Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sat 8 May 2021 18:32

Under ett av "ärlige Jans" (som ju bor i Norrland) inlägg i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige så har en annan norrlänning skrivit följande svarskommentar för ca 25 minuter sedan, idag 8 maj 2021:
Skit snack munskydd skyddar inge bättre har en vänn som bor i Ungern där har dom haft munskydd från början men har samma smitta som Sverige

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 18:35

Läs gärna om den (bevisligen!) lögnaktiga motiveringen till att Sverige inte skall hjälpa folk i Indien skriven av en kvinna med ett svenskt namn här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1400#p53586 .

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 18:42

Restaurangägaren: Snälla kom hit

Publicerad 8 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ ... la-kom-hit

Ett klipp:
PALMA. Celia och Antonio öppnade sin restaurang en månad innan Spanien fick en första lockdown.

De har överlevt hittills genom att människor skänkt pengar via en insamling. Men nu behöver det snart vända, menar de:

– Snälla, turister, kom hit! Vi överlever inte utan er.

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 18:57

Detta hör ihop med det som jag skrev och länkade till här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53599#p53597 .

Jag flyttar nu fram detta för att visa att skitkärringen (med ett svenskt namn) ljuger ännu mer i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat.

Ivo: Det är allvarliga brister som framkommit

Publicerad 3 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ep ... framkommit

Ett klipp:
Var femte person på ett äldreboende fick inte någon individuell läkarbedömning.

Det visade Ivo:s tillsyn.

– Alla som behöver ska få en god vård och omsorg. Även i kristider, säger Sofia Wallström, generaldirektör för Ivo.
Min egna kommentar: Ovanstående (vilket Stefan Löfven definitivt känner till) betyder att det är enskilda läkare som har gjort fel och alltså inget som är "beställt" av regeringen.

Skitkärringen (som heter Catarina i förnamn) skrev följande för ca 30 minuter sedan i samma lögnhalsgrupp (svetsloppan = Stefan Löfven):
...med facit i hand av dessa avlivningar på våra äldreboenden, borde det inte vara någon större match för svetsloppan att kunna göra en uppskattning av vad de har tänkt sig. Når vi inte upp till dessa 20 000, drar de på och avlivar ytterligare. Det är troligen beräknat som en uppskattning av vad de behöver spara in på pensioner till dessa boende, och kostnader för hälsa, vård och omsorg.
Min egna kommentar: Detta är offentligt lögnaktigt förtal!

Tillägg:

Skitkärringen talar om att Jon Tallinger har väckt SÄPO:s "intresse" vilket ni kan läsa om här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1400#p53589 . Faktum är att om man utsätter den svenska statsministern för offentligt lögnaktigt förtal (vilket kvinnan alltså gör), så kan SÄPO också bli "intresserade"...

...så kvinnan själv kanske skall titta sig över axeln i fortsättningen...?

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 19:16

Jag har alltså (sannolikt) blivit blockad i den offentliga facebookgruppen: Alla har rätt till syrgas! av en admin för att jag ansåg att man istället skall sprida korrekta fakta om vad IVO kom fram till. Vilket hittas i föregående svar.

Och bara några dagar därefter så sprider en misstänkt kvinnlig sverigedumokrat så gott som samma djävla påhitt, som admin i ovanstående grupp alltså försökte med, i en annan offentlig facebookgrupp. Vilket hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1400#p53586.

Jag tycker nog att det får vara nog nu!

Man kan kanske utvisa dessa flockidioter till Indien? Dvs, det land som dom uppenbarligen inte vill att Sverige skall hjälpa?

Det blir väl bra, och då kanske flockidioterna i alla fall lär sig något... ;)

Ps! Jag har i efterhand redigerat bort en del svar och även lite text pga att det blev så himla rörigt. Ds.

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 21:57

Nu sprider man tydligen (citat svensk flockidiot): "samhällsfarlig desinformation" (läs vad jag menar här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1390#p53577 ) även i England.

