Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 20:55

Flera utan munskydd på OS-invigningen – nu vidtas åtgärder

Publicerad 24 juli 2021.

https://sr.se/artikel/flera-utan-munsky ... s-atgarder

Citat:
Under invigning av de olympiska spelen var det flera aktiva som inte bar munskydd under inmarschen på Tokyos Olympiastadion.

Nu säger Internationella Olympiska kommitten att de kommer vidta åtgärder mot de som bröt mot reglerna.

På en presskonferens på lördagsmorgonen sa IOKs vd Chirstoph Dubi att man kommer att agera mot de som bröt mot reglerna, men han preciserade inte hur.

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 21:07

Jag återgår lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2290#p54503 dvs, att man tom vet i Finland att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige.

Här kommer ett klipp från vad den person som jag kallar "flockidiot-kvinnan" (som nog är den har spritt lögnen att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige mest av alla) skrev i MEWAS 2.0 för ca 12 timmar sedan:
FHM har hela tiden använt ett luddigt språk, desinformation och mörkande. Kanske andra länder tror att vi har fler restriktioner och kontroll över läget än vad vi har?
Min egna (mycket roade) kommentar: Det är inte antalet restriktioner som används som avgör vilken strategi som används, utan istället det faktum att man har satt in åtgärder mot smittan som visar vilken strategi det är som används!

FoHM (och Stefan Löfven) har följaktligen talat sanning!

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 21:15

Tillägg till svaret ovan.

Japp, "flockidiot-kvinnan" har alltså nu erkänt offentligt att hon vet att vi har satt in åtgärder mot smittan i Sverige!

Och om kvinnan nu har så förbannat svårt att förstå svenska (tex så har Lena Hallengren använt en del uttryck som man behöver kunna svenska för att förstå) så kanske hon kan få hjälp av någon norrman, för dom förstår nog svenska bättre än henne. :D :D

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 21:38

Appropå folk som inte förstår vad Lena Hallengren säger (se föregående svar). Här kommer en svarskommentar postad i den offentliga facebookgruppen: Ansvarsfrågan - vi som söker upprättelse för våra äldre som valdes bort för ca 23 timmar sedan:
Gå samman, alla ni som förlorat någon anhörig. Ni är så många att det borde vara möjligt att ni tillsammans anlitar en advokat som kan föra er talan mot staten. Morden på de äldre får inte tystas!
Min egna kommentar: Lena Hallengren har faktiskt klargjort mycket tydligt att det inte har funnits någon "order" från högre ort (dvs, staten) att folk skall mördas i Sverige!

IVO har dock kommit fram till att det är några enskilda läkare som har gjort fel!

Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=790#p52960 .

X-member

Post by X-member » Sun 25 Jul 2021 21:52

Tillägg till svaret ovan.

Nu undrade jag givetvis om denna kommentar var någon form av sverigedumokratisk propaganda, och det verkar som personens som skrivit kommentaren är medlem i den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för hon delar nämligen inlägg därifrån på sin vägg på facebook.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2300#p54517 vilket dock gäller en annan kvinnlig flockidiot som "roar sig med" att sprida lögner.

Tillägg senare:

Nu undrar kanske någon om varför jag omgående misstänker att detta är politisk propaganda? Jo, kvinnan har ju inte länkat till en enda förbannade artikel (eller några andra bevis) om att någon har dömts för mord i någon rättegång.

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 9:32

Nu anklagar förbanne mig "ärlige Jan" Sverige för att mutat WHO och ECDC så att dom skall hålla tyst om den svenska corona-hanteringen! Och detta gör han dessutom offentligt!

"Ärlige Jan" skriver nämligen (bland annat) följande i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat vilket postades för ca 3 timmar sedan idag, 26 juli 2021...:
Ett av skälen till varför WHO och ECDC aldrig kommer kritisera svensk coronahantering
...och så länkar han till nedanstående:

Sverige har skickat flest doser per capita till Covax

Publicerad 24 juli 2021.

https://omni.se/sverige-har-skickat-fle ... x/a/m143dq

Min egna kommentar: Detta är rent ut sagt sjukt. Fattar inte flockidioten "ärlige Jan" att både WHO och ECDC faktiskt vet att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige och att detta istället är orsaken till att dom inte kritiserar Sverige för att använda den strategin!

Djävla förbannade överlögnaktiga flockidioter!

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 9:40

Studie visar: Deltaviruset kan ha två vapen

Publicerad 26 juli 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/m1 ... -tva-vapen

Ett klipp:
Hög koncentration

Studien, som ännu inte är färdiggranskad, bygger på dagliga undersökningar av en grupp människor som suttit i karantän sedan de smittats av deltaviruset.

