Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 16:16

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2290#p54508 där en flockidiot-kvinna tycks mena att journalisten Marcus Oscarsson antingen har skrivit fel eller har felciterat källan och att rådet istället gäller att använda ansiktsmask då munskydd (enligt flockidiot-kvinnan) inte funkar alls.

Här kommer en diskussion hämtad från annat ställe i samma grupp, dvs den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (och det är jag själv som har blåmarkerat):

En person skrev följande (för ca 1 timma sedan):
Går du till exempel in i en butik där det finns en hög koncentration av virus i luften, så spelar det så klart ingen större roll om du håller avstånd till andra. Munskydd är nog det enda som kan skydda då.
Flockidiot-kvinnan svarade följande (det är jag själv som har blåmarkerat):
...helt galet! Är svenska folket inte läskunniga?
Min egna kommentar: Flockidiot-kvinnan har nu alltså (eftersom hon inte läste att den andra personen talade om munskydd) bevisat för hela världen (gruppen är ju offentlig) att hon själv inte är läskunnig.

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 16:24

Tillägg till svaret ovan.

Hur lång tid kan en droppburen smitta (vilket ju faktiskt munskydd hjälper mot) vara luftburen?

Svar: Inte så värst länge i en uppvärmd affär, då dropparna ju faktiskt dunstar!

Tillägg:

Men om man kryper längs med golvet så kanske man kan råka på smittan en stund till... ;)

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 16:35

Jag summerar nu det senaste 3 svaren i detta ämne lite.

Flockidioterna tror alltså att den svenska sjukvården är dumma i huvudet som använder munskydd (när dom inte kan hålla avstånd alltså) mot en droppburen smitta som kan förflyttas via luft en bit.

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 17:02

Detta hör också ihop med några av dom föregående svaren i detta ämne men främst med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2290#p54508 .

Samma flockidiot-kvinna har även skrivit följande för ca 3 timmar sedan idag, 25 juli 2021 i samma högerpolitiska flockidiotgrupp, dvs: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:
Så länge folk använder kirurgiska munskydd som är helt värdelösa är FHM nöjda. Då hindrar inte det genomförandet av den svenska strategin.
Min egna kommentar: Så hon påstår alltså att alla länder i hela världen som rekommenderar helt vanliga munskydd vill att folk skall smitta varandra med covid-19!

Detta är ta mig tusan inte klokt. FoHM har ju istället sagt att det är säkrare att hålla avstånd jämfört med att sätta på sig ett munskydd och inte hålla avstånd! Dvs, FoHM vill alltså inte att smittan skall öka!

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 17:10

Tillägg till svaret ovan.

Om nu munskydd fungerar så förbannat dåligt som flockidiot-kvinnan påstår, så borde hon väl också fatta att FoHM faktiskt istället vill att smittan skall minska, dvs när FoHM säger att det är säkrare att hålla avstånd?

Eller har hon möjligen aldrig någonsin hört talas om vad FoHM faktiskt säger?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2260#p54468 .

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 17:25

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2300#p54512 .

Så om denna flockidiot-kvinna uppsöker den svenska sjukvården och om den läkare eller sjuksköterska hon möter använder ett vanligt munskydd (när dom inte kan hålla avstånd alltså) så tror hon alltså att detta är för att FoHM vill att smittan skall öka?

Denna kvinna (som även sprider sitt "jidder" i MEWAS 2.0) mår uppenbarligen inte alls bra, det står helt klart!

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 17:47

Undrar hur flockidiot-kvinnan skulle reagera om hon uppsökte den norska sjukvården och även dom använde vanliga munskydd? Skulle hon då tro att FHI också vill att smittan skall öka? Ja, jösses! :D

Återgår nu istället till artikelpostandet en stund.

Norsk campingboom när gränsen öppnade

Publicerad 24 juli 2021.

https://www.expressen.se/gt/norsk-campi ... n-oppnade/

Ett klipp:
I norra Bohuslän är turismen den viktigaste inkomstkällan. När Norge stängde gränsen var det katastrof för hotell, vandrarhem och campingar i Strömstad.

– Det var som att någon stängde av en kran, säger Mette Kempe, delägare i Daftö camping.

Nu har Norge öppnat upp igen – och campingen är smockfull.

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 18:06

Jag återgår nu lite till flockidiot-kvinnans "jidder" om att munskydd inte funkar alls vilket jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2300#p54512 .

Nu hittar jag inte artikeln, men professor Björn Olsen har sagt att om man själv och den man möter har munskydd på sig (vilket han själv dessutom har när han går och handlar, vilket han har sagt i svensk media), så ger detta samma skydd som ett vaccin.

Men jag antar att flockidiot-kvinnan som ju även påstår att man inte skriver ett enda sant ord i svensk media (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2260#p54472 ), inte har läst detta heller...

Tillägg:

Och dessutom har flockidiot-kvinnan bevisat offentligt att hon inte ens kan läsa, vilket jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2300#p54509 .

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 18:23

Jag summerar nu vad jag tror om den person som jag har kallat för "flockidiot-kvinnan".

Antingen har hon någon form av psykisk störning, eller så är hon den mest misslyckade (dummaste!) spridaren av sverigedumokratisk propaganda som jag har sett på mycket länge!

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 20:47

Ja, jag vet, jag är lite tjatig när det gäller "flockidiot-kvinnans" (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2300#p54512 ) uttalande om att FoHM bara blir glada om man sätter på sig ett munskydd så att smittan kan spridas lättare.

Här kommer ett annat inlägg från samma grupp, dvs den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat postat igår, 24 juli 2021:
OS invigningen var en kavalkad i munskydds bärande! Undrar hur en helt vanlig Svensk tänker och analyserar läget när man ser detta på TV?
Och så visar han en bild där dom flesta använder just dom munskydd som "flockidiot-kvinnan" hävdar inte funkar alls.

Min egna (mycket roade) kommentar: Nu räknas väl knappast denna flockidiot-kvinna till en "vanlig svensk", men hon tänker säkert att man använder flockimmunitets-strategin även i Japan! :D :D

Post Reply