Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Thu 10 Jun 2021 15:23

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1740#p53943 . Det är ju faktiskt inte enbart IVO som har kunnat konstatera att enskilda läkare har gjort fel, utan det har även region Skåne gjort i en egen utredning.

Äldre nekades vård – av flera läkare

Publicerad 8 juni 2021.

https://www.expressen.se/kvallsposten/a ... ra-lakare/

Ett klipp (och jag har nu även blåmarkerat beviset för att "tjötkärringen" ljuger så innihelvete, vilket ni kan läsa mer om tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1740#p53936 ):
Enskilda läkare fattade beslut om att ett stort antal äldre i Skåne inte skulle få vård på sjukhus under coronapandemin.

Det visar Region Skånes granskning av 18 vårdcentraler i regionen – där minst tio patienter varje dag begränsades från vård.

X-member

Post by X-member » Thu 10 Jun 2021 15:33

Jag hittade faktiskt artikeln i föregående svar i en annan lögnhalsgrupp, dvs landsförädargruppen: MEWAS 2.0, där man kan se bland kommentarerna att några medlemmar sprider precis samma lögner som "tjötkärringen" så det finns alltså medlemmar även i MEWAS 2.0 som borde polisanmälas!

Här kommer ett exempel, vilket är skrivet av en kvinna som bor i Stockholm:
Bra att Expressen lyfter det, till slut… Nu kommer de enskilda läkarna på bära allt ansvar, även om detta var planerat från högre ort. De följde direktiv från myndighet och regioner.

Sjukt är bara förnamnet.
Min egna kommentar: Nope, det är djävligt mycket sjukare att skylla på "högre ort" för en läkare är nämligen alltid ansvarig för sina egna felaktiga bedömningar...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1740#p53943 .

Tillägg:

Jag kollade nu upp denna kvinna och hon tycks vara sverigedumokrat, så jag antar att det rör sig om politisk propaganda i hennes fall...

..."tjötkärringen" tycks dock enbart vara urbota dum...

X-member

Post by X-member » Thu 10 Jun 2021 15:50

Tillägg till svaret ovan.

Tänkte ni på att det bara är vissa läkare som har gjort fel? Och om det nu verkligen fanns några "order från högre ort" så skulle väl för bövelen (ursäkta) alla svenska läkare har följt dessa "order", eller hur?

Faktum är att det jag skrev nu, också bevisar att detta inte var några order från "högre ort"...(dvs, varken från regeringen eller från Socialstyrelsen!).

Ett tillägg till:

Och den misstänkt sverigedumokratiska kvinnan skriver även följande (det är jag själv som har blåmarkerat):
De följde direktiv från myndighet och regioner.
Min egna kommentar: Denna utredning gjordes ju för bövelen av region Skåne, vilket faktiskt bevisar att även region Skåne anser att dessa enskilda läkare har gjort fel!

X-member

Post by X-member » Thu 10 Jun 2021 17:23

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1750#p53946 . Den misstänkt sverigedumokratiska kvinnans kommentar postades för ca 19 timmar sedan, och jag var nu nyfiken på att man uppskattade sådant i MEWAS 2.0, dvs vad som verkar vara politisk propaganda.

Och till min glädje fick jag nu se att den enda som har klickat "gilla" på den kommentaren är en person som kommer från Nederländerna, så jag tror inte att denna kvinna kommer att lyckas så himla bra med sina "politiska lögner" (eller vad sjutton man nu skall kalla det) i den gruppen. ;)

Tillägg:

Såg nu i ett annat inlägg att denna nederländske man definitivt har blivit lurad när det gäller vad som faktiskt hade hänt, nåja då förklarar det ju också varför han tycker att ytterligare lögner är helt ok. Undrar dock hur han kommer att reagera när han inser hur djävla korkad han faktiskt är...

X-member

Post by X-member » Thu 10 Jun 2021 18:15

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1740#p53936 dvs, det som en person som jag kallar för "tjötkärringen" påstod i förrgår i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat.

Bevisen för att det hon påstod var ren och skär lögn kan hittas i en artikel publicerad samma dag, vilken kan hittas här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1750#p53945 .

