Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Mon 21 Jun 2021 15:22

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1840#p54037 .

Här kommer en kommentar från en annan lögnhals i den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat postad igår, 20 juni 2021 av en person med ett svenskt namn:
När ska Löfven och Tegnell efterlysas för ej utförd covidbekämpning ?
Min egna och upprepade kommentar: Gud nåde dom politiker som (eventuellt) tar över i Sverige, för om dom nu inte inför strängare åtgärder som tex nedstängningar, utegångsförbud och munskyddstvång så kommer ju även dom att bli anklagade för att använda flockimmunitets-strategin (dvs, låter viruset "härja fritt") och bli anklagade för att inte ha satt in några åtgärder alls mot smittan av svenska flockidioter!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1840#p54042 .

X-member

Post by X-member » Mon 21 Jun 2021 15:31

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag flyttar nu även fram detta som jag skrev tidigare idag, 21 juni 2021, här i ämnet:
Risken är faktiskt istället att man (i den eventuella nya svenska regeringen) föreslår strängare åtgärder mot dom personer som har spritt lögner om den svenska corona-hanteringen!
Vilket då istället innebär att man "efterlyser" namnen på alla dessa lögnhalsar!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1720#p53916 .

X-member

Post by X-member » Mon 21 Jun 2021 15:51

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1840#p54043 .

Jag skrev (bland annat) följande:
FoHM har hela tiden sagt att det är säkrare att hålla avstånd jämfört med att sätta på sig ett munskydd och inte hålla avstånd.

Och jag kunde se att dom i riksdagen inte kunde hålla avstånd, dvs det var alltså "trängsel" och detta är en situation då munskydd är bättre än inget skydd alls!
Här kommer ett inlägg postat av en kvinna med ett dubbelt efternamn som tyder på italiensk härkomst i den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 5 timmar sedan, idag 21 juni 2021:
En liten fråga / vad säger FHM om att alla i Riksdagen har munskydd// falsk trygghet???? Dags att Sverige gör sig av idioter som Carlson, Tegnell och den värdelösa regeringen
Min egna kommentar: Faktum är att FoHM säger att detta innebär en ökad risk att smittas även om man befinner sig i riksdagen!

Och man gör sig förbanne mig (ursäkta) inte av med en regering och/eller några personer på FoHM när dom ger folk korrekta fakta i Sverige!

Hur man gör i Italien har jag dock ingen aning om!

X-member

Post by X-member » Mon 21 Jun 2021 16:13

Bare halvparten mener Solberg har gjort en god jobb under pandemien

Publicerad 20 juni 2021.

https://www.nrk.no/norge/kraftig-fall-f ... 1.15541645

Ett klipp:
Det har stormet rundt statsminister Erna Solberg de siste månedene:

Bursdagsfeiring på Geilo, byråkrater og politikere som slipper foran i vaksinekøen, og striden om skjevfordeling av vaksiner til Oslo og kommuner i østlandsområdet.

Nå viser NRKs siste koronamåling et kraftig fall i andelen som mener statsministeren har gjort en god jobb under pandemien.

I desember i fjor mente 70 prosent av de spurte at Solberg hadde gjort en «svært» eller «ganske» god jobb. I juni 2021 synker andelen til 51 prosent.

X-member

Post by X-member » Mon 21 Jun 2021 16:25

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1850#p54046 dvs, där jag skriver att dom politiker (i den eventuella nya svenska regeringen) som inte gör som flockidioterna kräver nog kan "hälsa hem".

Här kommer en bekräftelse på att jag nog har gissat rätt, en utlandsfödd (nederländsk) person (som heter George i förnamn) har skrivit följande i landsförädargruppen: MEWAS 2.0 vilket postades för ca 3 timmar sedan, idag 21 juni 2021:
Glöm inte att Kommissionens första slutsats var att regeringen har kunna intervenera i FHMs aktiviteter men har velat att inte göra det!
Jag vet att regeringen kan få nya lager inom tre dagar om det är nödvändigt.
Hoppas att den nya regeringen gör det snart. Mycket är nu möjligt.
Min egna kommentar: Ja, hoppas kan förstås flockidioterna alltid göra...

