Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sat 15 May 2021 19:06

Här kommer ett inlägg postat av "ärlige Jan" för ca 4 timmar sedan idag (15 maj 2021) i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige:
Vad jag har liiiiite svårt att haja, är varför det är så svårt för folk att acceptera att det här viruset är luftburet?

Varför? Vi accepterar ju att ANDRA virus är det? Mässling o s v? Varför inte bara säga, "Aj fan, det smittar så!" och dra på sig ett fucking munskydd och undvika de här inomhusmiljöerna där det blir mycket aerosoler, och de inomhusmiljöer man INTE kan undvika, bara vistas där så lite som möjligt?

Var ligger problemet?
Min egna kommentar: Han hävdar alltså att det står helt klart att covid-19 är en äkta luftburen smitta (vilket kräver övertrycksdräkt) och så rekommenderar han munskydd för detta. Någon medicinsk utbildning tycks han förbanne mig inte ha...

X-member

Post by X-member » Sat 15 May 2021 19:14

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett inlägg postat av "ärlige Jan" för ca 7 timmar sedan idag (15 maj 2021) i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige:
Restriktioner en baggis för stenåldersmän som jag, mindre mulligt för många andra så klart.

Jag har full förståelse att det är lättare för mig själv att följa restriktioner, med ett hushåll med 8 personer och ett jobb springande efter älvar i Norrbotten. Jag som tycker att shoppa suger fett, som aldrig går på vare sig idrottsevenemang, konserter eller fester, som inte har något behov av krogen, och trivs bäst i naturen med korvkremering, fiske, familjen och vovven.

Och bosatt i Västerbottens inland, där det nästan bor fler björnar och älgar, än människor.

Lik förbannat åkte vi dit, våren 2020. Jag är numera frisk som en nötskrika i Hallonskogen, men sjuåringen och frun hostar ännu en del, och nån spya ibland.
Min egna undran: Glömde han (och familjen) möjligen att sätta på sig den där övertrycksdräkten när grannen från Blåbärsskogen (som tog med sig smittan från sitt jobb) kom och hälsade på?

X-member

Post by X-member » Sat 15 May 2021 19:22

Vad var det som jag ville säga i föregående svar egentligen?

Jo, att "ärlige Jan" kan ju skryta så mycket han vill om hur duktig han (och hans familj) är, när orsaken till att dom smittades kanske var för att någon annan person som antingen träffade honom själv (eller någon annan i familjen) och inte följde det allra viktigaste rådet, dvs att hålla avstånd!

Bäst jag förklarar lite tydligare. Att han talar så mycket om munskydd, tolkar jag som att han har råkat på folk som inte har hållit avstånd.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1520#p53722 där det verkar som att "ärlige Jan" menar att alla åtgärder som man har satt in mot smittan i Sverige är helt värdelösa.

X-member

Post by X-member » Sat 15 May 2021 20:07

Portugal nobbar svenska turister

Publicerad 15 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zg ... a-turister

Ett klipp:
Från och med på måndag ska turister från stora delar av Europa tillåtas att resa till Portugal enligt landets myndigheter. I ett uttalande säger man att "alla typer av besök, även icke-nödvändiga" nu är tillåtna så länge det handlar om länder med färre än 500 fall av covid-19 per 100 000 invånare.

Just det gör att Sverige tillsammans med Cypern, Kroatien, Litauen och Nederländerna exkluderas. I Sveriges fall ligger siffran just nu på omkring 670 fall per 100 000 invånare. Portugals besked följer efter att flera Medelhavsländer meddelat att man öppnar upp, detta i takt med att smittspridningen gått ned och den ekonomiskt viktiga turistsäsongen nu närmar sig med stormsteg.
Min egna kommentar: Om bara någon/några månader så skulle jag tro att även svenskar kommer att bli "godkända"...

X-member

Post by X-member » Sat 15 May 2021 20:23

Djävlar (ursäkta), nu börjar man med dessa djävulskaper igen.

En kvinna med ett svenskt namn har skrivit följande i ett inlägg i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat vilket postades för ca 9 timmar sedan, idag 15 maj 2021:
Jo men, det är just precis det ni gör... sysslar med aktiv dödshjälp!
Och så länkar hon till nedanstående urgamla artikel:

Nej, vi sysslar inte med aktiv dödshjälp

Publicerad 27 maj 2020.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/3Jy ... -dodshjalp

Min egna kommentar: Nej, detta problem förekom faktiskt inte alls över "hela Sverige" utan det var några enskilda läkare som gjorde fel och följde några "krisriktlinjer" som inte ens gällde, vilket IVO kom fram till (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1300#p53490 ).