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (postat för ca 16 timmar sedan):
"Stobritannien covidfritt i sommar"

Coronaviruset kommer att ha slutat att cirkulera i Storbritannien till augusti. Det säger landets avgående vaccinsamordningschef Clive Dix till The Daily Telegraph.

Dix tror att alla vuxna i landet kommer ha fått minst en vaccindos till slutet av juli, vilket innebär att hela befolkningen då är skyddad mot de i dag kända varianterna av viruset.

Storbritannien är näst efter Israel det land som snabbast gett en första dos till halva den vuxna befolkningen.

(TT)

SVT · Ebba Fors

X-member

Post by X-member » Sat 8 May 2021 22:16

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1410#p53599 och i svaret efter detta.

Djävlar (ursäkta) för ca 15 minuter sedan så skrev samma skitkärring följande (i samma flockidiotgrupp) och även detta handlar alltså om att Sverige vill hjälpa folk i Indien och att skitkärringen tydligen tror på sina egna lögner (om vad som hände dom äldre i Sverige):
...om folk har sunt förnuft efter allt detta som skett, så hoppas jag innerligt att vi aldrig någonsin kommer att ha en S regering för all överskådlig framtid, isåfall måste den svenska befolkningen klassas som vettvillingar.
Min egna kommentar: Nope, vi hederliga svenskar är förbanne mig inte några vettvillingar för vi kan nämligen läsa innantill i svensk text och känner dessutom tämligen enkelt igen en misstänkt sverigedumokrat...

X-member

Post by X-member » Sun 9 May 2021 11:14

Men anledning av det jag postade i föregående svar så flyttar jag fram detta.

Konspirationsteorier och covid-19: mekanismerna bakom en snabbväxande samhällsutmaning (MSB)

Obs! Pdf!

https://www.msb.se/contentassets/555542 ... studie.pdf

Ett klipp:
Satt i en konspirationsteoretisk förklaringsram tolkades dock de höga dödssiffrorna på de svenska äldreboendena som en avsiktlig ”geronticid” eller ”senicid” (medvetet dödande av årsrika). En artikel i den ansedda tyska tidskriften Der Spiegel (”Har Sverige offrat de äldre?”) utlöste en hätsk debatt och spriddes brett i den konspirationsteoretiska miljön.

X-member

Post by X-member » Sun 9 May 2021 11:30

Citat (postat för ca 4 timmar sedan):
Coronafallen fortsätter öka i Indien - trots nedstängningar

Indiens totala antal fall av covid-19 ökade med över 400 000 för fjärde dagen i rad under söndagen, trots att flera stater infört strikta nedstängningar, skriver Reuters.

Indiens hälsovårdsministerium har rapporterat 4 092 dödfall det senaste dygnet, vilket innebär att totalt 242 362 personer har dött i sviterna av covid-19 i Indien. Sedan början av pandemin har 22.3 miljoner fall av coronasmitta upptäckts i Indien, enligt Reuters.

SVT · Ebba Fors

X-member

Post by X-member » Sun 9 May 2021 11:32

Citat (postat för ca 7 timmar sedan):
Nya regler för vaccinerade i Tyskland

Från och med i dag så gäller lättade restriktioner för vaccinerade eller tillfrisknade från covid-19 i Tyskland, skriver Sveriges radio.

De får nu träffa hur många personer som de vill, bara dessa personer är i samma situation som de själva, samt vara utomhus under de tider på dygnet då resten av befolkningen ska stanna inne. De behöver heller inte heller gå i karantän efter utlandsresor.

Åtgärden har fått kritik av vissa som menar att det är orättvist att till exempel yngre personer får vänta längst på att få sina fri- och rättigheter återställda.

Andra menar att det är rimligt att vaccinerade så snabbt som möjligt ska kunna återgå till ett normalt liv.

SVT · Oscar Schau

Post Reply