Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Fri 14 May 2021 18:11

”Bästa landet” på väg mot lockdown – mystiska fall upptäckta

Publicerad 14 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Al ... -upptackta

Ett klipp:
För några veckor sedan utsågs Singapore till det bästa landet att befinna sig i under pandemin.

Nu införs de hårdaste restriktionerna på ett år, efter att antalet mystiska fall ökar.

– Det känns inte kul, men det är bara att bita ihop, säger svenska Pernilla, 53, som bor i Singapore.

X-member

Post by X-member » Fri 14 May 2021 18:15

Var tredje Västsvensk har fått sin första dos

Publicerad 14 maj 2021.

https://www.expressen.se/gt/var-tredje- ... rsta-dos-/

Ett klipp:
Fram till och med vecka 18 hade 33 procent av Västra Götalands invånare över 18 år fått en första dos av vaccin.

Framöver kommer allt fler doser att behöva gå till att också ge dos två.

– Det är viktigt att vi alla nu är tålmodiga, säger vaccinsamordnare Kristine Rygge i ett pressmeddelande.

X-member

Post by X-member » Fri 14 May 2021 18:21

"Ärlige Jan" har postat lite siffror gällande Sverige idag (14 maj 2021) i landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 och så skriver han:
En långsamt minskande trend.
Min egna kommentar: Bra att han hade något trevligt att informera om för omväxlings skull...till skillnad från alla hans "katastrof-rapporter" ("vargen kommer"-rapporter) som ju (mig veterligen) aldrig har stämt...

X-member

Post by X-member » Fri 14 May 2021 18:26

Grekland öppnar för turister: "Kan inte vänta"

Publicerad 14 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86 ... inte-vanta

Ett klipp:
Grekland håller andan och välkomnar utländska besökare. Regeringen hoppas kunna övertyga turister om att det är säkert – trots att sjukhusen är fulla av covidpatienter.

– Det är väldigt viktigt för vår ekonomi, säger Rhodos vice borgmästare.

Parasoll ska placeras ut med fyra meters avstånd. Personal i strandbarer testas regelbundet för covid-19. Och när museerna nu öppnar igen är det med strikta regler för hur många besökare som får komma in.

X-member

Post by X-member » Fri 14 May 2021 18:32

Här kommer en svensk mans reaktion på att Stefan Löfven sade ifrån på skarpen (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1280#p53464 ) att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige, vilket mannen postade för ca 5 timmar sedan idag, 14 maj 2021 i den offentliga landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:
Bla, bla bla bla.. den enda han ljuger för är sig själv och möjligtvis någon enstaka sossesvans, men de flesta vakna är fullt medvetna vad både han själv sagt och statsminister
Tegnell sagt om både flockimmunitet och smittspridning... "Så många som möjligt ska smittas men långsamt så vården hinner med" och även det gick ju åt helvete. Över 14000 döda, vården har nu slitit och kämpat över 1 år. Bra jobbar Löfven och Tegnell med bihang.
Min egna kommentar: Jag antar att ovanstående man både vill få sitt uttalande och sitt namn vidarebefordrat till MSB, SÄPO eller något åt det hållet...

Tillägg:

Jag flyttar nu återigen fram denna artikel som tidigare har postats här i ämnet för att visa att det fortfarande finns flockidioter som inte kan läsa innantill i svensk text.

Stefan Löfven pressades i KU – svarade om strategin

Publicerad 26 april 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/lofven ... strategin/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
- Jag vill avvisa bestämt alla spekulationer jag har hört under lång tid att immunitet var en del av strategin, att få en viss del av befolkningen smittad. Självklart inte. Finns det någon som har hört ett sådant uttalande? Däremot insåg vi att det skulle vara oerhört svårt att helt och hållet stoppa smittspridningen, säger Löfven.
Min egna kommentar: Stefan Löfven säger alltså att man inte har låtit viruset "härja fritt" (WHO:s ord) ens i en del av den svenska befolkningen...vilket ju bevisligen är helt sant...

X-member

Post by X-member » Fri 14 May 2021 18:46

Att flockidioten i svaret ovan ljuger så innihelvete (vilket han dessutom gör offentligt) hittas det även bevis för på länken nedan:

