Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Thu 8 Apr 2021 14:37

Socialstyrelsen meddelar på dagens (8 april 2021) presskonferens om covid-19 att vi ännu inte har nått upp till den nivå av belastning på sjukvården som vi hade i Sverige i höstas (2:a vågen) så jag har alltså tolkat saken rätt i dom tidigare svar i detta ämne där detta har tagits upp.

Läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=760#p52922 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Thu 8 Apr 2021 14:58

FHM förlänger coronaregler

Publicerad 8 april 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41 ... ronaregler

Ett klipp:
Ytterligare 17 dödsfall med bekräftad covid-19 har rapporterats, meddelade Folkhälsomyndigheten vid torsdagens myndighetsgemensamma pressträff.

Totalt har nu 13 595 smittade personer avlidit i Sverige. Sammantaget har 849 629 personer i Sverige bekräftats smittade med covid-19.

Belastningen för landets intensivvårdsavdelningar blir allt tyngre, berättade statsepidemiolog Anders Tegnell.

– Vi börjar närma oss de nivåer av antal intagna som vi såg innan jul, det är en tung period, sade han.
Min egna kommentar: Ovanstående bekräftar det jag skrev i föregående svar samt betyder att antal rapporterade dödsfall pga covid-19 just nu ligger på lite drygt 16 (i snitt) om dagen i Sverige.

X-member

Post by X-member » Thu 8 Apr 2021 15:13

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=780#p52949 dvs, att FoHM idag (8 april 2021) för "femhundrafemtioelfte" gången faktiskt säger att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Jag kan se att man idag (8 april 2021) i den offentliga facebookgruppen: MEWAS 2.0 roar sig med att folk menar att MEWAS jobbar på uppdrag av "främmande makt".

Faktum är att om gruppen MEWAS fortsätter att sprida ut lögnen att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige, så lär nog folk också fortsätta att skämta om sådant...

X-member

Post by X-member » Thu 8 Apr 2021 15:54

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=780#p52949 dvs, att FoHM idag (8 april 2021) för "femhundrafemtioelfte" gången faktiskt säger att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Här kommer ett klipp från ett inlägg postat i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) skrivet av en (sedan tidigare här i ämnet) känd Sverigedumokrat (som heter Stefan i förnamn) för ca 50 minuter sedan idag, 8 april 2021:
Tack för det Stefan Löfven

Det var du och din regering som bestämde er för att släppa smittan fri att härja. Smittspridningen i Sverige är därför cirka 10 gånger så stor som i våra nordiska grannländer.
Min egna (mycket roade) kommentar: Flockidioten påstår alltså att alla dom länder som inte har klarat saken lika bra som dom nordiska länderna (dvs, Finland, Norge och Danmark) har använt sig av flockimmunitets-strategin.

Det finns faktiskt en orsak till att jag kallar sådana här personer för Sverigedumokrater...

Tillägg (med anledning av det som jag postade i föregående svar):

I detta fall framgår det dessutom mycket tydligt vilken "makt" som just denna person företräder...

X-member

Post by X-member » Thu 8 Apr 2021 19:53

Jag valde att ta bort ett svar och flytta upp lite text och redigera ovanstående svar lite.

Den viktigaste "poängen" är ju att det finns ett antal länder som har klarat saken lika dåligt eller sämre än Sverige, detta trots att dom har använt strängare åtgärder än vi har använt i Sverige, vilket ju Anders Tegnell (och andra) ofta påpekar.

Så den Sverigedumokratiska flockidioten säger alltså att det även är ett antal andra regeringar som "inte duger"...

X-member

Post by X-member » Thu 8 Apr 2021 20:14

När jag ända är inne på Sverigedumokrater (se dom båda föregående svaren)...

