Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sat 31 Jul 2021 19:06

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2410#p54627 .

Här kommer lite mer från diskussionen (mellan en svensk kvinna och en svensk man) i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0:

Mannen skrev:
Poängen är väl just att de så kallade rekommendationerna är helt otillräckliga för att förhindra smittspridningen så mycket som möjligt tills alla blivit vaccinerade. Det är den mycket allvarliga bedömningen som förenar många av oss här i att vara en kontinuerlig motkraft emot regeringens mycket svaga hantering och folkhälsomyndighetens mytomani.
Kvinnan svarade:
...motkraft, och du tror att ni kan påverka? Få till nedstängningar osv genom att skriva i gruppen om allt elände
Mannen svarade:
Det enda säkra är att om man inget säger så händer ingenting.
Kvinnan svarade:
...nej och via gruppen kan ni skrika så högt ni vill, inget kommer hända mer än att folk mår dåligt av all negativitet...
Min egna kommentar: Kvinnan har fullständigt rätt, för vi har nämligen demokrati i Sverige, precis som alltså Annika Linde har upplyst om i ett annat inlägg i den gruppen vilket kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2310#p54527 .

X-member

Post by X-member » Sat 31 Jul 2021 19:16

Detta hör ihop med föregående svar.

Och här kommer en svarskommentar riktad till kvinnan (som alltså vet att Sverige är en demokrati) från en annan kvinna:
...mewas startade som motstånd till den svenska regeringens och fhm's extremt dåliga hantering av pandemin och gruppen är en informationskanal med detta i grunden...
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Att sprida lögner om den svenska corona-hanteringen både i Sverige och utomlands och därmed få kritik både i svensk media och av MSB löser ta mig tusan ingenting!

X-member

Post by X-member » Sat 31 Jul 2021 19:24

Detta har definitivt en koppling till föregående svar i detta ämne.

Hittade nu följande inlägg skrivet just av "ärlige Jan" (som diskussionen i dom föregående svaren alltså handlade om från från början) i landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 postat för ca 2 timmar sedan idag, 31 juli 2021:
Varför framför inte WHO synpunkter på Sveriges coronahantering?

Annat än i generella ordalag, utan adress. Egentligen inte så konstigt. Som ni minns, så beslutade Trump att frysa stödet till WHO våren 2020.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Det beror säkerligen på att WHO (till skillnad från MEWAS) vet vilken corona-strategi vi använder i Sverige! Läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2410#p54627 .

Och dessutom vet säkerligen WHO också att det finns runt 170 länder som har klarat saken sämre än Sverige!

X-member

Post by X-member » Sat 31 Jul 2021 19:35

Vad är det som "ärlige Jan" egentligen gör med sitt inlägg (som jag postade i föregående svar) i landsförrädargruppen: MEWAS 2.0?

Jo, han erkänner faktiskt offentligt att han inte ens vet vilken corona-strategi som vi använder i Sverige. För den enda strategi som WHO har kritiserat är nämligen flockimmunitets-strategin och denna strategi använder vi ju inte i Sverige!

Men vi har ju förstås yttrandefrihet i Sverige så det är ju tillåtet att göra bort sig offentligt så mycket man vill. :D :D

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2400#p54612 .

Landsförrädargrupp = en facebookgrupp där man sprider ut lögnen att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige i avsikt att förstöra Sveriges goda namn och rykte...

X-member

Post by X-member » Sat 31 Jul 2021 19:53

Jag tror att jag skall berätta lite om vem "ärlige Jan" verkar vara.

Han tycks vara i 50-55 års-åldern* och nu kan jag inte läsa på hans vägg längre, men han verkar vara gift med en utlandsfödd (lite mörkhyad) kvinna och överför sina "farhågor" (gällande att smittas) på sina barn så att dom blir så nervösa att dom kräks när dom skall gå till skolan.

Och han bor i Norrland.

* Vilket jag baserar på att han har sagt att han har barnbarn "på väg".

Tillägg senare:

När jag gjorde en ny sökning på honom idag (1 augusti 2021) på facebook så kunde jag läsa på hans vägg. Och det jag skrev ovan verkar stämma.
Last edited by X-member on Sun 1 Aug 2021 13:46, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Sat 31 Jul 2021 20:19

Med anledning av att man (ännu) inte vet vilken corona-strategi vi använder i Sverige i MEWAS 2.0 så flyttar jag fram detta tidigare postat här i forumet:

Nya allmänna råd: Håll avstånd och ta personligt ansvar

PUBLICERAT 01 APRIL 2020

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyh ... gt-ansvar/

Ett klipp (och det är jag själv som har blåmarkerat):
Syftet med de allmänna råd som Folkhälsomyndigheten nu publicerar är att motverka spridningen av covid-19 och framför allt att skydda de mest sårbara i samhället, riskgrupper och äldre.
Min egna kommentar: Ovanstående är alltså bevis för att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige och detta har kunnat hittas på FoHM:s sida ända sedan 1 april 2020.

Men kanske MEWAS inte läser vad FoHM skriver, utan litar mer på vad lögnaktiga sverigedumokrater påstår?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2410#p54629 .

X-member

Post by X-member » Sat 31 Jul 2021 20:31

Jag tror att jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2420#p54634 .

Själv är jag faktiskt så gammal att jag nu skulle ha kunnat haft barnbarnsbarn. Men båda mina söner vet väl inte hur man gör barn?

Ja, jag skämtar! :D :D

X-member

Post by X-member » Sat 31 Jul 2021 20:42

Nu återgår jag även lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2410#p54622 där en klok kvinna tycker att det räcker och blir över när det gäller "ärlige Jan" skrämselpropaganda.

Nu tror jag väl iofs inte att "ärlige Jan" läser här, men han kan ju alltid testa och skicka detta till MSB eller till FoHM så får vi se hur mycket detta kommer att ändra på den svenska demokratin!

Ja, jösses! ;)

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2420#p54630 .

X-member

Post by X-member » Sun 1 Aug 2021 13:04

Här kommer ett inlägg skrivet av en tidigare admin i flockidiotgruppen: Alla har rätt till syrgas! delat av en admin (Bessie Bushby) i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 för ca 14 timmar sedan (det är jag själv som har blåmarkerat):
Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort

Efterlysning !

Söker efter någon som kan tänka sig att vara ambassadör/representera alla de äldre som gått bort (och fortfarande gör) under möten med WHN (World Health Network). WHN är ett nätverk utav högt uppsatta läkare/forskare och olika grupper runtom i världen som i första hand kämpar för #ZeroCovid men det är inget krav att man själv kämpar för detta, det viktiga är att vi kan ha någon som informativt kan berätta om vad som skett och sker gällande de äldre i Sverige.
Kontakta mig vid intresse
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Det kan man inte i MEWAS för dom vet ta mig tusan inte ens vad IVO är för något. Läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1250#p53431 .

X-member

Post by X-member » Sun 1 Aug 2021 13:11

Tillägg till svaret ovan.

Som ni ser så handlar det alltså om folk som kämpar för "Zero Covid" och nu skall dom väl använda den strategi som vi inte använder i Sverige som "skräckexempel" igen och inte nämna alla dom runt 170 länder som har klarat saken sämre.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2420#p54632 .

Post Reply