Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Tue 3 Aug 2021 14:29

Jag tror att jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2460#p54675 dvs, där vi ser att ledaren för en svensk facebookgrupp (som har varit i kontakt med en sjuhimla massa olika instanser) inte har en susning om hur det fungerar i Sverige!

Hon har heller ingen som helst aning om att dom "krisriktlinjerna" som detta handlar om (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=790#p52960 ) inte ens hade börjat gälla i Sverige, dvs vi har ju ännu inte haft en så stor kris i Sverige.

Vem i helvete (ursäkta) är det som har lurat henne?

Är det möjligen den falskspelande visselblåsande läkaren Jon Tallinger (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1970#p54169 )? Eller är det den person som jag har kallat för "tjötkärringen" (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1740#p53936 )?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2440#p54650 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Tue 3 Aug 2021 14:59

Tillägg till svaret ovan.

Faktum är att jag inte tror att den offentliga svenska facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort är startad i syfte att hjälpa några svenskar (eller utlandsfödda svenskar) med några korrekta fakta.

Utan den är istället till för att sprida skitsnack om Sverige och försöka påverka så att den nuvarande svenska regeringen förlorar nästa val, så att Jimmy Åkesson (SD) kommer in i regeringen!

Gruppen är alltså ett hot mot den svenska demokratin!

Tillägg:

Nåja, jag kan ju iofs ha fel och att gruppen bara består av en hel hoper intelligensbefriade jubelidioter!

Ytterligare ett tillägg (6 augusti 2021):

Såg nu att man definitivt har spritt sverigedumokratisk propaganda i gruppen, vilket (hör och häpna!) sprids av personer med utländsk härkomst.
Last edited by X-member on Fri 6 Aug 2021 14:55, edited 2 times in total.

X-member

Post by X-member » Tue 3 Aug 2021 15:05

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett exempel, och detta är ett klipp från en svarskommentar skriven av en kvinna och postad i den gruppen för ca 5 timmar sedan idag, 3 augusti 2021:
När politiker, tjänstemän inom myndigheter och även inom Public Service, sitter säkert på sina stolar hur vansinnigt de än beter sig och hur lite de än sköter sitt uppdrag, finns knappast någon räddning. Vet att jag låter negativ, men det känns som att vi faktiskt behöver göra mer än att skriva till media och myndigheter. Frågan är vad??
Min egna kommentar: Och det var alltså några svenska läkare som hade gjort fel....(källa: IVO).

Tillägg:

Här kommer förresten gruppens ledares (dvs, Gunilla Alexandra Wigertz) svar på ovanstående:
...tyvärr är jag benägen att hålla med dig... Och frågan kvarstår...

X-member

Post by X-member » Tue 3 Aug 2021 15:17

Tillägg till svaret ovan.

Hittade nu även följande svarskommentar postad under samma inlägg för ca 6 timmar sedan i den offentliga svenska facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort skriven av en person med ett namn som tyder på utländsk (möjligen amerikansk) härkomst, ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Välmenande konstruktiv kritik borde bemötas i ett humanistiskt samhälle som följer de mänskliga rättigheterna.

Frågan är varför kritiken ignoreras systematiskt?
Får en känsla av att man skyddar personal istället för de vårdbehövande, trots att personalen är ansvarsbefriad.
Min egna kommentar: Är dom fullständigt blåsta i den gruppen? I Sverige är det ju för helvete den personal som har gjort fel som är ansvarig!

X-member

Post by X-member » Tue 3 Aug 2021 15:26

Nu vet jag inte säkert om den person som hade påstått det jag postade i föregående svar ursprungligen kommer från USA eller inte, men inte sjutton anmäler man väl läkare (eller annan sjukvårdspersonal) som har gjort fel i USA genom att starta en offentligt facebookgrupp och snacka skit?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=54684#p54681 .

X-member

Post by X-member » Tue 3 Aug 2021 16:09

Jag summerar nu ett antal av dom föregående svaren i detta ämne, vilket handlar om den offentliga svenska facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort (som i nuläget har 395 medlemmar) lite.

Den som har ansvaret för det som skrivs i den offentliga gruppen är gruppens ledare, vilket är Gunilla Alexandra Wigertz vars namn jag faktiskt får lov att nämna då hon har skrivit i media (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2460#p54675 ) och därmed räknas som en offentlig person.

Denna kvinna har (sannolikt) när hon startade denna offentliga facebookgrupp och (bevisligen!) även tillåter att man sprider desinformation i gruppen gjort sitt livs allra största misstag!!

X-member

Post by X-member » Tue 3 Aug 2021 16:25

Lägg det namn jag nämner i föregående svar på minnet, för jag tror att detta namn kommer att dyka upp igen i någon form av anmälan mot henne. Man sprider nämligen inte lögner om den svenska corona-hanteringen offentligt på facebook utan att reta gallfebern på mängder av svenskar!

Tillägg:

Såg nu att gruppens ledare hade blivit intervjuad av en oseriös svensk blaska. Och jag länkar inte till den, utan jag bara summerar vad den handlade om.

Man påstår att hennes mamma hade fått palliativ vård pga covid-19 utan att någon covid-19 var påvisad.

Ja, då så, då är det alltså läkaren som är ansvarig och ingen annan!
Last edited by X-member on Tue 3 Aug 2021 16:40, edited 2 times in total.

X-member

Post by X-member » Tue 3 Aug 2021 16:27

Cyberattack slår ut vaccinering i Italien

Publicerad 2 augusti 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JE ... -i-italien

Ett klipp:
Regionen Lazio i Italien, som inbegriper huvudstaden Rom, har fått hela sin officiella webbsajt låst och krypterad av hackare. Det innebär bland mycket annat att ingen kan boka coronavaccinering eller få ut sitt digitala covidpass.

Angriparna – okända personer från utlandet enligt guvernör Nicola Zingaretti – har lyckats få in ransomware i systemet, det vill säga kod som krypterar all information. Det vanliga är att hackare begär pengar för att låsa upp systemen igen, men Zingaretti säger enligt Il Giornale del Lazio att inga sådana krav har framförts men att många rykten är i svang.

Regionmyndigheten har stängt av alla sina servrar, inte bara webbsajten, för att hindra den skadliga koden att sprida sig.

X-member

Post by X-member » Tue 3 Aug 2021 16:45

Ja, jag vet att jag är tjötig, men jag har postat ett tillägg här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=54686#p54686 som bevisar bortom allt tvivel att kvinnan som har startat facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort är en jubelidiot!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2470#p54680 .

Ps! Om en läkare bedömer att en patient skall ha palliativ vård, innebär inte att man "byter ut" syrgas vid andnöd mot morfin! Läs mer här (1177): https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/beh ... ra-symtom/ . Ds.

X-member

Post by X-member » Tue 3 Aug 2021 22:51

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2470#p54686 .

Här kommer nu lite mer upplysningar om gruppledarens mamma:

Mamman var 98 år gammal och hade istället en bakteriell infektion som upptäcktes senare och som därför blev behandlad för sent pga att idiotläkaren först hade felbedömt det som covid-19 och som något som inte skulle behandlas.

Så jag har alltså helt rätt, detta är enbart läkaren ansvarig för och inte varken FoHM, Socialstyrelsen eller den svenska regeringen.

Tillägg:

Men om dom där "krisriktlinjerna" (läs mer om detta här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=790#p52960 ) verkligen hade gällt i Sverige så hade sjukvården faktiskt varit tillåten att "prioritera" en yngre person framför en äldre person. Och mamman var ju faktiskt 98 år gammal.

Post Reply