Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 23 Jun 2021 13:34

NRK-meningsmåling: Vil at barna skal få vaksine

Publicerad 23 juni 2021.

https://www.nrk.no/norge/nrk-meningsmal ... 1.15547931

Ett klipp:
Et flertall av landets befolkning ønsker at barn ned til 12 års alder skal få koronavaksine. Bare fjorten prosent mener barna ikke bør få vaksinen.

X-member

Post by X-member » Wed 23 Jun 2021 13:48

Jag har "snokat" lite i några av flockidiotgrupperna på facebook och nu kan jag inte hitta ett enda nyskrivet inlägg där man anklagar regeringen för att massmörda den svenska befolkningen med hänvisning till lögnen att man använder flockimmunitets-strategin i Sverige.

Och inget har ändrats i den svenska strategin sedan Stefan Löfvens regering "röstades bort" utan den svenska corona-strategin är fortfarande att minska smittan/plana ut kurvan...

Vad ville jag säga egentligen?

Jo, flockidioterna tycker ju att den svenska corona-strategin är kriminell och vill ju få dom ansvariga dömda i en domstol (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1030#p53201 ) ...och flockidioterna kan väl för sjutton inte ändra sig nu?

X-member

Post by X-member » Wed 23 Jun 2021 13:56

Här dör sju gånger fler än i Indien i covid-19

Publicerad 23 juni 2021.

https://www.expressen.se/premium/utrike ... -covid-19/

Artikeln kräver inloggning, men jag kan i alla fall ge er ett klipp:
Många länder i Sydamerika lyftes fram som framgångar i början av pandemin.

I dag är det den mörkaste kontinenten.

Här bor fem procent av världens befolkning men 25 procent av de covid-19 döda finns här.

Och nu varnar WHO för en ny variant som sprids - Lambda.

X-member

Post by X-member » Wed 23 Jun 2021 14:07

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1880#p54078 .

En misstänkt sverigedumokrat (som heter Åke i förnamn) har skrivit och postat följande i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 1 timma sedan idag, 23 juni 2021 (det är jag själv som har blåmarkerat):
FHM har visat mycket lite intresse för antikroppar förutom de studier som gjordes med tester på blodgivare mm som har begränsat värde.

Istället avvecklade man den offentliga antikroppstestningen nästan helt. De senaste resultaten pekar på 40% positiva vilket naturligtvis är grov överskattning.

Min tolkning av detta är att den inkompetens som FHM visar inom antikroppar är oacceptabel. Andra länder som t ex USA har en helt annan syn.

Regeringen och FHM har helt misskött detta. Den nya riksdagen bör kunna göra något åt detta.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Ja, kanske den "nya riksdagen" kommer att införa antikroppstester för hela den svenska befolkningen, och därmed bevisa att dom inte kan använda dom siffror på antal smittade och vaccinerade som Sverige redan har tillgång till...och utifrån detta räkna ut hur många det är som har antikroppar.

X-member

Post by X-member » Wed 23 Jun 2021 14:15

Tillägg till svaret ovan.

Om man lägger ihop antalet smittade i Sverige och lägger till det antal som inte har testats men som faktiskt har haft smittan (vilket går att räkna ut utifrån antalet döda) samt lägger till antalet vaccinerade så tror jag att det kan stämma rätt så bra att ca 40% av den svenska befolkningen har antikroppar mot covid-19.

Dvs, jag tror alltså inte att detta är en (citat): "grov överskattning"!

Tillägg:

Jag glömde ju.

Denna flockidiot är en av dom sprider ut lögnen att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige, och han vill naturligtvis försöka bevisa att denna strategi inte har fungerat. Men den (citat): "nya riksdagen" vet säkerligen att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige, så det enda som denna flockidiot bevisar är att han är en idiot!

X-member

Post by X-member » Wed 23 Jun 2021 14:32

Färre än tio patienter på Iva i VG-regionen

Publicerad 23 juni 2021.

https://www.expressen.se/gt/under-10-co ... gotaland-/

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
För första gången sedan början av november förra året är det färre än 10 personer som behöver intensivvård för covid-19.

På onsdagen är det sammanlagt sju personer i Västra Götaland, det är den lägsta siffran sedan slutet av oktober.

Antalet inneliggande patienter fortsätter också att minska.

– Det är jätteglädjande förstås, det är en betydlig snabbare nedgång än vi hade förväntat, det är jättebra, säger Tobias Carlson, samordnare i pandemigruppen på Sahlgrenska.

X-member

Post by X-member » Wed 23 Jun 2021 14:45

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Citat (publicerat idag, 23 juni 2021):
Coronastatistik onsdag 23 juni

8 nya dödsfall har rapporterats in sedan tisdagen 22 juni. Totalt har nu 14 616 personer i Sverige avlidit med covid-19.