...men Sverige är faktiskt en demokrati och har dessutom grundlagar att ta hänsyn till!

X-member

Post by X-member » Mon 21 Jun 2021 16:29

Jag tror faktiskt inte ens att professor Björn Olsen anser att det behövs några strängare åtgärder just nu i Sverige, dvs när smittan ju har minskat så mycket den sista tiden...

X-member

Post by X-member » Mon 21 Jun 2021 17:29

Nu summerar jag dagens postningar i detta ämne lite.

Jag tror alltså inte att en eventuell ny svensk regering kommer att införa några strängare åtgärder i Sverige, dvs om det nu fortsätter att minska i Sverige alltså.

Detta betyder att det är FoHM:s rekommendationer som kommer att gälla även framöver.

Och det innebär att flockidioterna måste framföra exakt samma kritik mot denna nya regering som dom har framfört mot Stefan Löfvens regering.

Nu vet jag dock inte vem som skulle leda denna eventuella nya svenska regering, men jag tror inte någon av dom politiker som skulle kunna komma ifråga har minsta lilla lust att bli anklagade för att massmörda den svenska befolkningen, dvs vill bli anklagade för att använda flockimmunitets-strategin, vilket ju både Stefan Löfvens regering och FoHM har blivit anklagad för!

Så detta kan faktiskt (i slutändan) leda till att flockidioterna istället måste be hela den svenska befolkningen om ursäkt för att dom har spritt denna lögn!

Tillägg:

Eller med andra ord: Man skall nog vara lite försiktig med vad man önskar sig...

X-member

Post by X-member » Mon 21 Jun 2021 20:30

Keith Begg, ledare för gruppen: MEWAS, som ju har avslöjats av svensk media för att (bland annat) ljuga och sprida ut att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige har skrivit följande idag (under det "anonyma" namnet Ke Be) i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 vilket postades för ca 3 timmar sedan:
I know we should be hired by the world powers to bring down governments, influence debate, be spin doctors. We could all be millionaires if we were to believe the influence our small group has had on Sweden. THey are so f**king ridiculous.
Min egna kommentar: Ja, vi får väl se om gruppen MEWAS anser sig vara lika "duktiga" om dom nu fortsätter att ljuga om hur corona-hanteringen sköts av den (eventuella) nya svenska regeringen.

Det finns ju faktiskt över 10 miljoner svenskar som kan bli lite "gramse"...speciellt när man dessutom förstör Sveriges goda namn och rykte...(läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1820#p54017 ).

X-member

Post by X-member » Mon 21 Jun 2021 21:24

Vad är det som jag försöker säga i föregående svar egentligen?

Jo, Keith Begg försöker (som det verkar i alla fall) "skämta bort" det som dom (och alla andra flockidioter) har ställt till med för Sverige.

Vi får väl se om Ulf Kristersson eller vem det nu är som skulle leda en eventuell ny svensk regering verkligen tycker att det är så himla kul!

Att Stefan Löfven inte har varit så där värst road av dessa lögner framgår här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1150#p53334 .

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

X-member

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 8:22

Anders Tegnell om hur regeringens fall kan påverka restriktionerna

Publicerad 21 juni 2021 (tror jag).

https://www.gp.se/nyheter/sverige/ander ... 1.49889364

Artikeln ovan kräver inloggning, klippet nedan är hämtat från facebook:
Regeringen har fallit under pågående coronapandemi. För statsepidemiolog Anders Tegnell, och Folkhälsomyndigheten, skapar beskedet en osäkerhet i pandemihanteringen.
– Det är en helt unik situation, säger Anders Tegnell till GP.

Post Reply