Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Wed 12 May 2021 10:05

Rekommendationerna förlängs i Västra Götaland

Publicerad 12 maj 2021.

https://www.expressen.se/gt/rekommendat ... -gotaland/

Ett klipp:
Smittspridningen av covid-19 har minskat i Västra Götaland tre veckor i rad, men nedgången sker långsamt och Västra Götalandsregionen har därför meddelat att de lokala restriktionerna förlängs till från den 17 maj till 6 juni.

– Det är viktigt att alla förstår att situationen fortfarande är oerhört allvarlig, säger smittskyddsläkare Thomas Wahlberg, i ett pressmeddelande.

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 10:13

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1420#p53615 .

Det kvittar tydligen hur många ggr denna admin (som heter Johan i förnamn) i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat blir tillsagd av andra medlemmar i gruppen, han fortsätter lik förbannat med sina "lurendrejerier" och så även idag.

Tillägg:

Idag hade admin lagt in en bild från en artikel, men ingen länk (igen!!) så folk trodde att det var en nyhet men artikeln var 4 månader gammal...

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 10:22

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett inlägg postat i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat för ca 11 timmar sedan:
Ökar inte du Löfven??? Undrar varför??
Min egna kommentar: Den gruppen är alltså inte till för att försöka införa strängare restriktioner mot covid-19 utan den är till för att Jimmy Åkesson skall vinna nästa val.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1460#p53658 .

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 10:29

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53664#p53662 .

I ett annat inlägg (postat av samma admin för 19 timmar sedan) så hittas följande svarskommentarer:

Person 1:
Länk?
Person 2:
...i inlägget
Person 1:
Var då? Jag ser ingen länk
Person 2:
Ah nej. Fel. Jag blandade ihop detta med ett annat. Men ser ut som Samnytt
Person 1:
...normalt sett lägger man en länk, inte en skärmdump.
Min egna kommentar: Exakt!

Tillägg:

Det senaste dygnet så har denna admin gjort så här upprepade ggr, trots att man alltså redan har sagt till honom och säger till honom ideligen!

Så man kanske får byta namn på gruppen till (jag har blåmarkerat mitt tillägg): Coronaviruset - Folkets förtroende för gruppens admin är förbrukat ?

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 10:46

Detta hör (bland annat) ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1450#p53647 . Dvs, detta/dessa mail tycks nu utlösa rena rama nojan bland folk i landsförrädargrupperna.

Här kommer ett inlägg postat för ca 14 timmar sedan i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 av en kvinna som tycks vara svensk (det är jag själv som har blåmarkerat):
Hur många har råkat ut för att bli anmälda till MSB av presschefen på FoHM?

Är det verkligen en folkhälsomyndighets uppdrag att ha anställda som anmäler samhällsmedborgare till MSB?

Är inte det SÄPO, militär, kanske polis och möjligtvis MSB som ska följa upp märkliga aktiviteter som kan skada rikets säkerhet?

Att ha åsikter om att man vill att landet följer smittskyddslagen vid samhällsfarligt virus kan ju aldrig någonsin klassas som samhällsfarlig aktivitet. SÄPO, militär, polis, MSB - vad säger ni?

Däremot att smitta barn och unga via skollokalstvång måste definitivt klassas som samhällsfarlig aktivitet. Ska jag som medborgare och fram till 2020 stolt svensk anmäla det till MSB nu? Är det så man gör när någon är farlig för landets befolkning?
Tillägg:

Denna kvinna har även postat sina ilskna mail till MSB osv bland kommentarerna i gruppen. Där man också kan se (vilket ju även framgår i inlägget ovan) att hon tycks tro att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige. Så hon har nu alltså erkänt för MSB att hon har spritt denna lögn.

Hur dum får man lov att vara egentligen?

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1460#p53653 .

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 11:05

Tillägg till svaret ovan.

MSB (och kanske även SÄPO) blir säkerligen mycket nöjda nu när en av lögnhalsarna har erkänt både offentligt och i mail att hon (som heter Anna i förnamn) är en av dom som har spritt lögner! :D

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 11:16

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1470#p53665 .