504 nya smittfall har registerats sedan den 22 juni. Totalt har 1 088 518 fall registrerats i Sverige sedan pandemin startade.

Just nu får 69 patienter intensivvård på grund av sin covid-19. Det är fyra färre än i måndags.
Sammanlagt har 7 567 personer intensivvårdatats på grund av covid-19.

Fram till den 23 juni har 4 456 063 personer i Sverige fått minst en dos vaccin, baserat på vad regionerna har rapporterat in till det nationella vaccinationsregistret. Det motsvarar 54,4 procent av den vuxna befolkningen.
Av dessa har 2 643 174 fått två doser, motsvarande 32,3 procent.

SVT · Thomas Larsson
Min egna kommentar: Ca 25 % av den svenska befolkningen har alltså fått två doser, men en flockidiot tror inte att detta ihop med antal smittade svenskar blir tillräckligt många för att komma över 40 % vilket ni kan läsa om här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1880#p54080 .

Ps! Jag fick korrigera detta svar i efterhand då jag feltolkade infon ovan lite. Ds.

X-member

Post by X-member » Wed 23 Jun 2021 15:11

Detta hör ihop med föregående svar.

Hur vet man (på ett ungefär) hur många smittade som inte påvisas (dvs, som inte ens får gjort ett test) och som därmed heller inte rapporteras?

Svar: Det beror givetvis på hur många man testar... Men jag räknade ut för någon vecka sedan att man i Nederländerna har missat att påvisa runt hälften av covid-19-fallen...

X-member

Post by X-member » Wed 23 Jun 2021 20:58

Nu händer det minsann grejer! ;)

C backar från förslaget om fri hyressättning

Publicerad 23 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ ... essattning

Ett klipp:
Annie Lööf och Centerpartiet backar från förslaget om att införa fri hyressättning i nyproduktion.

Nu vill partiet se nya förhandlingar om Januariavtalet och stryka punkten som fällde statsminister Stefan Löfven.

Samtidigt står L fast och nobbar C.

– Vi verkar för en liberal, borgerlig regering, säger Mats Persson, ekonomisk-politisk talesperson för Liberalerna.
Min egna kommentar: Detta kan betyda att Stefan Löfvens regering snart är tillbaka igen.

Men det är faktiskt även lite synd att det i så fall inte tog längre tid att lösa problemen, för jag hade nämligen mycket gärna sett några fler flockidioter göra bort sig offentligt på liknande sätt som flockidioten gjorde som jag nämner här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1880#p54080 .

Jag hade nämligen väldigt gärna velat se reaktionen från den eller dom riksdags- eller regeringspersoner som denna flockidiot skulle ha kontaktat och föreslagit att man inför allmänna (gratis) antikroppstester igen och använder dessa för att bevisa att den corona-strategi som vi inte använder i Sverige inte fungerar. :D :D

X-member

Post by X-member » Wed 23 Jun 2021 21:12

Detta hör ihop med föregående svar.

Äsch, flockidioterna fortsätter nog lik förbannat att göra bort sig offentligt. Här kommer ett exempel, vilket är ett inlägg skrivet av en kvinna med ett känt svenskt efternamn och postat i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 6 timmar sedan idag, 23 juni 2021 (och hon talar alltså om att Stefan Löfven "röstades ut"):
Ja, Gud give... det var minsann på tiden!
Varför ska en sådan Pellejöns bli kvar som statsminister? Alla dessa döda på våra äldreboenden, vad fick dem av dig?...
Jo, Midazolam och Morfin istället för Syrgas och ett anständigt omhändertagande?
Nej du, lille man... en tribunal där du döms för folkmord, det är det enda rätta för dig.
Min egna kommentar: Eftersom IVO redan har kommit fram till vilka det var som var skyldiga, vilket har publicerats offentligt i svensk press, så är ovanstående ett bevisat lögnaktigt offentligt förtal av den svenska statsministern!

Och med anledning av det som jag skrev i föregående svar, så har nog även riksdagen och alla svenska inblandade politiker redan läst vad IVO har kommit fram till, vilket ovanstående kvinnliga jubelidiot då alltså även bevisar att hon själv inte har gjort!

Vilket ju också är offentligt och läsbart av alla!

Tillägg:

Jag läste en artikel i GP för någon/några veckor sedan om just detta med förtal. Och man informerade om att även om man själv inte har skrivit texten, utan bara delar den (utan att påpeka att det är lögn, alltså), så är man också skyldig till förtal. Och det är (hittills) 3 personer i den lögnhalsgruppen som har delat ovanstående text!

Post Reply