Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 14:26

Detta hör (bland annat) ihop med föregående svar (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2310#p54528 ).

En medlem i den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat har lagt ut en artikel i fulltext där Fredrik Elgh uttalar sig och här kommer ett klipp:
Fredrik Elgh tror inte att det blir någon fjärde våg.
Min egna kommentar: Och nu tror jag faktiskt inte att jag kommer att kunna sluta skratta på en lång stund igen! :lol:

Ni kan hitta ytterligare information om varför jag tyckte att detta var så himla kul här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2240#p54452 och här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2290#p54507 .

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 14:37

Nu lade jag inte in länken till artikeln (som jag nämner i föregående svar), men detta var skrivet i VästerbottensKuriren så i kan säkert hitta den om ni gör en sökning på nätet.

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 14:44

Här kommer ett inlägg delat i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 av en person med nederländsk härkomst vilket var skrivet för ca 19 timmar sedan:
S. Vi har bra vård!
J. Men covid 19....15000 dödsfall?
S. Som sagt, bra vård, även bästa palliativ vård!
J. Men...men. Så många har avlidit, no?
S. Jamen, även ikke terminal patienter har gick bort, med världens bästa palliativ vård.
J. Vad...?
S. Vi har räddade vården, ingen överbelastning!
J. Räddade?
S. Säkert, vi hade platsbrist.
J. Hade?
S. Men ingen morfinbrist. Fortfarande....
J. Utilitarian, förstår. Har ni läst Sigurd Bergmanns
essä över den Oetiska Experimenten?
S. Vet inte längre..., vilken Direktiv var det?......
Min egna kommentar: Jag skall nu ge denna utlandsfödda flockidiot ett litet, men ack så bra råd!

Skall man citera vad någon svensk person har sagt, så bör man även kunna skriva på svenska!
Samt även ange namnet på den svenska personen!

För annars så räknas sådant här nämligen till "fake news"!
Last edited by X-member on Mon 26 Jul 2021 15:42, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 14:49

Tillägg till svaret ovan.

MEWAS 2.0 skriver följande allra högst upp (på facebookgruppens bild):

Separating fact from fiction

Och nu tycker jag att MEWAS kan göra detta med sina egna inlägg i den gruppen!

Tillägg:

Är det någon som kan räkna ut hur många lögner som den nederländska flockidioten har "klämt in" i sitt fullständigt idiotiska inlägg?

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 15:05

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren.

Jag flyttar nu fram följande artikel (där alltså Keith Begg försvarar sin grupp offentligt i svensk media), tidigare postad upprepade ggr i detta ämne och det räcker faktiskt med rubriken:

Mannen bakom gruppen: ”Handlar inte om att skada Sverigebilden”

Publicerad 9 februari 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/mannen ... igebilden/

Min egna (mycket tykna) fråga: Vad menar Keith Begg att denna nederländska flockidiot som varken kan skriva på svenska (när han "låtsas" citera svenskar) eller som kan hålla sig till sanningen sysslar med då?

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 15:15

Återgår nu lite till verkligheten (som tydligen inte existerar i MEWAS 2.0) igen. :D

Detta gäller det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2320#p54529 .

Jag själv tror att det kommer att öka lite mer i Sverige innan det (till slut) kommer att minska igen.

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 15:20

Restriktioner ska avvecklas trots ökad smitta: ”Finns inga planer på att backa”

Publicerad 25 juli 2021.

https://omni.se/restriktioner-ska-avvec ... a/a/w8Qybo

Citat (det är jag själv som har blåmarkerat):
Sveriges plan för att avveckla coronarestriktionerna fortsätter som planerat, säger statsepidemiolog Anders Tegnell till GP. I går sa förra statsepidemiologen Annika Linde till Expressen att regeringen borde stoppa avvecklingen av restriktionerna när smittan nu återigen ökar.

– Det finns inga funderingar på att backa så här långt, säger Tegnell.

Han betonar att de grundläggande restriktionerna, som att hålla avstånd, fortfarande kvarstår. Nästa lättnad är planerad till september. Enligt planen ska då bland annat begränsningarna vid olika sammankomster plockas bort.

Under vecka 28 ökade antalet coronafall i Sverige med 24 procent jämfört med veckan innan. Smittspridningen ökar främst i storstadsregionerna och deltavarianten fortsätter att dominera, meddelade Folkhälsomyndigheten tidigare i veckan.
Min egna kommentar: Man har alltså felciterat Anders Tegnell i rubriken, men detta kommer nog inte flockidioterna att märka för dom förstår ju inte ens svenska!

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 15:32

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer en reaktion på denna artikel hämtad från den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat postad för ca 18 timmar sedan av en kvinnlig flockidiot (det är jag själv som har blåmarkerat):
"Nu ska vi uppnå den där flockimmuniteten, kosta vad det kosta vill. Denna gång ska det bli verklighet, alla våra beräkningar över scenarion baseras på att vi uppnår immunitet under sommaren o tidig höst genom naturlig infektion/ smitta med delta o andra snabbt spridande varianter i kombo med vaccinationen. I september har vi nått målet och då ska vi korka upp o fira ordentligt och bli hyllade som hjältar "
// FHM Anders Tegnell
Min egna (mycket roade) kommentar: Faktum är att även resten av världen hoppas/vill uppnå flockimmunitet med hjälp av vaccin, men tydligen så anser man i denna flockidiotgrupp att detta skulle vara något som är förbjudet!

Ja, jösses! :D :D

Ps! Att det inte är Anders Tegnell själv som har skrivit detta ser vi tex på att flockidiot-kvinnan inte ens vet att Folkhälsomyndigheten förkortar sitt namn till FoHM! Ds.

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 15:39

Tillägg till svaret ovan.

Jodå, hon kan faktiskt tom bli anmäld för detta, för det är inte tillåtet att felcitera namngivna svenskar offentligt!

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 16:02

Jag tog (i efterhand) bort ett svar i detta ämne då jag hade feltolkat vad personen menade.

Post Reply