Forskarna såg att viruset blev mätbart efter i genomsnitt fyra dagar, mot sex dagar hos personer som infekteras av den ursprungliga varianten. Koncentrationen av viruspartiklar i proverna var cirka 1 260 gånger högre än i jämförbara prover från personer med den ursprungliga varianten.

Krävande spårning

– Kombinationen av ett stort antal virus och kort inkubationstid framstår som en mycket trolig förklaring till deltavirusets högre smittsamhet, säger Benjamin Cowling, epidemiolog vid The University of Hong Kong, till tidskriften Nature.

Han tillägger att dessa egenskaper innebär att smittspårningen blir extra krävande, eftersom antalet potentiellt smittade personer ökar rejält om smittspridningen startar två dagar tidigare.

Men resultaten är som sagt fortfarande preliminära – och många andra frågor om deltaviruset återstår att besvara. Det är till exempel fortfarande inte klarlagt om varianten kan orsaka svårare sjukdomssymtom hos den som blir smittad. Hittills pekar dock de flesta studier på att två vaccindoser ger ett gott skydd.

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 9:56

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2290#p54502 .

Här kommer ett klipp från "ärlige Jans" svarskommentar på Annika Lindes kommentar i MEWAS 2.0 postad för ca 2 timmar sedan idag, 26 juli 2021:
Det "alternativa scenariot", att majoriteten skulle få hamna i ECMO eller i urna, för att "polletten ska trilla ned", slipper vi helst. Jag anar att vi kommer traggla vidare exakt som vi gjort, tjata på, förändra fåtalets övertygelse, försöka navigera bland en befolkningsmajoritet som aldrig kommer att inse det fulla allvaret med denna pandemi och detta virus.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Att sprida ut lögner om den svenska corona-hanteringen (samt anklaga Sverige för att muta WHO och ECDC, läs här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=54526#p54524 ) är dock inte den bästa lösningen!

Skrämselpropaganda om att "nästan alla" kommer att bli allvarligt sjuka (dvs, hamna i ECMO) eller dö är heller inte så lämpligt, men det tycks flockidioterna dock inte ens fatta!

Tillägg:

Och att anklaga någon/några offentligt för mord utan att ens kunna länka till någon rättegång där man har kunnat fastställa att det verkligen rör sig om mord, är heller inte så värst lämpligt (läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=54526#p54522 ).

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 10:23

Detta hör ihop med föregående svar.

Jag flyttar nu fram ett klipp från vad Annika Linde skrev i MEWAS 2.0:
Min tro är att majoriteten av svenskarna är nöjda med det öppnare samhället, och eftersom vi lever i ett demokratiskt samhälle måste vi acceptera majoritetens åsikt, hur illa vi n tycker om den.
Och här kommer vad "ärlige Jan" skrev i samma grupp, dvs MEWAS 2.0 (med 647 medlemmar) för 3 dagar sedan i ett annat inlägg:
Vi är så vana att vi kan lösa det mesta genom demokrati, dialog, debatt, kompromisser och konsensuslösningar, evidens och strategier.

Det här viruset har utmanat detta förhållningssätt i grunden.
Min egna (djävligt spydiga) kommentar: Man löser faktiskt inte något i en demokrati genom att införa diktatur!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2250#p54454 där "ärlige Jan" tom ljuger om vad majoriteten av svenskarna anser!

X-member

Post by X-member » Mon 26 Jul 2021 14:11

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=2290#p54507 .

Coronaveckan som gått, v29 2021: Lägsta dödstalen hittills/ Smittan ökar återigen/Över hälften i Sverige har antikroppar
by EMANUEL KARLSTEN on JULI 26, 2021

https://emanuelkarlsten.se/coronaveckan ... tikroppar/

Och denna gång ger jag er inte ett klipp från länken ovan, utan jag ger er istället vad Emanuel Karlsten själv skrev om detta på facebook (det är jag själv som har blåmarkerat):

Coroanveckan som gått: Lägsta antalet dödsfall på en vecka, sedan jag började att sammanfatta coronaveckan.
Det är den goda nyheten.
Den dåliga nyheten är att smittan nu åter går upp. Det är från låga nivåer, men forskare och insatta har i veckan diskuterat om det här är starten på en fjärde våg.

Det tror inte Folkhälsomyndigheten, eller rättare sagt: De vet inte.

Och kommande veckors utveckling blir viktig.

Det finns fler nyheter, som att Astras vaccin avvecklas i Sverige, att över hälften av svenskarna har antikroppar och annat viktigt.

Ta fem minuter och bli uppdaterad, det är viktigt även under sommaren!
Min egna kommentar: Exakt!

Post Reply