Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Tue 20 Apr 2021 21:50

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1030#p53199 men även med det som jag postade i föregående svar.

Det är ju en hel del flockidioter som tror att dom kan anmäla Sverige (eller rättare sagt FoHM och den svenska regeringen) för att ha använt flockimmunitets-strategin, och när jag skrev föregående svar (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1030#p53204 ) så hade jag faktiskt lösningen på hela problemet.

Vi låter helt enkelt den svenska befolkningen vittna (vilket skulle kunna ske genom att dom skriver under med sina egna namn någonstans, samt att någon/några svenskar deltar på plats och även har med sig div bevis som tex skyltar från affärer eller från busshållplatser) i den eller dom rättegångar som flockidioterna hotar med, för dom allra flesta svenskar har nämligen hört talas om att man skall hålla avstånd i Sverige, vilket är det allra främsta beviset för att man inte låter viruset "härja fritt" i Sverige.

Det blir väl bra? ;)

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 13:42

Nytt svenskt fall efter Astra – över 65 år

Publicerad 21 april 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aP ... over-65-ar

Ett klipp:
Den drabbade kvinnan utgör det fjärde svenska fallet där det finns en bekräftad kombination av blodproppar och låga nivåer av blodplättar – efter vaccination med Astra Zenecas vaccin.

– Det är en kvinna, knappt 70 år gammal, tidigare väsentligt frisk och som har fått Astra Zenecas vaccin för en dryg vecka sedan. Ett nytt fall som vi precis fått in, säger Läkemedelsverkets enhetschef Veronica Arthurson.

Kvinnan intensivvårdas, enligt Läkemedelsverkets senaste uppgifter. Fallet kommer att rapporteras till europeiska läkemedelsmyndigheten (EMA) under onsdagen.

De tre andra svenska fallen rör två kvinnor i 60-årsåldern samt en kvinna i 30-årsåldern. Ett av fallen handlar om ett dödsfall.

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 13:51

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1030#p53199 och länkade vidare till i det svaret.

Här kommer ett klipp till från den tyska artikeln postad i facebookgruppen: MEWAS 2.0 och som har översatts till engelska:
SPIEGEL: So it is not the particularly great respect for the individual's rights of freedom that led to the Swedish special path?
Baldwin: I think that's a myth. The Swedes are no bigger supporters of libertarian ideals than their neighbors.
Min egna kommentar: Denna "Baldwin" (vem fan det nu är) känner inte svenskarna och svensk grundlag så värst väl skulle jag tro... ;)

Tillägg:

Man skulle ju faktiskt kunna låta den svenska befolkningen vittna även i detta fall? Läs mer mär: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53207#p53205 .

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 14:01

Tillägg till svaret ovan.

Här kommer ett klipp till från den tyska artikeln (det är jag själv som har blåmarkerat) vilket alltså har översatts till engelska:
Interview with US-historian Peter Baldwin in German DER SPIEGEL.
Min egna (mycket skämtsamma) kommentar: Har han ens varit i Sverige någon gång? :D :D

Jag menar alltså då han ju tom försöker lura i folk (läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1030#p53199 och i svaret efter detta) att man låter viruset "härja fritt" i Sverige...

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 14:17

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett klipp till från en text postad på annat ställe i facebookgruppen: MEWAS 2.0 (det är jag själv som har blåmarkerat):
Baldwin deduces from the actions in Sweden that the main goal was the herd immunity of the citizens - even if the government and Tegnell vehemently reject this. "Those responsible in Sweden were downright obsessed with the idea of ​​herd immunity," says the disease expert.
But nobody there will admit that, he speculates in the "Spiegel"...
Min egna kommentar: Nej, ingen person som vet vilken corona-strategi vi har i Sverige, skulle gå med på att man låter viruset "härja fritt" i Sverige. INGEN! Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53209#p53205 .

