Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 14:42

Ett nytt dödsfall med covid-19

Publicerad 21 juli 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4z ... d-covid-19

Citat:
Ytterligare ett dödsfall med bekräftad covid-19 har rapporterats, meddelar Folkhälsomyndigheten. Därmed har totalt 14 651 smittade personer avlidit i Sverige.

Totalt har 1 095 758 personer i Sverige bekräftats smittade med covid-19.

Samtidigt fortsätter vaccineringarna mot covid-19. Fram till nu har 6 087 382 personer fått minst en dos, baserat på vad regionerna har rapporterat in till det nationella vaccinationsregistret. Det motsvarar 74,3 procent av den vuxna befolkningen.

Av dessa har 3 840 758 fått två doser, motsvarande 46,9 procent av den vuxna befolkningen.

De nytillkomna dödsfallen i Folkhälsomyndighetens statistik har i de flesta fall inträffat flera dagar tidigare, och de dödsfall som inträffat i närtid finns inte med på grund av eftersläpning i rapporteringen. Detta innebär att uppdateringen visar inrapporterade dödstal, inte dödstalet för just den dagen.

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 14:47

Läs gärna här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2230#p54438 där jag har postat information som kan innebära att det är sverigedumokrater som lurar MEWAS (som ju huvudsakligen är personer med utländsk härkomst) när det gäller vilken corona-strategi som vi använder i Sverige!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2230#p54441 .

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 15:12

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2230#p54438 och i svaret efter detta.

Här kommer en liten diskussion som jag hittade under det inlägget i samma flockidiotgrupp, dvs fd Björn Olsen fan club:

En person skrev:
Lögnerna gjorde att förtroendet försvann.
Personen (som är en kvinna i 70-80-årsåldern) som skrev inlägget svarade:
Ja bland många. Tyvärr har majoriteten sin tillit kvar.
Min egna kommentar: Nope, det är inte majoriteten av svenskarna som är dumma i huvudet, utan istället dom minoritets-grupper som tror på fullaste allvar att det inte skulle ha dött fler personer om man nu verkligen hade låtit viruset "härja fritt" (WHO:s ord) i Sverige!

Ja, jösses vilka urbota dumma flockidioter det finns! :D :D

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 15:26

Med anledning av att man fortsätter att ljuga i några offentliga flockidiotgrupper på facebook om att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige så flyttar jag fram detta tidigare postat här i ämnet.

Coronaveckan som gått, v28 2021: Deltamutationen vanligast bland nya fall/ Lättade restriktioner – och så kan nästa steg se ut
by EMANUEL KARLSTEN on JULI 18, 2021

https://emanuelkarlsten.se/coronaveckan ... teg-se-ut/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat beviset för att vi fortfarande inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige):
Sverige inför nu fler lättnader, i enlighet med vad som tidigare var planerat. I torsdags, den 15 juli, slopades kvadratmetersbegränsningen: Det vill säga hur många som får vistas inomhus per kvadrat i en butik, gym eller nöjespark. Verksamheterna måste fortfarande se till att det inte blir trängsel. Tåg och bussar kan nu också fyllas på som vanligt utan begränsningar. Allt detta har inneburit att till exempel Liseberg och Gröna lund kan sälja fler biljetter och att SJ öppnat upp fler platser på tågen. Anders Tegnell menar att det är rimligt att införa lättnaderna, eftersom smittan inte ökat och att de viktigaste åtgärderna är kvar: Att hålla avstånd, jobba hemifrån och stanna hemma om man är sjuk.
Tillägg:

Eller menar möjligen den kvinnliga flockidioten i den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (se föregående svar) att den svenska prisbelönta journalisten som har skrivit texten ovan ljuger?

X-member

Post by X-member » Wed 21 Jul 2021 15:43

Tillägg till svaret ovan.

Vilken svensk person som helst kan faktiskt gå till vilket köpcentrum som helst eller gå på vilken buss, spårvagn eller tunnelbana som helst i Sverige och se (eller höra då man även ropar ut det i högtalarna) att man skall hålla avstånd!

Detta bevisar att man inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Men detta är flockidioterna alldeles för dumma för att fatta!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2230#p54441 .

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

X-member

Post by X-member » Thu 22 Jul 2021 13:04

Hundra läkare döda i juli när Indonesien blivit covid-epicentrum (Läkartidningen)

Publicerad 21 juli 2021.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyhe ... picentrum/

Ett klipp:
Covid-19 har haft en förödande effekt på sjukvårdspersonalen i landet i Stilla havet. 114 läkare har dött så här långt denna månad, enligt siffror från organisationen Indonesian Medical Association, som den amerikanska statliga nyhetskanalen Voice of America har tagit del av. Det är mer än dubbelt så många som månaden innan. Samtidigt rapporterar indonesiska myndigheter att 95 procent av sjukvårdspersonalen i landet är vaccinerad.

Enligt Indonesian Medical Association är dödssiffran den högsta för en månad sedan pandemins början i mars 2020. Den förra högsta noteringen gjordes i januari i år, när 65 läkare omkom. Totalt har 545 dött under pandemin.

X-member

Post by X-member » Thu 22 Jul 2021 13:09

Studie bekräftar: Vaccin gott skydd mot delta

Publicerad 22 juli 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5n ... -mot-delta

Ett klipp:
Två doser av Pfizer-Biontechs och Astra Zenecas covidvaccin ger ett bra skydd mot den mycket smittsamma deltavarianten, men de är inte lika effektiva som mot alfavarianten. Det bekräftar en ny studie som har publicerats i New England Journal of Medicine.

X-member

Post by X-member » Thu 22 Jul 2021 13:21

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2230#p54435 där jag förklarar att det har framgått på varenda förbannade (ursäkta) presskonferens med FoHM att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige.

Här kommer ett klipp från en kommentar skriven av en kvinnlig flockidiot postad i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 för 2 dagar sedan:
...jag håller med om att samtliga partier verkar stå bakom den mitigationstrategi som FHM för.
Min egna kommentar: Hon påstår alltså (vilket är ren och skär lögn) att inte en enda svensk politiker känner till vilken corona-strategin vi använder i Sverige!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2180#p54391 vilket gäller samma kvinnliga flockidiot!

X-member

Post by X-member » Thu 22 Jul 2021 13:48

Nu har smittan ökat på vissa håll i Sverige, vilket enligt professor Björn Olsen kallas för klustersmitta och inte för en ny våg.

Men flockidioterna tycker att dom vet bättre och skriver (bland annat) följande i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) när Anders Tegnell säger att han ännu inte vet om det rör sig om en 4:e våg:
När jag var barn fick jag lära mig att man ska fråga någon vuxen som vet, om man inte vet själv.
Min egna (mycket tykna) kommentar: Är inte professor Björn Olsen vuxen?

X-member

Post by X-member » Thu 22 Jul 2021 13:55

Detta hör ihop med föregående svar (det är jag själv som har blåmarkerat).

Björn Olsen om corona: Därför blir det ingen andra våg

Publicerad 4 juli 2020.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/cor ... ndra-vag-/
Infektionsläkaren förklarar begreppet ”klustersmitta”

Post Reply