Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 18:00

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1020#p53194 vilket jag trodde var det allra värsta som jag har läst idag (20 april 2021) i flockidiotgrupperna på facebook.

Men nu hittade jag följande, postat för ca 1 timma sedan i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) av en person som heter Rickard i förnamn (det är jag själv som har blåmarkerat):
"-Den här veckan är avgörande för smittspridningen", Anders Tegnell.

Det tror inte jag.

Jag tror att dom 7-8 veckorna som har gått, utan åtgärder, har varit avgörande.
Min egna kommentar: Flockidioten ljuger alltså offentligt och hävdar att man inte har haft några åtgärder alls mot smittan i Sverige dom senaste 7-8 veckorna.

Detta är nog den allra största lögn som jag har sett på mycket länge!

X-member

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 18:17

Detta hör ihop med föregående svar.

Hittade nu även följande i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) postat av en man med ett svenskt namn för ca 1 timma sedan:
Inte ett ljud om att stoppa smittspridningen, på presskonferensen idag.

Bara en massa tjöt om Astra vaccinet!

Fortfarande gäller tydligen flockimunitet!
Min egna (väldigt trötta) kommentar: Om denna göteborgare inte hörde/såg att man fortfarande vill minska smittan/plana ut kurvan i Sverige på dagens (20 april 2021) presskonferens, vilket bevisar att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige, så borde han söka hjälp hos en läkare, för då är han nämligen både blind och döv...

...och om man talar om vaccin, så brukar faktiskt detta innebära att man vill uppnå flockimmunitet...

...vilket förhoppningsvis (till slut) kommer att stoppa smittspridningen...

X-member

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 18:26

Jag summerar nu dom senaste svaren i detta ämne lite.

Flockidioterna har tydligen blivit ännu större flockidioter den sista tiden...

X-member

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 20:13

Covid-förnekaren Ted Nugent smittad av viruset

Publicerad 20 april 2021.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... av-viruset

Citat:
Ted Nugent har drabbats av covid-19, som han tidigare har refererat till som "inte en äkta pandemi", skriver bland annat NME.

Den konservative rocksångaren, som är fan av den före detta presidenten Donald Trump, har under det senaste året kritiserats för sin skeptiska hållning till coronaviruset och till myndigheternas restriktioner.

Men nu har han alltså drabbats själv och sitter i karantän, vilket han berättat på sociala medier. Tio dagars tuffa influensasymptom fick honom att tro att han var döende, har han sagt i en live-video på Facebook, där han också kallade viruset för "den kinesiska skiten".

Ted Nugent har tidigare uttryckt skepsis även till vaccin mot covid-19, vilket han upprepade i videon.

X-member

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 20:34

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1020#p53193 .

Här kommer ett klipp från denna tyska artikel (postad i flockidiotgruppen: MEWAS 2.0) översatt till engelska:
SPIEGEL: That's right, but are you sure that herd immunity was actually the target? Both the Swedish government and state epidemiologist Anders Tegnell deny this.
Baldwin: I, with all due respect, consider these denials to be nonsense. Those in charge in Sweden were obsessed with the idea of herd immunity. Tegnell and the public health authority announced until autumn that Sweden would soon be in a much better position than neighboring countries because many people had already developed antibodies against the virus after being infected.
Min egna kommentar: Denna "Baldwin" (vem fan det nu är) menar alltså att vi har låtit viruset "härja fritt" i Sverige, bara för att man i Sverige har antagit att man har en högre andel i befolkningen som har antikroppar i Sverige jämfört tex med Norge...

...detta är rent ut sagt sjukt, får man nu inte ens tro (vilket säkerligen dessutom är sant) att det ligger till på det viset utan att bli anklagad för att låta viruset "härja fritt"?

Tillägg:

Jag kom på en sak. Då borde ju Danmark (som säkerligen nu har fler i befolkningen som har antikroppar mot covid-19 jämfört med Norge) också bli anklagade för att låta viruset "härja fritt", eller hur? Detta gäller naturligtvis även Frankrike, Tyskland, Polen och många andra länder...

X-member

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 20:53

Tillägg till svaret ovan.

Denna "Baldwin" vem fan (ursäkta) det nu är, tycker jag ta mig tusan (ursäkta) skall skämmas arslet av sig, för man informerar nämligen två ggr i veckan om vilken corona-strategi vi har i Sverige på presskonferenserna dvs, minska smittan/plana ut kurvan, vilket bevisar att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

Så FoHM och den svenska regeringen har alltså definitivt gett folk korrekta fakta!

X-member

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 21:03

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53200#p53195 där en flockidiot ljuger offentligt och påstår att vi inte har haft några åtgärder alls mot smittan i Sverige dom sista 7-8 veckorna.

Samma flockidiot (som heter Rickard i förnamn) skriver följande i en kommentar under detta inlägg:
Europadomstolen får bli "avgörande".

I Haag är det bara olika stater som kan driva processer mot varandra.

European Court of Human Rights
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Det finns inga som helst bevis för att man inte har satt in några åtgärder alls mot smittan i Sverige dom sista 7-8 veckorna, så om flockidioten tror att han skall vinna i någon rättegång, så är han en idiot. Han kan faktiskt tom bli skyldig att betala rättegångskostnaderna!

Tillägg:

Faktum är att jag själv tom skulle kunna tänka mig att vittna emot flockidioten, för jag har nämligen själv hållit avstånd och använt munskydd på bussen och vid besök i vården upprepade ggr dom sista veckorna.

X-member

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 21:16

Fyra gånger högre risk för medelålders män att dö i covid-19

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/X8 ... i-covid-19

Ett klipp:
Män löper högre risk än kvinnor att drabbas hårt, intensivvårdas på sjukhus och dö av covid-19.

Störst är skillnaderna för medelålders män, enligt en ny svensk rapport.

Bland männen tycks inte tidigare sjukdomar och socioekonomi spela någon roll för de ökade riskerna att drabbas allvarligt.

X-member

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 21:24

USA: Hälften av alla vuxna har fått minst en dos

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ ... nst-en-dos

Ett klipp:
Mer än hälften av alla vuxna i USA har nu fått åtminstone en dos vaccin mot covid-19, rapporterar den amerikanska smittskyddsmyndigheten CDC.

Det innebär att cirka 130 miljoner amerikaner över 18 år har injicerats med något av covidvaccinen.

Enligt CDC är omkring 82 miljoner amerikaner fullvaccinerade. USA är därmed världsledande i vaccinering.

Men en ökning av antalet nysmittade väcker oro och USA:s högste smittskyddsrådgivare Anthony Fauci varnar för att nationen fortfarande befinner sig i "ett vanskligt läge".

X-member

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 21:28

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1030#p53201 .

Fattar inte den intelligensbefriade flockidioten att hela förbannade Sverige kan vittna emot honom? Samt om det nu verkligen skulle vara sant att man har tagit bort alla åtgärder mot smittan för 7-8 veckor sedan i Sverige, så skulle detta ha varit en så stor nyhet att man hade kunnat läsa det i tidningar över hela världen!

Post Reply