 20:26

Coronautbrottet
Historiskt många operationer inställda

Publicerad 2 juni 2020.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jo ... -installda

Ett klipp:
Kön till operationer är historisk lång.

Hittills har 49 000 ställts in på grund av coronapandemin – och över 160 000 svenskar står just nu i kö.

– Det innebär ett ökat lidande för patienterna, säger Gunnar Enlund, överläkare på Akademiska sjukhuset i Uppsala.

X-member

Post by X-member » Tue 2 Jun 2020 20:48

Detta hör ihop med ett tidigare svar i detta ämne (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=600#p47346 ).

Här kommer ett "försvarstal" skrivet under det inlägget (dvs, där det alltså bevisas att denna läkare ljuger vilket har lett till att många har blivit lurade att tro att detta gäller alla äldre personer samt även har lett till att oskyldig sjukvårdspersonal har blivit anklagade för mord, mm):
Är väl helt oväsentligt vad en Läkare har för politisk tillhörighet.
Kämpar för att fler ska få tillgång till syrgas istället för morfin pallelativ vård direkt. En andel hade troligtvis klarat sig med hjälp. Alldeles för många anhöriga som skrivit hur dom fått kämpa för att den äldre ska få vård. Han kämpar för en bra sak oavsett partitillhörighet detta gäller människoliv.
Min egna kommentar: Om man nu inte ens förstår vad det hela handlar om, så tycker jag faktiskt att man skall hålla tyst!

X-member

Post by X-member » Tue 2 Jun 2020 21:00

Få visar antikroppar mot covid-19: ”Kanske finns ett större skydd än vi tror” (tv4)

Publicerad 1 juni 2020.

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/f%C3 ... r-13020824

Citat:
I ett nytt svenskt projekt samlas blodprover från tusentals covid-19 sjuka patienter. Blodsamlingen är tänkt att bli den största i världen och en av frågorna man försöker förstå är varför så få som varit sjuka visar antikroppar. Enligt Hans-Gustaf Ljunggren, professor vid Karolinska Institutet har vi kanske ett större skydd i befolkningen än vi tror.

X-member

Post by X-member » Tue 2 Jun 2020 21:16

Coronautbrottet
Dokument avslöjar: så försöker regeringen rädda Sverigebilden

Publicerad 2 juni 2020.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJ ... rigebilden

Ett klipp (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Ingen flockimmunitet

Det enda sättet som de svenska åtgärderna skiljer sig från omvärldens är att vi inte stänger förskolor och skolor för yngre barn samt att vi inte har någon lag som tvingar människor att stanna hemma, hävdar Ann Linde.

Flera utländska medier – däribland New York Times – har rapporterat att den svenska strategin syftar till att skapa flockimmunitet mot viruset. Något regeringen menar bygger på ett stort missförstånd.

”Låt mig vara tydlig med att det inte finns någon strategi för att skapa ’flockimmunitet’ som svar på covid-19”, säger Linde.
Här kommer även vad ledaren för patientföreningen FSI skrev idag (2 juni 2020) i sin egna offentliga grupp på facebook, detta var bland kommentarerna till det inlägg som jag har postat ett klipp från här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=600#p47342 :
Ni alla vet att jag tror på flockimmunitet och att räkna bokslut över antal döda måste man vänta med.
Så nu undrar jag om FSI-ledaren möjligen fortfarande tror att den svenska strategin är att uppnå flockimmunitet och att han istället menar att man har (citat): "misslyckats totalt" med detta? Läs även vad jag skrev här: viewtopic.php?f=8&t=6325&p=47357#p47351 .

Post Reply