Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 1:03

Man diskuterar i ett inlägg (startat av "ärlige Jan" för 2 dagar sedan) i landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 huruvida svensk media har kritiserat den svenska flockimmunitets-strategin eller inte och här kommer en svarskommentar postad av en flockidiot:
...det var väl typ bara amina manzoor på DN som skrev om det, och hon var väl mer eller mindre en supporter till GBD, så ingen kritik har förekommit mer än i typ sådana här fb grupper.
Min egna (mycket roade) kommentar: Jag skulle tro att det beror på att det så gott som enbart är i flockidiotgrupperna som man inbillar sig att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige. I Tegnell-grupperna och i svensk media så vet man säkerligen vilken corona-strategi som används i Sverige, för dom kan ju (till skillnad från MEWAS) både läsa och förstå svenska! :D :D

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2200#p54403 .

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 1:24

Tillägg till svaret ovan.

Och nu upprepar jag mig.

Det framgår på varenda förbannade (ursäkta) presskonferens med FoHM att den svenska corona-strategin är att minska smittan/plana ut kurvan och dom har inte sagt en enda förbannade gång att en viss grupp i den svenska befolkningen inte behöver följa dom svenska rekommendationerna!

Detta är beviset för att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Och detta bevis har dom gett oss ända sedan våren 2020!

Men detta har alltså MEWAS ännu inte ens hört talas om? Hur fan (ursäkta) har det gått till?

Det enda svar jag har på den frågan är att dom inte ens förstår svenska i MEWAS 2.0!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2200#p54405 .

Tillägg:

Vad som dock har varit ännu mer korkat är att det har funnits journalister och andra som efter att dom har lyssnat och tittat på presskonferensen ändå har frågat FoHM om man använder flockimmunitets-strategin i Sverige. Då är man ju faktiskt rent ut sagt urbota dum! Ett exempel hittas faktiskt här: viewtopic.php?f=8&t=6325&start=4400#p51269 .

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 13:36

Detta har en koppling till dom båda föregående svaren i detta ämne, dvs jag undrade ju hur i hela fridens namn MEWAS kan ha missat vad FoHM säger trots att FoHM har sagt exakt samma sak hur många ggr som helst.

Här kommer ett inlägg postat i MEWAS 2.0 för ca 2 timmar sedan idag, 21 juli 2021 av en person som har nederländsk härkomst:
Enligt Tegnell är det "komplicerad" att meddela sanningen. Osanningen är enklare. Säkert om folket hjärntvattas med den ena ritualistiska PK efter den andra.
Min egna kommentar: Är detta möjligen svaret på varför MEWAS fortsätter att sprider sina lögner?

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 13:43

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett inlägg till postat av samma person för ca 1 timma sedan idag, 21 juli 2021 i MEWAS 2.0:
*A brief comment promoted to a tweet: on herd immunity, social Darwinism, and eugenics. The true project of the UK, Dutch, and Swedish governments.*

I am Dutch. 2 weeks ago the Parlement voted Against a motion to cease their herdimmunity strategy. The only party for the motion was the new Bij1 party, which submitted it. So more than 200 representitives voted for megadeath. Now, all this means that three European governments have decided to sacrifice weak and elderly folk for their herdimmunity project. But many workers will also get ill, as they are exposed. The elite who work at home will survive. The governments do not say this of course. The process is Socialdarwinist, to select the elite mainly. That is eugenic population culling.
Min egna kommentar: Kanske MEWAS skulle slippa mer kritik (bland annat från svensk media) om dom slänger ut denna person ur gruppen?

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 13:53

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2230#p54436 .

Jag tror att jag har gissat rätt, för här kommer ett klipp från ett inlägg som handlar om samma artikel hämtat från den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:
Att FHM säger att målet aldrig varit flockimmunitet är i sammanhanget oväsentligt, eftersom strategin hela tiden varit just den som förordats av flockimmunitetsstrateger.

Varför säger man då inte som det är?

Varför erkände man inte att man till att börja med ansåg att ett antal (upp emot 20 000) döda (mest 70+) var ett pris de ansåg värt att betala för att hålla samhället igång samtidigt som man jobbade på den naturliga flockimmuniteten?
Min egna kommentar: Så det verkar alltså som att man hellre litar på sverigedumokratiskt propaganda i MEWAS 2.0 än på vad som faktiskt bevisligen är sant!

Ni kan hitta helt korrekta fakta här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2230#p54435 .
Last edited by X-member on Wed 21 Jul 2021 14:12, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 14:01

Detta hör ihop med flera av dom föregående svaren.

Tycker inte ni att det är väldigt konstigt att det inte har dött fler människor i Sverige, då vi ju (enligt flockidioterna) har låtit viruset "härja fritt" (WHO:s ord) ända sedan våren 2020?

Faktum är att detta måste innebära att covid-19 är en rätt så ofarlig sjukdom samt att hela Sverige uppnådde flockimmunitet för länge sedan!

Men det fattar dock inte flockidioterna...(och den sista flockidioten var alster jag postade i svaret ovan är en kvinna som tycks vara i 70-80-årsåldern).

Tillägg:

Men detta fattar dock (tack och lov) svenska journalister och här kommer ett svar som flockidioterna har fått från Johanna Frändén (tidigare postat här i ämnet):
Sveriges dödstal i coronaligan är fruktansvärt mellanmjölkiga. Mitt i klassen, sticker inte ut åt något håll, går inte att bygga ett case kring. Ni får hitta något nytt nu. På riktigt.
Min egna kommentar: Exakt!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2200#p54408 .

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 14:27

Nu startar drop in-vaccinering i Scandinavium

Publicerad 21 juli 2021.

https://www.expressen.se/gt/nu-startar- ... dinavium-/

Ett klipp:
På grund av många obokade tider börjar Scandinavium med drop in-vaccinering.

Syftet är att göra vaccinationen mer lättillgängligt för invånarna.

– Bara under förmiddagen har det varit drygt 100 personer som fått vaccin via drop in, säger Inger Albertsson, platschef på Scandinavium.

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 14:33

Jag tror att jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2230#p54439 .

En lite enklare förklaring av vad jag ville säga:

Påstår man offentligt att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige så bevisar man bara för hela världen att man är dum i huvudet! :D :D

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 14:37

Kraftig ökning av covidsmitta på Kanarieöarna

Publicerad 17 juli 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qR ... narieoarna

Ett klipp:
De spanska turistöarna har slagit nytt rekord i antal smittofall under coronapandemin. 730 nya fall bekräftades under fredagen, enligt Kanarieöarnas regering. Under lördagen noterades 598 nya fall, rapporterar Canarias7.

De flesta av de ny smittofallen är på Gran Canaria och Teneriffa. Samtidigt ökar trycket på sjukhusen. Det är deltavarianten av viruset som sprids främst bland unga.

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 14:40

Man har rapporterat 0 döda pga covid-19 och 851 nya smittade idag (21 juli 2021) i Danmark. Källa: SSI.

Antalet döda totalt pga covid-19 i Danmark är fram tills nu: 2 542.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Post Reply