Information about covid-19 for people from Scandinavia

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for people from Scandinavia

Post by X-member » Mon 15 Jun 2020 12:42

Här kommer nu namnet på den absolut sämsta, otrevligaste samt den facebookgrupp som har allra mest Sverigedumokrater i hela den svenska coronadebatten:

"Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat" (fd "Björn Olsen fan club")

Jag tycker att den gruppen kan byta namn omgående, för det är förbanne mig (ursäkta) inte en facebookgrupp för "folket" utan istället en facebookgrupp för idioter!

X-member

Post by X-member » Mon 15 Jun 2020 12:49

Tillägg till svaret ovan.

Och här kommer namnen på dom svenska facebookgrupper (av dom som jag känner till) som har betett sig bäst i coronadebatten, även om det har förekommit en del dumheter ändå i dessa grupper:

"Anders Tegnell fan club" (vilket dock inte nödvändigtvis betyder att jag alltid håller med Anders Tegnell)

"Coronaviruset i Sverige" (i denna grupp säger man nämligen till då och då om folk går för långt)

Tillägg senare:

Har nu tagit bort facebookgruppen "Går kroniska sjukdomar att bota?" från listan ovan, då ledaren för denna grupp nu sprider Jon Tallingers lögner i sin egna grupp, vilket lurar folk, vilket ni kan läsa om här: viewtopic.php?f=8&t=6325&p=47789#p47789
Last edited by X-member on Fri 19 Jun 2020 14:57, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Mon 15 Jun 2020 12:54

Tillägg till dom båda föregående svaren i detta ämne.

Och här kommer namnen på dom båda svenska personer som jag anser att vi inte har någon nytta av alls i den svenska coronadebatten:

Jimmy Åkesson (partiledare för Sverigedumokraterna)
Jon Tallinger (lögnaktig svensk läkare och visselblåsare)

Tillägg:

Och orsaken till att vi inte har nåt behov alls av Jon Tallingers lögner kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=920#p47669 .

X-member

Post by X-member » Mon 15 Jun 2020 13:12

Nu kanske någon undrar varför jag inte nämner den offentliga svenska facebookgruppen: "Alla har rätt till syrgas!" i mina föregående svar i detta ämne?

Jo, det är för att det allra största problemet i den gruppen inte är gruppens syfte, för det är ju gott, utan problemet är istället att en sjuhimla massa medlemmar helt sonika skiter i den gruppens regler och syfte!

Här kommer en tämligen nyskriven kommentar från den gruppen, som bevisar att jag har helt rätt:
Kan de na sidan vara skapad för att dämpa kritiken rörande sossarnas hantering av Corona hanteringen ? Och om inte varför ar det förbjudet att skriva om partipolitik ?
Tillägg senare:

Nu har tydligen den falskspelande visselblåsande läkaren Jon Tallinger tagit över i den gruppen (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=1030#p47782 ).
Last edited by X-member on Fri 19 Jun 2020 13:45, edited 2 times in total.

X-member

Post by X-member » Mon 15 Jun 2020 13:20

Nå åpner Danmark - venter storinnrykk av norske turister

Publicerad 15 juni 2020.

https://www.nrk.no/norge/danmark-venter ... 1.15051255

Ett klipp:
Tyske og norske turister forventes å strømme til Danmark i sommer, ifølge tall fra VisitDenmark. Assisterende Helsedirektør Espen Nakstad har en klar oppfordring til folk som har tenkt seg til Danmark.

X-member

Post by X-member » Mon 15 Jun 2020 13:32

Glem Sverige i sommer. Massetesting gjør at smittetallene nå øker kraftig.