Denna kvinnliga flockidiot bör faktiskt passa sig djävligt noga för att anklaga helt oskyldig svensk sjukvårdspersonal (i detta fall dessutom 336 st namngivna personer) för mord offentligt!

Notera att den kvinnliga flockidioten även påstår att dessa 336 namngivna sjuksköterskor fortsätter att ta livet av folk, dvs än idag.

Flockidioten är ta mig tusan inte riktigt klok, vill hon möjligen bli polisanmäld eller få sitt namn noterat både hos MSB och SÄPO kanske?

X-member

Post by X-member » Sat 15 May 2021 20:43

Bergström: ”Vaccinering av barn kommer bli en jättediskussion”

Publicerad 15 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86 ... diskussion

Ett klipp:
Det kommer förmodligen dröja till december innan man genomfört tillräckliga tester för att vaccinera barn under 12 år.

– Om Folkhälsomyndigheten godkänner vaccinering för barn i Sverige tror jag att det kommer bli en jättediskussion när det kommer till i vilken ordning vaccineringen ska fortsätta, säger Richard Bergström.

Norge bestämde i veckan att ändra i sin prioriteringsordning och vaccinera unga vuxna mellan 18–24 samtidigt som de mellan 40 och 44 år. Beslutet tas eftersom smittan just nu är högst i åldersgruppen bland unga vuxna.

– Ska vi fokusera på att skydda de som riskeras att drabbas av svår sjukdom och död? Eller ska vi byta fot och satsa på att få ner smittspridningen och vaccinera de unga där smittan är som värst? Det är väl de två sakerna som kommer diskuteras mest.

X-member

Post by X-member » Sat 15 May 2021 20:48

Återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53728#p53727 .

Jag tror att denna kvinna är sverigedumokrat...dvs, en urbota dum person.

X-member

Post by X-member » Sun 16 May 2021 12:32

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1530#p53727 vilket alltså bevisligen inte är något som FoHM eller regeringen har gjort sig skyldiga till.

"Tecknande Bengt" har idag, 16 maj 2021, skrivit följande i den svenska landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat vilket postades för ca 1 timma sedan (det är jag själv som har blåmarkerat):
DE ANSVARIGA.

Nu först börjar de inse att det inte går att få flockimmunitet på "naturlig" väg.

De försöker nu till varje pris dölja att de lät tusentals människor dö på grund av att de inte försökte stoppa viruset och att många äldre nekades vård. Tusentals har långtidscovid.
Nu smittas allt fler barn. Vad följderna blir vet ingen.

Tvärtemot vad andra länder gjorde så motarbetade man munskydd, smittspårning och isolering. Man sa att barn inte smittar och att tvätta händerna var bra mot ett luftburet virus osv.

Regeringen, Folkhälsomyndigheten och Socialstyrelsen har enormt mycket att stå till svars för i kommande rättsprocesser.

Endast i korrumperade länder kommer man undan med det...
Min egna kommentar: Nope, det är bluffgubbar som vill uppnå något (sannolikt något politiskt) som sprider sådana här lögner...
Last edited by X-member on Sun 16 May 2021 16:23, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sun 16 May 2021 12:39

Tillägg till föregående svar:

"Tecknande Bengt" skriver (bland annat) följande (det är jag själv som har blåmarkerat):
De försöker nu till varje pris dölja att de lät tusentals människor dö på grund av att de inte försökte stoppa viruset...
Min egna kommentar: Det är faktiskt rätt så många länder som ännu inte har lyckats stoppa viruset, utan bara lyckats minska problemen...

...och precis som Sverige som har dom flesta av dessa länder inte dolt detta på minsta lilla vis!

Jag summerar: Den allra största bluffen i detta fall är alltså istället "tecknande Bengt" själv!!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1100#p53277 .

X-member

Post by X-member » Sun 16 May 2021 16:26

Jätteutbrott av corona – trots flest vaccinerade i världen

Publicerad 16 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3 ... -i-varlden

Ett klipp:
Den 25 mars – när 64 procent av invånarna hade fått en dos vaccin – slog Seychellerna upp dörrarna på vid gavel för turister, landets viktigaste inkomstkälla. Karantänbestämmelserna togs bort, bara ett negativt PCR-test krävs nu. Sedan dess har hastigheten i smittspridningen mer än tiodubblats, från ett sjudagarsmedelvärde på 368 smittade per miljon invånare i slutet av mars till i dag 4083 smittade per miljon.

Post Reply