Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 8:25

Deltavarianten har nått Halland – första fallet

Publicerad 21 juni 2021.

https://www.expressen.se/gt/deltavarian ... ta-fallet/

Ett klipp:
Halland har drabbats av sitt första konstaterade coronafall av deltavarianten, skriver P4 Halland.

Det rör sig om en vuxen person som blivit som smittad – som redan tidigare haft covid-19.

Antalet fall av deltavarianten har ökat sedan tidigare i flera andra regioner.

X-member

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 8:46

Läkaren: Barn måste vaccineras för skydd mot deltavarianten

Publicerad 19 juni 2021.

https://sverigesradio.se/artikel/lakare ... kimmunitet

Citat:
För att uppnå en flockimmunitet mot deltavarianten av coronaviruset behöver även barnen vaccineras, det säger Gunnar Enlund, överläkare på Akademiska sjukhuset.

Folkhälsomyndigheten diskuterar just nu frågan, ett besked utlovas komma före midsommar.

Region Uppsala har redan börjat fundera kring hur en eventuell vaccination av barn skulle fungera.
Min egna (lite luriga) kommentar: Jag har ännu inte sett att någon flockidiot har uppmanat folk att polisanmäla ovanstående överläkare, dvs då han ju faktiskt skriver att man vill uppnå flockimmunitet...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1830#p54029 .

X-member

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 8:55

Detta hör ihop med föregående svar.

Här kommer ett inlägg skrivet av "ärlige Jan" postat i den offentliga facebookgruppen: Coronaviruset i Sverige igår, 21 juni 2021:
Njut av sommarlovet. Till hösten ska vi skicka våra ovaccinerade barn till skolan.

X-member

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 9:05

Här kommer en liten diskussion hämtad från den högerpolitiska flockidiotgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:

En person skrev följande i ett inlägg igår, 21 juni 2021:
Se här nu alla tvivlare!
Sveriges kritiserade strategi har lyckats. Inte en enda smittad eller död på en hel vecka enligt rapporteringen till ECDC!
Svart på vitt !!! Vad säger ni nu då?
En annan person svarade följande i en svarskommentar:
SMINET har ju legat nere så inget kan rapporteras! Har ni missat det?
Min egna kommentar: Ja, jösses! :D :D

X-member

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 9:14

Detta har en viss koppling till föregående svar, så tillvida att Vänsterpartiet faktiskt vet vilken corona-strategi vi använder i Sverige vilket person 1 i föregående svar inte tycks ha en aning om, så kanske han som skrev detta löjliga inlägg är sverigedumokrat (läs vad jag menar med detta här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1150#p53334 )?

Förtroendet för Nooshi Dadgostar ökar kraftigt

Publicerad 22 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Al ... r-kraftigt

Ett klipp:
Förtroendet för Vänsterpartiets Nooshi Dadgostar ökar i raketfart.

Samtidigt minskar förtroendet för Stefan Löfven (S).

Nu ligger partiledarna sida vid sida i förtroendeligan, enligt Aftonbladet/Demoskops snabbmätning.

X-member

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 9:32

Detta har en viss koppling till föregående svar men mest till vad som hände igår, dvs att Stefans Löfvens regering nu har "röstats ner" (läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1840#p54036 ).

Här kommer en kommentar postad i den offentliga landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 för ca en timma sedan, idag 22 juni 2021:
Se vad som hände pga munskydden. Statsministern fick avgå. Falsk trygghet orsakad av munskydden.
Min egna (lite undrande) kommentar: Och vad skall ovanstående person skylla sin okunskap på? Att han är medlem i en jubelidiotgrupp på facebook kanske?

X-member

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 9:47

Tillägg till svaret ovan.

Vad menar flockidioten i föregående svar egentligen?

Jag tolkar det som att han menar att Löfvens regering har "röstats ner" för att man inte har infört munskyddstvång (och andra strängare åtgärder) i Sverige och nu får vi alltså se om en eventuell ny svensk regering gör som flockidioterna kräver...

Läs mer om detta tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1850#p54046 .

Flockidiot = en person som antingen själv ljuger och påstår att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige eller som är medlem i en grupp där man sprider denna lögn.

X-member

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 10:11

Detta har en koppling till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1850#p54054 där jag tar upp att Ulf Kristersson (om han nu kommer att leda en eventuell ny regering alltså) kanske inte tycker att fortsatta lögner om den svenska corona-hanteringen är lika "lustigt" som ledaren för MEWAS, dvs Keith Begg tycks anse...

Här kommer ett inlägg postat i landsförrädargruppen: MEWAS 2.0 för ca 1 timma sedan idag, 22 juni av "ärlige Jan":
Efter Norléns klubbslag igår, är min aning att SARS-CoV-2 kommer ligga rätt långt ned på "Att göra"-listan för regeringen det närmaste halvåret

*Tur pandemin nu är över*

Alternativt

*Viruset tar exakt det utrymme vi ger det*
Min egna kommentar: Jag har följaktligen gissat helt rätt, flockidioterna kommer alltså att framföra precis samma kritik mot en eventuell ny svensk regering, om denna regering nu inte gör som flockidioterna kräver...

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1850#p54052 .

X-member

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 14:20

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Ett klipp (publicerat idag, 22 juni 2021):
Coronastatistik tisdag 22 juni

34 nya dödsfall har rapporterats in sedan fredag 11 juni, då Folkhälsomyndighetens databas senast var uppe och statistik kunde redovisas. Totalt har nu 14 608 personer i Sverige avlidit med covid-19.

3 378 nya smittfall har registerats sedan den 11 juni. Totalt har 1 088 014 fall registrerats i Sverige sedan pandemin startade.

Just nu får 73 patienter intensivvård på grund av sin covid-19. Det är tre fler än i måndags.
Sammanlagt har 7 565 personer ha intensivvårdatats på grund av covid-19.

SVT · Johan Juhlin

X-member

Post by X-member » Tue 22 Jun 2021 14:21

Senaste nytt om coronaviruset

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sena ... onaviruset

Ett klipp (publicerat idag, 22 juni 2021):
Kreml: Ovaccinerade kommer att diskrimineras

Ryssar som inte har vaccinerat sig mot covid-19 eller blivit immuna på annat sätt kan fortsättningsvis inte utgå från att de kan jobba på alla arbetsplatser, utan får i stället räkna med att bli diskriminerade, enligt Kreml.

-Verkligheten är sådan att det oundvikligen kommer att bli fråga om diskriminering, säger talespersonen Dmitrij Peskov.

President Vladimir Putin varnade i måndags för en förvärrad smittspridning i flera delar av Ryssland. Orsaken är bland annat att den mer smittsamma så kallade deltavarianten tar över mer och mer, men Kreml konstaterade nyligen att ryssarnas oansvariga beteende och "totala nihilism" också bidrar till den svåra situationen.

(TT)

SVT · Johan Juhlin

Post Reply