Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 12:01

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=790#p52958 vilket publicerades igår.

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
De siste 14 dagene er antallet smittede pr. 100.000 innbyggere i landet på 989. Polen er dermed et av de hardest rammede landene i Europa akkurat nå, bare slått av Ungarn (1118) og Estland (1007). Det viser de siste oversiktene til det europeiske smittevernbyrået ECDC.

Smitteutbredelsen i Polen er for øvrig på høyde med de verst rammede bydelene i Oslo. Basert på smittetall for de siste 14 dagene er tilsvarende tall 990 i Bydel Alna og 960 i Bydel Stovner.
Här kommer inlägg postat i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) för två dagar sedan och personen talar om Sverige:
740 per capita på 100.000 är högst i Europa!!!!!
Min egna kommentar: Djävla (ursäkta) lögnhals!

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 12:17

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=790#p52952 dvs, att lögnhalsgruppen MEWAS skämtar om att dom jobbar för "främmande makt".

Här kommer ett inlägg skrivet av flockidioten "ärlige Jan" (som ju också ljuger om att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige, precis som MEWAS gör) postat för ca 4 timmar sedan i gruppen MEWAS 2.0:
Även jag själv blev nyligen medlem i det hemliga, livsfarliga och oförbätterligt onda sällskapet MEWAS.

Med användarnamnet "Saruman" kan jag nu ägna mig åt subversiv, samhällsomstörtande verksamhet 24/7. Snart kommer säckvis med yuan och rubel dimpa ned på mitt lönekonto på Svidbank (Svider när jag betalar räkningar). Jag förväntar mig hädanefter rabatt på friterat fläsk med sötsur sås på alla Kinarestauranger i Sverige, taimenfiske i Sibirien och stillahavslaxar på Kamtjatka till sommaren ❤.

Nu ska jag gå och putsa min Palantir.
Min egna kommentar: Det spelar faktiskt ingen roll hur mycket MEWAS (eller nya medlemmar i MEWAS) försöker skämta, har dom ljugit i utländsk media om vilken corona-strategi vi använder i Sverige, så har dom...och då riskerar dom faktiskt att bli kallade för landsförrädare...

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=620#p52778 och i svaret efter detta.

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 12:33

I dagens GP (papperstidningen) så kan man läsa att smittan nu minskar i Västra Götalandsregionen, men räkna inte med att "ärlige Jan" (se föregående svar) kommer att informera om sådant, för det har han ingen som helst nytta av....

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 12:46

Här kommer inlägg postat i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) igår, 8 april 2021:
Äntligen fick den norske professorn Jörn Kleins analyser om aerosol smitta genomslag i svensk press. Han menar att det bara är Norges och Sveriges myndigheter som inte erkänner arrosolsmitta.
Och här kommer vad FoHM säger:
Smittspridning av covid-19 kan ske genom kontakt-, dropp- och aerosolsmitta.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/smi ... -covid-19/

Min egna kommentar: Djävla (ursäkta) lögnhals!

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 12:53

Här kommer två klipp från ett inlägg postat i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) för ca 1 timma sedan idag 9 april 2021:
Kollar naturligtvis när socialminister Hallengren grillas i KU.
Det lär komma åtskilliga fler frågor om varför befolkningen har utsatts för flockimmunitet kl 11.25....skulle man kunna gissa...
Min egna (mycket tykna) kommentar: Ja, det kanske någon/några frågar om, men då bevisar dom ju bara att dom är flockidiot-idioter... :D :D

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 12:57

Tillägg till svaret ovan.

Jag förklarar lite tydligare:

Självklart känner Lena Hallengren till att vi inte har använt flockimmunitets-strategin i Sverige!

Och självklart känner hon till att vi försöker uppnå flockimmunitet med hjälp av vaccin i Sverige. Precis som många andra länder alltså...läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=350#p52507 .

