Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sat 19 Jun 2021 13:19

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1810#p54013 men även med det som jag postade i föregående svar.

Den 17 juni 2021 så kan alla (i hela världen!) läsa att man fortfarande ljuger om vilken corona-strategi vi använder i Sverige i gruppen: MEWAS 2.0 och den 18 juni 2021 (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1810#p54015 ) så menar dom att den kritik som dom fick för att dom (bland annat) har spritt denna lögn var en (citat): "grundlös smutskastning".

Dom är alltså fullständigt sjuka i huvudet i MEWAS!

X-member

Post by X-member » Sat 19 Jun 2021 13:31

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag postar nu även beviset (tidigare postat här i ämnet) för att MEWAS så sent som i februari 2021, fortfarande inte hade en aning om vilken corona-strategi som vi använder i Sverige.

Mannen bakom gruppen: ”Handlar inte om att skada Sverigebilden”

Publicerad 9 februari 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/mannen ... igebilden/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Det handlar inte om att skada Sverigebilden utomlands, det handlar om att avslöja en strategi som misslyckats totalt, säger Keith Begg.
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1600#p53802 vilket gäller en annan facebookgrupp som sprider samma lögn.

X-member

Post by X-member » Sat 19 Jun 2021 13:49

Jag summerar nu dom båda föregående svaren i detta ämne lite.

MEWAS (och alla andra lögnhalsar) är faktiskt skyldiga hela den svenska befolkningen (över 10 miljoner personer!) en offentlig ursäkt, och det kvittar faktiskt vilka djävla dåliga bortförklaringar som dom kommer med.

X-member

Post by X-member » Sat 19 Jun 2021 14:05

Här kommer en svarskommentar postad i dårfinksgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat av en admin för ca 2 timmar sedan och detta är en reaktion på att Stefan Löfven förklarade vilka det är som är ansvariga för vad i Sverige på en pressträff i april 2021 (och det är alltså Stefan Löfven som han talar om):
Avsätt idioten
Min egna kommentar: Jag tycker nog att det är förbannat mycket bättre att avsätta denna admin som tydligen tycker att man inte skall informera om hur det fungerar i Sverige på en svensk presskonferens!

X-member

Post by X-member » Sat 19 Jun 2021 14:18

Här kommer ett klipp från ett inlägg postat i dårfinksgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat igår, 18 juni 2021 av en misstänkt sverigedumokrat (som heter Åke i förnamn) och det är jag själv som har blåmarkerat:
Blir måndagen den 21 juni kl 10::00 en vändpunkt?

Jag tillhör dem som ansett att oppositionen redan tidigare borde avsatt regeringen pga den misslyckade hanteringen av covid19 pandemin. Detta framgår tydligt av mina inlägg och Artiklar.
Och så länkar han till nedanstående:

Misstroendeomröstning på måndag

https://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken ... -pa-mandag

Min egna kommentar: Nu kräver jag faktiskt att ovanstående jubelidiot bevisar att hanteringen av hela pandemin har skötts av den svenska regeringen!

X-member

Post by X-member » Sat 19 Jun 2021 14:26

Tillägg till svaret ovan.

Jag noterade även att denna person skriver följande (citat): "Artiklar" (dvs, skrivet med stor begynnelsebokstav i en mening) vilket betyder att han även har bevisat att han inte har klarat av grundskolan, men detta innebär att jag faktiskt är tillåten att ge er hans fulla namn, om jag nu har lust alltså.

X-member

Post by X-member » Sat 19 Jun 2021 14:47

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1820#p54020 där denna misstänkta sverigedumokrat istället bevisar att det är han själv som är obildad.

Jag förklarar nu lite tydligare:

Om Jimmy Åkesson istället hade varit statsminister i Sverige, så hade alltså Jimmy Åkesson (och hans regering) istället fått kritik för hur dåligt man har skött saken i hela världen.

Flockidioten (som tydligen inte ens har klarat av grundskolan) talar ju faktiskt om pandemin!

Förövrigt så är det en bluff som flockidioten försöker med, för om majoriteten av dom politiska partierna hade varit emot den svenska corona-hanteringen så hade dom nog redan (för länge sedan) lyckats avsätta den nuvarande svenska regeringen!

X-member

Post by X-member » Sat 19 Jun 2021 14:55

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1810#p54006 dvs, det som en del misstänkta sverigedumokrater nu hoppas på (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1820#p54020 ), dvs att vänsterpartiet (ihop med 3 andra partier) skall lyckas avsätta den nuvarande regeringen.

Jag har läst på lite om detta och som jag förstår det så har vänsterpartiet nu gjort en rejäl tabbe!

X-member

Post by X-member » Sat 19 Jun 2021 15:44

Nu kritiserar man tydligen tom hur man gör i Norge i flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat .

Här kommer ett inlägg postat av en svensk man (som heter Mikael i förnamn) igår, 18 juni 2021:
Massivt utbrott av smitta i Norge efter körsång. 56 bekräftade fall varav flera fullvaccinerade. Tusentals personer sitter nu i karantän.
Har folk fortfarande inte lärt sej att viruset är luftburet och körsång är väldigt smittsamt!?
Och så länkar han till nedanstående artikel:

Massutbrott av deltavarianten efter norsk körkonsert

Publicerad 18 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gW ... korkonsert

Ett klipp:
Efter två dagar med vackra körkonserter norska Nøtterøys kulturhus, började ovanligt många positiva covidresultat dyka upp i kommunen.

En dryg vecka senare kan kommunen konstatera 56 bekräftade smittofall av deltavarianten – och ett tusental kommuninvånare är satta i karantän.

X-member

Post by X-member » Sat 19 Jun 2021 16:02

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1820#p54020 .

Jag har kollat upp denna Åke och han är definitivt en av alla dom lögnhalsar som har ljugit och påstått att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Här kommer nu en svarskommentar som denna Åke har postat under sitt egna inlägg i dårfinksgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat igår, 18 juni 2021:
Tidigare talade Åkesson positivt om coronakommissionen. Vilket jag inte delar. Jag har sänt flertalet av mina Artiklat till ordföranden Melin.

Jag tog upp denna händelse som skedde för ett år sedan för att detta var ett stort misstag av Sverige. Hade landet fått en ny ledning då hade många sjuka och döda undvikits.
Min egna kommentar: Nu vet jag iofs inte vilken "händelse" det är som han talar om, för det framgår inte, men jag kan se att han tydligen inte ens stöttar Jimmy Åkessons positiva syn på corona-kommissonen och jag misstänker starkt att dom "Artiklar" (som han återigen skriver med stor begynnelsebokstav) handlar om att denna Åke har försökt övertyga Melin om att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Då undrar jag naturligtvis om han även "tjafsar" med alla andra svenskar (vänsterpartiet tex) dvs, alla dom som vet att vi faktiskt inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1820#p54018 och i dom båda föregående svaren.

Post Reply