Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Mon 18 Oct 2021 16:42

Finland var bäst – nu går Sverige om

Publicerad 17 oktober 2021.

https://www.svd.se/finland-var-bast--nu-gar-sverige-om

Artikeln ovan kräver inloggning, men jag kan i alla fall ge er det som jag själv kan läsa (det är jag själv som har blåmarkerat):
Finland är rödmarkerat på kartan, med ökad smittspridning. Samtidigt sjunker både smittotal och dödstal i Sverige. ”Ju längre tid smittspridningen är låg, desto mer hoppfull blir man att det kommer att hålla i sig”, säger tidigare statsepidemiolog Annika Linde.

Smittspridningen i Finland ökar, rapporterar Aftonbladet. Enligt Europeiska smittskyddsmyndigheten, ECDC, har landet cirka 114 smittade per 100 000 invånare, och räknas som en röd region, vilket innebär att resor till landet inte rekommenderas.

Samtidigt har både smittspridningen och dödstalen gått ner i Sverige. Endast fyra andra europeiska länder har haft lägre dödstal de senaste två veckorna...
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=120#p56259 där vi kan se att MEWAS tycks anse att det har gått åt helvete för Sverige. Irländaren och MEWAS-ledaren Keith Begg bor numera på Irland där han tycks trivas bättre...

X-member

Post by X-member » Mon 18 Oct 2021 17:02

Missa inte den mycket misstänkta sverigedumokratiska kvinnans mycket misstänkta sverigedumokratiska propaganda i en svensk offentlig facebookgrupp som jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3860#p56260 .

Min egna (djävligt spydiga) kommentar: Jimmy Åkesson och SD (ett parti vars politiska färg måste vara genomskinlig) är väl mycket nöjd med sina väljares "valkampanj" skulle jag tro...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3860#p56262 .

X-member

Post by X-member » Mon 18 Oct 2021 21:18

Här kommer ett inlägg postat för 6 timmar sedan idag, 18 oktober 2021 i den offentliga högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat av Chris Ceder (vars namn jag får lov att nämna då han även har skrivit i svensk media):
Han var fullvaccinerad. Kommer Anders Tegnell nu beordra all personal att använda munskydd i äldrevården och hemtjänsten?
Och så länkar han till nedanstående artikel:

Colin Powell död med covid-19

Publicerad 18 oktober 2021.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/coli ... i-covid-19

Min egna kommentar: Mig veterligen är det inte Anders Tegnell som bestämmer hur man skall göra i äldrevården och i hemtjänsten, där man förövrigt (om jag nu inte har helt fel) faktiskt använder munskydd i nära kontakt med dom äldre!

X-member

Post by X-member » Mon 18 Oct 2021 21:24

Jag tycker faktiskt att det inlägget (se föregående svar) osade högerpolitisk propaganda, men då han ju går till angrepp mot Anders Tegnell och inte mot regeringen så är jag inte helt säker.

Tillägg:

Hittade nu följande svarskommentar under detta inlägg:
Vi använder munskydd och även visir varje dag i hemtjänst där jag jobbar. Har munskydd i personalutrymmen dock inte när vi äter
Min egna kommentar: Ja, då så... ;)

X-member

Post by X-member » Mon 18 Oct 2021 22:02

SD-toppen kallar vaccinet för giftspruta

Publicerad 18 oktober 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jx ... giftspruta

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Sverigedemokratiske riksdagsledamoten Roger Richthoff jämför vaccinet mot covid-19 med en giftspruta.

I ett inlägg på Facebook varnar han för riskerna ”med detta så kallade vaccin” – onödigt och dumt, tycker partiet.

– Jag hänvisar till massvis med forskare som säger att barn som smittas inte blir sjuka, säger han.
Min egna (mycket roade) kommentar: Nu kan alltså flockidioterna gå till angrepp mot denna SD-topp istället. ;)

X-member

Post by X-member » Tue 19 Oct 2021 10:12

Detta hör ihop med det otrevliga inlägg från flockidioten Rickard som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3860#p56252 .

Flockidioten Rickard har skrivit följande "försvarstal" om detta mycket otrevliga inlägg i den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat vilket postades för 9 timmar sedan, idag 19 oktober 2021:
Jag tycker det är tragiskt, att vissa opponerar sig mot att Anders Tegnell är en Psykopat, och ska äta skit, som jag skrev.