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 14:39

38 nya dödsfall med covid-19

Publicerad 21 april 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kR ... d-covid-19

Citat (det är jag själv som har blåmarkerat):
Ytterligare 38 dödsfall med bekräftad covid-19 har rapporterats, meddelar Folkhälsomyndigheten.

Sammantaget har nu 13 863 smittade personer avlidit i Sverige.

Totalt har 924 340 personer i Sverige bekräftats smittade med covid-19.

Så här långt har totalt 2 636 546 vaccindoser getts i landet, baserat på vad regionerna har rapporterat in till det nationella vaccinationsregistret.

1 943 109 personer har fått åtminstone en dos, vilket motsvarar 23,7 procent av den vuxna befolkningen. 693 437 personer har fått två doser, vilket motsvarar 8,5 procent.

De nytillkomna dödsfallen i myndighetens statistik har i de flesta fall inträffat flera dagar tidigare, och de dödsfall som inträffat i närtid finns inte med på grund av eftersläpning i rapporteringen. Detta innebär att den dagliga uppdateringen visar inrapporterade dödstal, inte dödstalet för just den dagen.
Min egna kommentar: ...eftersom "ärlige Jan" inte har kommit med någon "katastrof-rapport" idag så verkar det inte öka så värst mycket i Sverige just nu...

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 14:55

Man har rapporterat 2 döda pga covid-19 och 803 nya smittade idag (21 april 2021) i Danmark. Källa: SSI.

Antalet döda totalt pga covid-19 i Danmark är fram tills nu: 2 465.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 14:57

Hur bra skyddar vaccin – jämförelse av Astra, Pfizer och Modernas vaccin mot covid
by EMANUEL KARLSTEN on APRIL 20, 2021

https://emanuelkarlsten.se/hur-bra-skyd ... mot-covid/

Ett klipp (resten får ni läsa i bloggen):

Vilket vaccin ger bäst skydd mot coronaviruset? Miljontals svenskar ska nu vaccinera sig mot covid-19 och diskussionen om olika vaccin och vilket skydd de ger är intensiv.
Här är därför en genomgång av alla hittills godkända vaccin i Sverige.
Hur skyddar de och hur väl kan de hantera hittills kända mutationer?

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 15:16

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1040#p53209 .

Jag skrev:
...ingen person som vet vilken corona-strategi vi har i Sverige, skulle gå med på att man låter viruset "härja fritt" i Sverige. INGEN!
Här kommer ett klipp från en kommentar skriven av en kvinna med ett danskt (eller möjligen norskt) efternamn i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (fd Björn Olsen fan club) postad för ca 6 timmar sedan:
GRATIS Sverige för en misslyckad svensk Corona strategi...
Min egna kommentar: Om denna kvinna (med dansk eller möjligen norsk härkomst) hade fått veta att den svenska strategin är att minska smittan/plana ut kurvan så hade hon förstått hur djävla (ursäkta) korkat hennes uttalande var...

...tyvärr så kommer hon nog aldrig att bli informerad om vilken corona-strategi vi har i Sverige i den flockidiotgruppen, för det har ju flockidioterna ingen som helst nytta av...

X-member

Post by X-member » Wed 21 Apr 2021 15:46

Tillägg till svaret ovan.

Att man inte heller känner till vilken corona-strategi vi har i Sverige i Nederländerna framgår av detta klipp hämtat från den offentliga flockidiotgruppen: MEWAS 2.0 postat av en person med ett namn som låter engelsk och som heter George i förnamn:
Sverigesbilden i Dutchieland. Google Översätta den.
Zweedse model is mislukt.
Min egna undran: Vilken nytta har man i gruppen MEWAS 2.0 av att folk i Nederländerna inte känner till vilken corona-strategi vi har i Sverige?

Min gissning: MEWAS 2.0 tycker nog att sådant är "himla käckt" för dom gillar ju uppenbarligen (vilket ju har framgått tidigare i svensk media, läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=980#p53152 ) att förstöra Sveriges goda namn och rykte utomlands!!...

Post Reply