Publicerad 15 juni 2020.

https://www.aftenposten.no/norge/i/3Jvo ... er-kraftig

Två klipp (artikeln kräver inloggning):
Fredag ble Gotland utpekt som det eneste området i Sverige nordmenn kan reise til uten å havne i karantene. Men siste dagers smittetall viser at området allerede overstiger grensen regjeringen har satt.
Slik ser det oppdaterte smittekartet over Sverige ut, basert på ferske smittedata fra de siste to ukene. Gotland, som på fredag var grønt, er nå i ferd med å ryke ut av nordmenns reisekart i sommer på grunn av økning i bekreftede tilfeller av koronasmitte. De tre regionene som er grønne her ryker ut på andre kriterier.

X-member

Post by X-member » Mon 15 Jun 2020 16:19

Folkhälsomyndigheten
17 nya rapporterade dödsfall i covid-19

Publicerad 15 juni 2020.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aw ... i-covid-19

Ett klipp (och tänk nu på eftersläpningen...):
Ytterligare 17 personer med bekräftad covid-19 har rapporterats döda i Sverige, enligt Folkhälsomyndighetens senaste statistik. Den totala dödssiffran stiger därmed till 4 891 personer.

Samtidigt har 769 nya fall av smitta konstaterats. Sedan utbrottet startade har totalt 52 383 personer bekräftats smittade i Sverige, visar de senaste siffrorna.

X-member

Post by X-member » Mon 15 Jun 2020 16:25

Detta hör ihop med ett tidigare svar i detta ämne (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=900#p47650 ).

Här kommer en svarskommentar till detta inlägg i ledaren för patientföreningen FSI:s offentliga facebookgrupp, skriven igår 14 juni:
Oj vad du är duktig [borttaget borreliagruppsledarnamn] som orkat stätta dig in och läsa så många studier. Mkt bra sammanfattning. Jag har hela tiden tänkt att det liknar kronisk borrelia. Är det som du skriver ett virus som förstör vårt infektionsförsvar så är det mycket allvarligt. Jag fortsätter och ber till Gud om beskydd för mina närmaste och för Sverige...Den strategi vi antagit är i så fall rena massmordet!

Min egna kommentar: En svensk idiot till alltså!

Bäst jag förklarar lite tydligare. Denna svenska idiot till borreliagruppsledare menar alltså att både sen (dvs, kronisk) borrelios och covid-19 är obotligt och dessutom så kommer alla som drabbas att dö, eftersom immunförsvaret förstörs.

Tillägg:

Jag själv led av långvarig (dvs, kronisk) borrelios i rätt så många år, och trots att jag redan har en medfödd (dvs, ärftlig) immunbrist, så försämrades mitt immunförsvar inte alls (vilket jag vet då detta kollas då och då av läkare) under tiden som jag led av borreliosen, dvs mitt immunförsvar blev alltså inte på minsta lilla vis förstört. Borreliagruppsledaren fabulerar alltså!

X-member

Post by X-member » Mon 15 Jun 2020 17:05

Tog bort ett svar. Det var ju för sjutton (ursäkta) en gammal artikel (som redan är postad i ett tidigare svar här i ämnet) som man nu sprider på facebook.

Tillägg:

Gruppen som spred denna gamla nyhet heter förresten: "Coronaviruset Sverige - Allt nytt om Covid-19" vilket jag nu i fortsättningen inte tänker lita på. ;)

X-member

Post by X-member » Mon 15 Jun 2020 17:28

Norden
Därför nobbar nordiska grannarna svenskar

Publicerad 15 juni 2020.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BR ... a-svenskar

Ett klipp:
– Vi har kommit fram till vad som är en realistisk nivå för att skydda vårt eget land mot för mycket ny smitta, säger Forland till TT.

Dels ska antalet nya smittofall vara färre än 20 per 100 000 invånare i genomsnitt per vecka de senaste 14 dagarna. Dels måste det vara högst en person per 200 000 invånare som vårdas på intensivvårdsavdelningarna i genomsnitt under samma period. Av alla som testas för sjukdomen ska dessutom färre än fem procent ha testats positivt under de senaste två veckorna.

Post Reply