Ettårskontroll av pandemin: Sverige var sist med åtgärder – eftersom Folkhälsomyndigheten inte tror att det hjälper
by EMANUEL KARLSTEN on APRIL 6, 2021

https://emanuelkarlsten.se/ettarskontro ... t-hjalper/

Ett klipp (och detta gäller alltså våren 2020):
FAKTA: SVERIGES ÅTGÄRDER

10 mars: Den med milda symptom rekommenderas begränsa alla sociala kontakter och alla uppmanas avstå onödiga besök på äldreboenden.
11 mars: Lag på max 500 personer i allmänna sammankomster.
13 mars: Även de med väldigt milda symptom uppmanas stanna hemma. Karensdagen slopas.
16 mars: Riskgrupper och 70+ rekommenderas isoleras, övriga rekommenderas ”överväga” att jobba hemifrån.
17 mars: Distansundervisning rekommenderas för Universitet och gymnasieskolor.
19 mars: Allmänheten rekommenderas undvika onödiga inrikesresor.
23 mars: Alla rekommenderas jobba hemifrån
24 mars: Föreskrifter för särskilda åtgärder för restauranger.
27 mars: Lag på max 50 personer i allmänna sammankomster.
1 april: Rekommendation om att allmänheten ska hålla fysiskt avstånd.
Min egna kommentar: Var i helvete (ursäkta) står det ovan att man inte har satt in några åtgärder alls mot smittan i Sverige, dvs har låtit viruset "härja fritt" eller att åtgärderna ovan inte gäller en viss del av befolkningen?

Dom är ju ta mig fan totalt urblåsta i vissa flockidiotgrupper på facebook...

Det hittas en kvinnlig flockidiots uttalande i samma grupp här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1500#p53691 .

X-member

Post by X-member » Fri 14 May 2021 19:04

Detta hör (bland annat) ihop med dom båda föregående svaren i detta ämne men främst det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53709#p53707 .

Vem (och nu menar jag faktiskt alla i hela världen) har någon nytta av att man sprider ut lögnen att man inte har satt in några åtgärder alls mot smittan i Sverige eller att vissa personer är "undantagna" och inte behöver följa dom svenska rekommendationerna?

Mitt svar: Det har ju för bövelen (ursäkta) inte ens Jimmy Åkesson någon nytta av, för det visar ju bara att många av dom som röstar på SD är intelligensbefriade idioter!

Tillägg:

Och nu såg jag ett uttalande från "ärlige Jan" i en offentlig facebookgrupp som bekräftade min misstanke, även han är sverigedumokrat...

X-member

Post by X-member » Fri 14 May 2021 19:24

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag tycker faktiskt heller inte det minsta synd om dom MEWAS-anhängare (som ju huvudsakligen är personer med utländsk härkomst) som blir kallade för SD-are när dom sprider exakt samma lögner som SD-are gör i div olika debatter på facebook!

Skyll er själva säger jag bara!

Tillägg:

Fast jag tror att MEWAS 2.0 nu har lagt till så många SD-are som medlemmar i sin grupp (utan att dom ens har förstått att det är sådana personer) att det inte längre är mest personer med utländsk härkomst i MEWAS-gruppen...

X-member

Post by X-member » Fri 14 May 2021 19:59

Medans flockidioterna fortsätter att lura folk att tro (vilket dom alltså har hållit på med ända sedan detta började) att vi inte har satt in några åtgärder alls mot smittan i Sverige eller att vissa i befolkningen är "undantagna" och inte behöver följa rekommendationerna (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53711#p53707 ) så sprider dom samtidigt sådana här artiklar:

”Orimligt tung situation”

Publicerad 14 maj 2021.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/orim ... -situation

Ett klipp:
Målet är att det ska finnas minst 20 procent lediga platser på iva i Sverige. Men sedan slutet av mars har den lediga kapaciteten varit lägre än så i princip varje dag. SVT:s granskning visar en sjukvård som pressats till bristningsgränsen. För även om Covid-patienterna nu blir färre så är belastningen mycket hög.

– Vi borde be våra grannländer om hjälp, säger överläkaren Annette Nyberg.
Min egna kommentar: Vad fan (ursäkta) är flockidioterna ute efter egentligen? Vill dom verkligen på fullaste allvar att folk skall tro att FoHM och regeringen har sagt till den svenska befolkningen att dom skall gå ut och smitta varandra så att sjukvården kollapsar?

Vem i helvete (ursäkta igen) har någon nytta av det?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53711#p53709 .

X-member

Post by X-member » Fri 14 May 2021 20:23

WHO-rapport: ”Pandemin kunde ha förhindrats”

Publicerad 12 maj 2021.

https://sverigesradio.se/artikel/who-ra ... orhindrats

Citat:
Om ledare och länder reagerat snabbare i början av pandemin hade dess utbredning kunna ha begränsats kraftigt – det fanns tillräckligt med varningssignaler, visar en ny rapport.

Rapporten är beställd av Världshälsoorganisationen WHO och genomförd av en oberoende panel.

I rapporten föreslås att ett råd bestående av stats- och regeringschefer från hela världen bildas för att i framtiden kunna samordna den globala pandemibekämpningen.
Min egna kommentar: Om jag nu minns rätt så började det i Kina och sedan var det en enda man i Italien som gick till läkare efter läkare (samtidigt som han spred smittan) innan dom kom på vad han led av...

...jag kan dock minnas fel, men inte sjutton började det i Sverige i alla fall...

Post Reply