Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sat 8 May 2021 13:24

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1310#p53494 . Vilket (bland annat) handlade om att en admin i den gruppen (dvs, Alla har rätt till syrgas!) försökte lura folk att tro att vi har haft brist på syrgas i Sverige vilket är ren och skär lögn!

Nu sprids den lögnen även i den offentliga landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:
Bistår med syrgas? Varför fick inte våra äldre någon syrgas när de som mest behövde det, varför avlivades de med Morfin och Midazolam? Borde vi inte prioritera våra egna medborgare, och tillgodose deras behov först?
Och så länkar den lögnaktiga skitkärringen ovan till nedanstående artikel:

Sverige bistår Indien med syrgasutrustning

Publicerad 7 maj 2021.

https://www.sydsvenskan.se/2021-05-07/s ... utrustning
Last edited by X-member on Sat 8 May 2021 17:42, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 13:30

Tillägg till svaret ovan.

Samma lögnaktiga skitkärring skriver dock istället följande i ett annat (senare) inlägg i samma grupp:
Där fanns syrgas hela tiden. Istället lät vi
de gamla dö på våra äldreboenden istället för att överföra dem till sjukhusen,
säger Dr Jon Tallinger.
Min egna kommentar: Då tycker jag att skitkärringen omgående skall ta bort sitt tidigare lögnaktiga inlägg, för vi har alltså inte haft någon brist på syrgas någon förbannade gång i Sverige, inte ens enligt Jon Tallinger!

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 13:39

Med anledning av det som jag postade i dom föregående svaren så flyttar jag fram detta tidigare postat här i forumet:

Detta hör ihop med det som jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=5040#p51938 dvs, att IVO har kommit fram till att det är läkare som har gjort fel så att äldre med behov av syrgas inte har fått det.

Här kommer den visselblåsande läkaren Jon Tallingers reaktion på detta hämtat från hans sida på facebook:
Jag varnade för att läkare skulle komma att läsa riktlinjerna på detta sättet. Synd jag inte fick igenom en ändring av riktlinjerna. De kan man uppfatta exakt som denna läkaren gjort.
Min egna kommentar: Detta betyder faktiskt att Jon Tallinger nu har erkänt offentligt att han har spritt lögner (bland annat i utländsk media) om vilka det var som var ansvariga för detta. Det är ju alltid läkarens ansvar att en patient får den vård som patienten behöver ha, oavsett vilka tokigheter som står skrivet i dom riktlinjer som inte ens gällde, dvs det blev ju aldrig en så stor kris i Sverige...

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1300#p53490 .

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 13:54

Detta hör ihop med dom föregående svaren.

Här kommer en liten diskussion hämtad från samma landsförrädargrupp, dvs: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:

Skitkärringen (som heter Catarina i förnamn) påstår följande i ett inlägg, vilket postade för ca 1 timma sedan idag, 8 maj 2021:
Dr Jon Tallinger nödgades till slut fly Sverige, då han ansågs vara " a real pain
in the ass", alltså "too much" för vår stelbenta byråkrati.
En person svarar följande i en kommentar:
Tror inte han egentligen behövde fly Sverige. Men när pengarna tar slut osv
Skitkärringen svarar följande på ovanstående:
...mig veterligt hade Säpo ett ont öga på honom. Han hotades bli av med sitt jobb om han fortsatte påtala bristerna. För att försörja sig och sin familj, flyttade han till Danmark.
Min egna kommentar: Ja, ljuger man offentligt och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige, vilket Jon Tallinger bevisligen (!!) har gjort, så blir nog SÄPO lite "intresserade"...

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 14:06

Smitten øker i Danmark etter gjenåpning

Publicerad 8 maj 2021.

https://www.nrk.no/urix/smitten-oker-i- ... 1.15488021

Ett klipp:
For andre dag på rad er det registrert over 1000 nye koronasmittede på et døgn.

Danske helsemyndigheter melder om 1012 smittetilfeller på torsdag og 1023 smittetilfeller på fredag. Ikke siden januar er det registrert så mange smittede i løpet av ett døgn.