Och nu till vad jag egentligen ville säga:

För rätt så länge sedan här i forumet (efter att coronan dök upp alltså) så anade jag att det skulle bli vääääldigt många anmälningar om både det ena och det andra och nu väntar jag faktiskt bara på att alla dom som har spritt samma lögner som "tjötkärringen" blir anmälda!

X-member

Post by X-member » Thu 10 Jun 2021 18:22

FHM oroade över indiska varianten – nya åtgärder införs

(Min egna kommentar gällande rubriken: Hur sjutton kommer det sig att svensk media, än idag, inte vet att Folkhälsomyndigheten förkortar sitt namn till: FoHM?)

Publicerad 10 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/41 ... der-infors

Ett klipp:
Spridningen av den så kallade indiska varianten av covid-19 ökar i Sverige, och Folkhälsomyndigheten ser över möjligheten att skärpa smittskyddsåtgärderna nationellt.

I Värmland och Blekinge har nya åtgärder införts.

X-member

Post by X-member » Fri 11 Jun 2021 12:48

Öarnas förvandling – öde restauranger och stränder

Publicerad 10 juni 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/oarnas ... -strander/

Ett klipp:
RHODOS. Bilderna visar turistdöden på Rhodos och Kreta under coronapandemin.

Svenska charterresenärer har stränder helt för sig själva.

Och restaurangerna är tomma eller stängda.

– Det är som att vi drabbats av tredje världskriget. Det är samma förödelse, säger hotellchefen Constantinos Kastellorizos.

X-member

Post by X-member » Fri 11 Jun 2021 13:27

Hjärtsyndrom efter vaccin vanligare än väntat

Publicerad 10 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0K ... -an-vantat

Ett klipp:
Fler unga män än väntat har fått hjärtmuskelinflammation efter att ha vaccinerats med mRNA-vaccin i USA, meddelar landets smittskyddsmyndighet (CDC). Biverkningen är dock mycket ovanlig.

X-member

Post by X-member » Fri 11 Jun 2021 13:37

Hittade nu följande i den offentliga flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat postat igår, 10 juni 2021 och detta är ett klipp från ett inlägg:
Hej vänner!

Hoppas kunna få dela med mig av en nystartad grupp som jag inte ser som konkurrent till denna utan som komplement.

ANSVARSFRÅGAN - VI SOM SÖKER UPPRÄTTELSE FÖR VÅRA ÄLDRE SOM VALDES BORT (ny grupp här på Facebook)
Min egna kommentar: Jag tycker faktiskt att det är förbannat konstigt hur många svenskar det är som inte känner till att när någon läkare gör fel, så är det läkaren som är ansvarig och ingen annan!

Och sådant här utreds av IVO!

Jag utgår därför ifrån (i synnerhet som detta postades i just den facebookgruppen) att avsikten med denna nystartade grupp är att sprida ännu mer lögner och lägga skulden på regeringen istället.

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53953#p53949 .

X-member

Post by X-member » Fri 11 Jun 2021 13:53

Tillägg till svaret ovan.

Tycker dessa flockidioter möjligen att när det visade sig att jag själv hade varit feldiagnosticerad i herrans många år (vilket faktiskt är själva orsaken till att jag skriver i just detta forum), så skulle jag inte ha anmält läkarna som gjorde fel utan jag skulle ha skyllt detta på den svenska regeringen istället?

Tillägg senare:

Djävlar (ursäkta)! Jag var nu inne och kollade i den nystartade facebookgruppen, och dom använder "tjötkärringens" felaktiga uppgifter i gruppens beskrivning! Dom skriver (bland annat):
Riktlinjerna från Socialstyrelsen - som följs av våra olika regioner - anger att sjukhusvård endast gäller vid akut operation.
Min egna kommentar: Så om ni blir medlemmar i den nystartade lögnhals- och idiotfacebookgruppen, så stöttar ni alltså spridning av precis samma djävla (bevisligen felaktiga!) lögner som "tjötkärringen"! Läs mer här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1750#p53949 .

Post Reply