En kvinnlig flockidiot (som heter Anna i förnamn) skriver alltså (bland annat) följande i en offentlig facebookgrupp (MEWAS 2.0):
Däremot att smitta barn och unga via skollokalstvång måste definitivt klassas som samhällsfarlig aktivitet.
Min egna kommentar: Hon menar alltså att alla länder som har, eller har haft skolorna öppna avsiktligt har smittat barnen med covid-19.

Läs vad Karin Tegmark Wisell (FoHM) sade om skolorna på gårdagens (11 maj 2021) presskonferens här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1460#p53655 .

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 11:37

Jag skrev (bland annat) följande igår här i ämnet (det är jag själv som har blåmarkerat):
FoHM informerar om på dagens (11 maj 2021) presskonferens om covid-19 att det fortfarande minskar totalt i Sverige, men minskningen är inte så stor, vilket innebär att det fortfarande är tufft för sjukvården.
"Ärlige Jan" skrev (bland annat) följande idag, 12 maj 2021 i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige:
NU HÄNDE DET VI HELST SLUPPIT! Sverige är nu nr. 1 i EUROPA!

Och har klättrat till nr. 6 i VÄRLDEN!

Är det läge att förändra något? Eller lite mer hållaiåhållaut? Tvätta hännera?
Min egna kommentar: Som ni ser ovan så anser alltså "ärlige Jan" att lösningen på problemet är att säga åt folk att tvätta händerna...

...medans FoHM och svenska infektionsexperter säger åt folk att skärpa sig och följa alla Sveriges rekommendationer och restriktioner*!!

* Vilket förövrigt bevisar att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige!

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 11:53

Nu lämnar jag flockidioterna som tror att dom har hittat bevis för att man låter viruset "härja fritt" (antingen helt eller delvis. dvs i skolan) i Sverige en stund och återgår till artikelpostandet igen.

Vaccinsamordnarens uppmaning: ”Tålamod”

Publicerad 11 maj 2021.

https://www.expressen.se/gt/vaccinsamor ... g-talamod/

Ett klipp:
Västra Götalandsregionen kunde på måndagen släppa på vaccinationer mot covid-19 i fas 4 – en vecka tidigare än planerat.

Trycket på tiderna har varit hårt.

– 50+ är en stor grupp och det är många som vill vaccinera sig. Det är viktigt att man har tålamod. Det är inte säkert att man får en tid och då får man leta igen nästa vecka eller veckan därefter, säger vaccinsamordnaren Kristine Rygge.
Min egna kommentar: Jag själv, som tillhör fas 3, har ännu inte fått någon tid (jodå, jag har ringt och dom sade att dom skulle ringa tillbaka) och nu skall man tydligen ta fas 4 samtidigt...

X-member

Post by X-member » Wed 12 May 2021 15:05

50 nya dödsfall med covid-19

Publicerad 12 maj 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ln ... d-covid-19

Citat (det är jag själv som har blåmarkerat):
Ytterligare 50 dödsfall med bekräftad covid-19 har rapporterats, meddelar Folkhälsomyndigheten. Sammantaget har nu 14 267 smittade personer avlidit i Sverige.

Totalt har 1 027 934 personer i Sverige bekräftats smittade med covid-19.

Så här långt har totalt 3 957 465 vaccindoser getts i landet, baserat på vad regionerna har rapporterat in till det nationella vaccinationsregistret.

3 060 144 personer har fått åtminstone en dos, vilket motsvarar 37,4 procent av den vuxna befolkningen. 897 321av dem har fått två doser, motsvarande 11 procent.

De nytillkomna dödsfallen i Folkhälsomyndighetens statistik har i de flesta fall inträffat flera dagar tidigare, och de dödsfall som inträffat i närtid finns inte med på grund av eftersläpning i rapporteringen. Detta innebär att den dagliga uppdateringen visar inrapporterade dödstal, inte dödstalet för just den dagen.

Post Reply