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 17:23

Coronainfernot: Han dog på sjukhuset utan läkare

Publicerad 8 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bn ... tan-lakare

Ett klipp:
I Indiens inferno dör smittade på gatorna när sjukhusen stängt sina grindar för nya patienter.

Umakant Singh, 34, fick plats på sjukhuset i Bihar – men de hade inga läkare och medicinen fick man köpa själv på marknaden.

– Han dog samma dag, säger brodern Mantu till The Guardian.

Fredagen gav ytterligare dystra rekordsiffror för den andra vågens smitta som härjar i Indien. De senaste 24 timmarna har landet registrerat 414 188 nya infektioner i covid-19.

Och precis som dödssiffrorna anses smittotalen vara rejält underrapporterade.

Mer än dubbelt så många än vad officiella siffror visar tros ha mist livet i sviterna av coronaviruset i världen.

Den slutsatsen drar University of Washingtons institut för hälsoberäkningar och utvärdering, IHME, i en ny analys.

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 17:31

Näst högst smittspridning i Sverige – bara Cypern värre

Publicerad 8 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ ... pern-varre

Ett klipp:
I går fredag redovisade Cypern ett sjudagarsmedelvärde på 576 coronasmittade per miljon invånare. Sverige hamnade på andra plats i Europa med 484 smittade per miljon. I hela världen är det bara sex länder som just nu har kraftigare smittspridning: Maldiverna, Bahrein, Uruguay, Seychellerna, Cypern och Kap Verde.
Min egna kommentar: Men det betyder faktiskt inte att vi har en katastrof i Sverige, vilket dock "ärlige Jan" säkerligen håller på att sprida ut på facebook (som han ju brukar).

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 17:37

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1400#p53586 . Jag har idag (8 maj 2021) varit inne i facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas! och läst lite (via ett annat konto) och nu är jag så gott som 100% säker på att jag blev blockad av just denna admin.

Det är alltså den kvinna som jag kallar för "borreliagruppsfoliehatten" som anser att hon får lov att sprida vilka djävla (ursäkta) påhitt som hon har lust med i den gruppen.

Läs lite mer om detta här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1310#p53495 .

Tillägg:

Borreliakritikern Mats Reimer (vars fru är medlem i: Alla har rätt till syrgas!) känner förövrigt redan till "borreliagruppsledarens" påhitt sedan gammalt...

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 17:57

Här kommer ett inlägg hämtat från den offentliga landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat postat av en kvinna med ett svenskt namn för ca 1 timma sedan, idag 8 maj 2021:
Hur länge kan det här få pågå?? Jag hoppas på att verkligheten kommer ifatt hjärntvätten någon gång! Någon gång måste lögnerna brista och fakta överbevisa lögnerna!
Och så länkar hon till nedanstående artikel:

Svenska regioner har högst smittspridning i Europa

Publicerad 27 april 2021.

https://www.tv4.se/artikel/7qBNDE3IwGSB ... nells-svar

Min egna kommentar: Om alla flockidioter hade lyssnat på FoHM och den svenska regeringen någon förbannade (ursäkta) gång, så hade dom fattat att vi faktiskt har lite mindre stränga åtgärder i Sverige av div olika anledningar...(läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=2750#p49573 )

...det rör sig alltså varken om någon hjärntvätt eller några lögner...

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 18:07

Detta har en viss koppling till föregående svar.

Här kommer ett inlägg hämtat från den offentliga lögnhals- och landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat postat av en man med ett utländskt namn (möjligen italienskt) för ca 3 timmar sedan, idag 8 maj 2021:
FORUM SVT 2
Statsministern säger att vi har koll på läget,
Jag har bott i Sverige över ett halvt sekel och fattar inte vad statsministern menar.
Min egna kommentar: Det räcker faktiskt att man förstår svenska för att fatta vad statsministern (och FoHM) säger samt att man inte blir lurad av alla lögner som sprids.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1220#p53403 (och i svaret efter detta) vilket också är på svenska!

Post Reply