Stämmer det inte att han är en Psykopat ?

Likaså om man är en skit, så ska man också äta skit.

Har man ingen humor alls, så är det klart att man kan bli förbannad på inlägget, och då mest språkbruket, inte budskapet.
Har man någon humor överhuvudtaget, så förstår man nog att det är humor, eller i alla fall någon slags humor...
Och här kommer en svarskommentar postad under detta inlägg:
Och vad tillför detta inlägg till denna gruppen?
Min egna kommentar (gällande svarskommentaren ovan): Exakt!

X-member

Post by X-member » Tue 19 Oct 2021 10:17

Tillägg till svaret ovan.

Här kommer förresten en svarskommentar postad under detta inlägg i fd Björn Olsen fan club av MEWAS-medlemmen "ärlige Jan" för ca 2 timmar sedan idag, 19 oktober 2021 (det är jag själv som har blåmarkerat):
Begreppet "psykopat" är det iofs viktigt att vi inte urvattnar. Om Tegnell skulle vara psykopat, ja då kan de flesta av oss som jobbar i offentlig verksamhet snabbt hitta hundratusentals psykopater. Vilket inte stämmer. Psykopati är ett synnerligen extremt tillstånd. Tegnell med flera klantade helt enkelt till det här med en flockimmunitet som inte funkade, och därefter har de i gott samarbete gjort sitt yttersta för att klanteriet inte skulle inses.
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Det jag har blåmarkerat ovan kallas (mig veterligen) för mytomani!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6331&start=120#p56224 och då min egna kommentar i synnerhet!

X-member

Post by X-member » Tue 19 Oct 2021 13:38

Medans det finns flockidioter och foliehattar som tycks anse att det är "kriminellt" att vilja uppnå flockimmunitet (se föregående svar) så finns det (tack och lov!) svenska artister som tycker något helt annat.

Tommy Körberg: Vi har fortfarande de här foliehattarna som vägrar vaccinera sig

Publicerad 19 oktober 2021.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... agrar-vacc

Ett klipp:
Hur känns det i egenskap av artist att pandemin mer eller mindre är över?

– Den är ju egentligen inte över eftersom vi fortfarande har de här foliehattarna som vägrar vaccinera sig.
Min egna kommentar: Exakt!

X-member

Post by X-member » Tue 19 Oct 2021 13:46

Detta hör ihop med den artikel (SD-toppen) som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3870#p56269 .

Här kommer MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastianis reaktion på detta hämtad från den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat (där minst 2 av dom 3 admins är sverigedumokrater) vilket hon postade för ca 10 minuter sedan idag, 19 oktober 2021:
Elisa Bastiani
Ok, dumma mig som är naiv och för en gång trodde att åtminstone i covid frågan fanns ett parti som håll sig till vetenskap (och här refererar jag till SD-Markus och Björn). Men nope, nu känner jag igen hur de linjerar sig med övriga Europas högerextremister
Min egna (mycket chockade) kommentar: Vad fan, är italienskan sverigedumokrat? Är hon möjligen alldeles från vettet?

Ps! Jag får lov att ge er hennes namn då hon även har skrivit i media. Ds.

X-member

Post by X-member » Tue 19 Oct 2021 14:02

Detta hör ihop med föregående svar, dvs här kommer mer information om vad MEWAS-medlemmen och italienskan Elisa Bastiani anser.

Hittade nämligen nu följande båda kommentarer (skrivna efter varann) postade för ca 5 timmar sedan i samma grupp, dvs fd Björn Olsen fan club och detta gäller den artikel som jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=3870#p56266 .
Elisa Bastiani
Collin hade en sjukdom som krävde immundämpande behandlingar och vaccinet därför var inte effektivt på honom. Covid har varit dödsorsaken. Så han dog av covid
Elisa Bastiani
PS: det är precis pga folk som Collin som vi behöver införa en nolltolerans mot covid, aka Zerocovid. Vaccinen är fantastiska men kommer inte att hjälpa alla i längden och därför andra åtgärder ska införas, främsta av alla testning-smittspårning-karantän samt andningsskydd inomhus.
Min egna (ännu mer chockade) kommentar: Hon påstår alltså att man aldrig någonsin kommer att kunna återgå till ett normalt liv, om inte hela världen lyckas utplåna viruset helt och hållet.
Last edited by X-member on Sat 23 Oct 2021 12:44, edited 1 time in total.

Post Reply