Här kommer en kommentar hämtad från den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) skriven av en Sverigedumokratisk kvinna och postad för ca 18 timmar sedan:
Alla Läkare; som mördat Patienter inom Äldreomsorgen. Alla Läkare som gjort PLANEN om Att MAN HAR PÅ RIKSTAGDNIVÅN TAGIT BESLUT OM ATT Selektera bort gamla och sjuka på slentrianDiagnoser från dag 1. Giseseke ´Senior och mattesonen, hela Regeringen FHM och Lena Hallengren, o kungen, Som gett bort Landet till 3de MenaLänderna, Saudiarabien. skall Ställas till SVARS ; PARET M SVENOUVIUS SOM AVVECKLAT IVA PLATSERNA;1! I SVERIGE I STOCKHOLM, FOLKMORD! 2. AVGÅ ; OCH RÄTTEGÅNG I NURNBERG; FOLKMORD
Min egna undran: Vilket mentalsjukhus har hon rymt ifrån, tro?

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 11:28

Mann som døde med korona skal være kjent koronafornekter

Publicerad 9 april 2021.

https://www.nrk.no/innlandet/koronaforn ... 1.15449066

Ett klipp:
Det var tirsdag at mannen døde i hjemmet sitt på Hadeland. Test etter hans død viste at han hadde koronaviruset, meldte kommunen.

Det var Avisa Oslo og Oppland Arbeiderblad som først meldte at den døde skal være Gaarder. Etter det NRK kjenner til stemmer dette.

På hjemmesida si omtales han som uavhengig forsker på det som kan kalles undertrykt informasjon. Han blir kalt en av Norges fremste konspirasjonsteoretikere. Han skreiv innlegg på blant annet Facebook, som uttrykte skepsis mot koronaviruset.

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 11:31

Landet er i toppsjiktet i antall innreisende til Norge. Nå øker smitten ytterligere

Publicerad 8 april 2021.

https://www.aftenposten.no/verden/i/vA2 ... ker-smitte

Ett klipp:
Torsdag registrerte Polen det høyeste antallet koronadødsfall siden pandemien startet.

Den nye dagsrekorden er nå 954 døde. Det opplyser en pressetalsmann for landets helsedepartement.

Polen har slitt med en tredje smittebølge. Helsevesenet er presset til yttergrensene, melder Reuters.

De siste 14 dagene er antallet smittede pr. 100.000 innbyggere i landet på 989. Polen er dermed et av de hardest rammede landene i Europa akkurat nå, bare slått av Ungarn (1118) og Estland (1007). Det viser de siste oversiktene til det europeiske smittevernbyrået ECDC.

Smitteutbredelsen i Polen er for øvrig på høyde med de verst rammede bydelene i Oslo. Basert på smittetall for de siste 14 dagene er tilsvarende tall 990 i Bydel Alna og 960 i Bydel Stovner.

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 11:35

Solberg ilagt en bot på 20.000 kroner

Publicerad 9 april 2021.

https://www.nrk.no/norge/solberg-ilagt- ... 1.15448983

Ett klipp:
– Solberg er landets fremste tillitsvalgte. Politiet vurderer det derfor som riktig å reagere med straff. Solberg er derfor ilagt en bot på 20.000 kroner, konkluderer politimester Ole B. Sæverud.

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 11:49

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=52959#p52956 .

Här kommer en kommentar hämtad från den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) och flockidioten återger vad Lena Hallengren sade vid KU-förhöret idag:
Nu säger hon att prioriteringsordningen, vilka som kan erbjudas vård och inte, aldrig har behövt användas!?! Så alla äldre som omedelbart sattes på palliativ vård vid minsta covidsymptom räknas inte? Vilken makalöst fräck människa!!
Min egna kommentar: Det kan inte vara lätt att vara en flockidiot... Faktum är att det som Lena Hallengren säger istället bevisar att dom läkare som har gjort så här är skurkar!

Detta är dessutom ytterligare ett exempel på att man inte ens förstår svenska i den flockidiotgruppen...

Post Reply