Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Thu 6 May 2021 19:18

Detta handlar om samma flockidiotgrupp som jag talade om i föregående svar (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1350#p53543 ), dvs landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat.

En misstänkt sverigedumokrat har idag postat information (vilket postades för ca 30 minuter sedan) i ovanstående grupp om en demonstration som skall vara imorgon, fredag på Mynttorget (jag antar att det gäller Stockholm) kl 12.00 där man skall protestera mot den (citat): "nuvarande coronaledningen".

Min egna kommentar: Och jag antar att dom kommer att göra bort sig offentligt och protestera mot den strategi som vi bevisligen inte använder i Sverige. Detta kommer att bli mycket intressant. ;)

Jag undrar givetvis också om dom har fått tillstånd att genomföra denna demonstration, för det där med lagar och regler är man ju inte så himla noga med i den facebookgruppen.

X-member

Post by X-member » Thu 6 May 2021 19:26

Som ni ser i föregående svar så har jag skrivit: "landsförrädargruppen".

Och med detta menar jag en facebookgrupp där man har gjort precis samma dumma grej som MEWAS har gjort, dvs ljugit och påstått att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=460#p52612 ).

X-member

Post by X-member » Thu 6 May 2021 19:41

Jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1360#p53544 .

Det kommer faktiskt inte att hjälpa att demonstrera, för Sverige är nämligen en demokrati och den gruppen representerar en minoritet.

Men, och nu är jag mycket spydig, Jimmy Åkesson kanske behöver ha lite hjälp inför kommande val? Och då tycker dom nog i den flockidiotgruppen (där rätt så många är sverigedumokrater) att lite mer lögner kan vara till hjälp?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1290#p53478 .

X-member

Post by X-member » Thu 6 May 2021 19:58

Här kommer ett inlägg postat i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 2 timmar sedan idag, 6 maj 2021 av en man med ett svenskt namn:
Här sjunger Orphei Drängar in våren på Valborgsmässoafton i Uppsala.

Samtliga åtta sångare plus dirigenten smittades av viruset.

Att få FHM att erkänna att viruset är luftburet verkar vara svårt utan Karin Tegmark Wigsell sa så sent som idag att FHM fokuserar på avstånd.

Jaså? Jag tycker det ser ut att vara väl tilltaget avstånd mellan sångarna och dirigenten. Inte kan väl droppsmitta smitta allihop på så långt avstånd?
Min egna (lite roade) kommentar: Och hur tog dom sig in i lokalen? Kan dom möjligen ha tagit i samma dörrhandtag? I vilket fall som helst så kan inte alla ha smittats av någon av dom som var med, för dom blev väl sjuka samtidigt?

X-member

Post by X-member » Thu 6 May 2021 20:07

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer även artikeln som handlar om detta:

Efter OD-konsert på sista april – alla sångare smittade

Publicerad 6 maj 2021.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsa ... smittohard

Ett klipp:
Några dagar efter Uppsalakören Orphei Drängars framträdande under valborg i Missionskyrkan, insjuknade sångarna på plats i covid-19.
Min egna kommentar (med anledning av det jag skrev i föregående svar): Det ser alltså ut som att dom blev sjuka samtidigt.

Jag förklarar lite tydligare: Dom smittades nog allihop någon eller några dagar före detta på något sätt. Kan dom har övat någonstans innan tro?

X-member

Post by X-member » Thu 6 May 2021 20:27

Jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1360#p53547 .

Faktum är att droppsmitta faktiskt kan smitta på så långt avstånd om man sjunger vilket ju innebär att spott kan slungas ur munnen rätt så långt bort.

Detta är alltså inte alls något bevis för att covid-19 är en luftburen smitta!

Mitt råd: Låt bli att sjunga i en lokal där ni inte kan hålla ett rejält avstånd till folk! Eller använd för bövelen (ursäkta) munskydd om ni inte kan låta bli att sjunga!

X-member

Post by X-member » Thu 6 May 2021 20:56

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1350#p53543 dvs, att Karin Tegmark Wisell återigen (vid dagens presskonferens) har klargjort att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige, vilket även tidningen Bulletin tycks ha förstått.

Här kommer vad "ärlige Jan" (som ju ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin Sverige) skrev i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 för ca 10 minuter sedan idag, 6 maj 2021 och så länkar han till en artikel med Karin Tegmark Wisells uttalanden från dagens presskonferens:
Mellan 12.5 % och 25 % antikroppar i befolkningen

Det högre procenttalet i Stockholm och VGR, det lägre i Västerbotten. Här räknas både de som har förvärvat sina anikroppar genom naturlig infektion, och genom vaccin.

"Ett fall framåt", men en god bit kvar till de 60 % eller 80 % som krävs för flockimmunitet.
Min egna kommentar: Har "ärlige Jan" ännu inte sett dagens presskonferens tro? I så fall så är det nog hög tid att han gör det nu...

X-member

Post by X-member » Thu 6 May 2021 21:03

Tillägg till svaret ovan.

Ja, jag såg att jag hade skrivit fel och skrivit Karin Tegnell istället, detta är nu rättat. ;)

Men jag har ett tillägg till det som "ärlige Jan" skriver och det är att vi (om vi nu lyckas vaccinera dom flesta, alltså) med största sannolikhet kommer att ha uppnått flockimmunitet i Sverige till hösten, kanske rentav redan i sommar?

"Ärlige Jan" får alltså tåla sig till dess, och om han nu inte klarar av detta så kanske han behöver ha lite valium*? :D

* Läs vad jag menar med detta här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=840#p53013 .

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 12:13

Detta har en koppling till föregående svar.

Vårddirektören tror att flockimmunitet mot corona snart är uppnådd

Publicerad 7 maj 2021 (tror jag).

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsver ... 1.46269010

Artikeln ovan kräver inloggning, klippet nedan är hämtat från facebook:
På drygt tre veckor har antalet covid-19-patienter minskat med 30 procent i Västra Götaland. Nu behövs några veckors uthållighet till menar tillförordnade hälso- och sjukvårdsdirektör, Jan Kilhamn.

X-member

Post by X-member » Fri 7 May 2021 12:17

Region för region – då drar jättefasen igång där du bor

Publicerad 7 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41 ... dar-du-bor

Ett klipp:
Många väntar nu spänt på att fas 4 – massvaccineringsfasen – ska dra igång.

Så här resonerar regionerna om när de olika åldrarna i jättegruppen ska vaccineras.

Post Reply