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 15:52

Mulig problem også med Janssen-vaksinen

Publicerad 9 april 2021.

https://www.nrk.no/urix/mulig-problem-o ... 1.15449538

Ett klipp:
I USA er det oppdaget noen få tilfeller av blodpropp blant personer som har fått vaksinen fra Janssen. Denne vaksinen er tidligere kjent som Johnson & Johnson-vaksinen. Blodpropptilfellene er av samme type som de som er knyttet til AstraZeneca-vaksinen.

Totalt er det oppdaget fire tilfeller. Tre av dem var ikke kjent fra før, mens ett oppsto under fase-tre-undersøkelsen av vaksinen. En av de vaksinerte mistet livet.

Det europeiske legemiddeltilsynet EMA har derfor opprettet det de kaller en signal-sak, en gransking, i forbindelse med Janssen-vaksinen.

Vaksinen er godkjent for bruk i Europa, og den skal etter planen bli tatt i bruk innen få uker.
Även på svenska i artikeln nedan:

EMA inleder granskning av Janssens vaccin

Publicerad 9 april 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/ema-in ... ns-vaccin/

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 16:01

Tre döda trots att de vaccinerats – Tegnell: "Behöver utredas"

Publicerad 8 april 2021.

https://sverigesradio.se/artikel/tre-do ... accinerats

Citat:
Tre personer på ett äldreboende i Svedala har dött i covid-19, trots att de fått två sprutor mot sjukdomen. Två till har också blivit smittade och även två i personalen har fått covid-19, efter att ha blivit fullt vaccinerade. Anhöriga avråds från att besöka sina nära.

Leena Berlin Hallrup, socialchef i Svedala kommun, vill inte säga vilket vaccin det är som använts eller om personerna hade några underliggande sjukdomar.

Anders Tegnell, statsepidemiolog, säger att "sådana här händelser behöver utredas och det görs säkert i Skåne redan".

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 16:09

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=800#p52962 . "Ärlige Jan" (som bland annat ljuger om vilken corona-strategi vi har i Sverige) har även postat samma inlägg i den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) där vi kan hitta följande svarskommentar skriven av en annan flockidiot:
Grattis! Kanske du rentav hamnar i Säpos register vilket är den ultimata hedersbevisningen.Det är mysigt, varenda gång man ska åka flygmaskin blir man föremål för mer eller mindre artig uppmärksamhet..
Min egna kommentar: Faktum är att detta är precis vad som kan hända...i synnerhet som "ärlige Jan" även skriver i den högerpolitiska flockidiotgruppen...där man ju tillåter Sverigedumokratisk propaganda (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=790#p52953 ).

X-member

Post by X-member » Fri 9 Apr 2021 16:38

26 nya dödsfall med covid-19

Publicerad 9 april 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1B ... d-covid-19

Citat (det är jag själv som har blåmarkerat):
Ytterligare 26 dödsfall med bekräftad covid-19 har rapporterats, meddelar Folkhälsomyndigheten.

Totalt har nu 13 621 smittade personer avlidit i Sverige.

Sammantaget har 857 401 personer i Sverige bekräftats smittade med covid-19.

Så här långt har totalt 1 924 772 vaccindoser getts i landet, baserat på vad regionerna har rapporterat in till det nationella vaccinationsregistret.

1 355 828 personer har fått minst en dos, vilket motsvarar 16,6 procent av den vuxna befolkningen. 568 944 personer har fått två doser, vilket motsvarar 6,9 procent.

De nytillkomna dödsfallen i myndighetens statistik har i de flesta fall inträffat flera dagar tidigare, och de dödsfall som inträffat i närtid finns inte med på grund av eftersläpning i rapporteringen. Detta innebär att den dagliga uppdateringen visar inrapporterade dödstal, inte dödstalet för just den dagen.
Min egna kommentar: Detta innebär att det just nu rapporteras (i snitt) knappt 20 döda pga covid-19 i Sverige per dag.

Post Reply