Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Here you can socialize and have fun with other board members, and talk about all sorts of topics that are not related to Lyme disease.
X-member

Re: Information about covid-19 for Scandinavians from March 2021 and later

Post by X-member » Tue 8 Jun 2021 9:05

Här kommer ytterligare bevis för att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige...vilket man dock (fortfarande) inte fattar (bland annat) i några flockidiotgrupper på facebook:

Hallengren efter kritiken: ”Oförskämt, direkt lögn”

Publicerad 7 juni 2021.

https://www.expressen.se/nyheter/hallen ... rekt-logn/

Artikeln ovan kräver inloggning, men jag kan i alla fall ge er ett klipp (och jag har blåmarkerat beviset för att vi inte använder flockimmunitets-strategin i Sverige):
När Lena Hallengren nyligen talade om ”ett nytt normalläge”, med fortsatta restriktioner och begränsningar, fick hon hård kritik av politiska motståndare.

Nu slår socialministern tillbaka:

– Det finns de som försöker ge en bild att det skulle vara ett nöje för regeringen att begränsa människors fri- och rättigheter.

– Det är inte bara oförskämt, det är direkt lögn.

Expressens medicinreporter Amina Manzoor möter Lena Hallengren för en stor intervju om Sverige och pandemin:
Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1720#p53916 och här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1730#p53928 .

X-member

Post by X-member » Tue 8 Jun 2021 18:23

Detta är skrivet av den person som jag kallar för "tjötkärringen" (som heter Inger i förnamn) och postades för ca 10 minuter sedan, idag 8 juni 2021 i lögnhalsgruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat:
Gäller inte bara Skåne utan hela Sverige.Alla följer Socialstyrelsens direktiv att de gamla bara får komma till sjukhus vid akut.operation.
Syrgas och dropp finns inte på de flesta boenden.Morfin har getts och de gamla har kvävts.
Min egna kommentar: Detta är en fruktansvärd lögn, och denna kvinna borde förbanne mig polisanmälas! :evil:

Dom riktlinjer som hon talar om gäller inte ens (dvs, dom skulle enbart användas om det blev en större kris), men det var några idioter till läkare som trodde att dom gällde. Dessa läkare har blivit "avslöjade" i IVO:s utredning...(läs tex här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1300#p53490 ).

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1400#p53588 .

X-member

Post by X-member » Tue 8 Jun 2021 18:38

Det som jag postade i föregående svar är nog det allra värsta som jag har läst under hela pandemin, dvs en sinnessjuk (för det måste hon ju faktiskt vara) kvinna fortsätter alltså att ljuga offentligt (trots att tom MSB har tagit upp problemet) om att man "avlivar" alla äldre covid-19-drabbade med morfin i Sverige.

Hon har tydligen heller inte en enda förbannade gång råkat på någon som har kunnat ge henne korrekta fakta. Vilket alltså innebär att ingen i dom grupper som hon skriver i, vilket även är i gruppen: Alla har rätt till syrgas! har brytt sig det ett förbannade piss (ursäkta) om att sådana här djävla (ursäkta igen) lögner sprids!

Detta är mycket, mycket allvarligt!

X-member

Post by X-member » Wed 9 Jun 2021 13:39

Detta hör ihop med dom båda föregående svaren och förklarar lite tydligare varför jag blev så djävla förbannad.

En person (som heter Eddy i förnamn) hade svarat följande på "tjötkärringens" kommentar:
Är det så Inger ? För jävligt!! Borde granskas av media på riktigt!!
"Tjötkärringen" svarar:
Ja Eddy så.är det.Vi i gruppen Alla har rätt till syrgas har jobbat i 1.5.år med att informera journalister pol partier TV kanaler Corona kommissionen medlemmar i KU med flera.Inte en gång men 100 tals gånger
Så många vet vad som händer men ingen vågar göra något.Så fruktansvärt.mot våra äldre som man sa skulle skyddas. Lena Hallengren med flera säger att alla har rätt till vård oavsett ålder men det stämmer absolut inte. De ljuger bra.
Min egna kommentar: Och "tjötkärringen" har hittills (hur många gånger som helst!) fått korrekta fakta från dom som hon varit i kontakt med, men hon fortsätter lik förbannat att ljuga!

Tillägg:

"Tjötkärringen" ger alltså regeringen skulden för något som regeringen inte är ansvariga för och ljuger dessutom och påstår att detta fortsätter trots att IVO redan har "stoppat" problemet med sin utredning!

Som tur är så finns det klokare personer i den gruppen och en person svarade följande:
Läkarna måste få rättsliga påföljder, och bli av med legitimationen...
Min egna kommentar: Exakt!
Last edited by X-member on Wed 9 Jun 2021 14:36, edited 1 time in total.

X-member

Post by X-member » Wed 9 Jun 2021 14:01

Detta handlar om det som jag (bland annat) har tagit upp i föregående svar.

"Ärlige Jan" skriver (bland annat) följande om detta i MEWAS 2.0 vilket postades för ca 16 timmar sedan:
Juridiskt kan det dock bli lurvigare att komma åt de huvudansvariga...
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Så om han själv kör för fort med sin bil och blir tagen av polisen, då anser han alltså att det är regeringen som ligger bakom?

X-member

Post by X-member » Wed 9 Jun 2021 14:43

Jag återgår nu lite till det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53938#p53938 men detta har även en koppling till det som jag postade i föregående svar.

"Tjötkärringen" skrev (bland annat) följande:
...att informera journalister pol partier TV kanaler Corona kommissionen medlemmar i KU med flera.Inte en gång men 100 tals gånger
Alla dessa som hon har varit i kontakt med vet säkerligen redan (och statsministern gör det definitivt!) att detta utreds av IVO! Och dom vet säkerligen redan vad IVO har kommit fram till!

Och detta kommer inte att förändras om "tjötkärringen" så kontaktar dom 1 000 ggr!

Jag summerar: Okunniga lekmän (som inte ens känner till vem eller vilka som utreder vad!) skall förbanne mig inte syssla med sådant här!

X-member

Post by X-member » Thu 10 Jun 2021 13:50

Samma person som jag nämner här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1720#p53916 dvs, Mattias Lindberg som har ljugit i tidningen Bulletin och påstått att vi använder flockimmunitets-strategin i Sverige, har idag, 10 juni 2021 länkat till en Bulletin-artikel i landsförrädargruppen: Coronaviruset - Folkets förtroende är förbrukat med rubriken:
Vänstern kallar allt de ogillar för konspirationsteorier
Min egna (mycket spydiga) kommentar: Även högerfolk vet faktiskt att denna Mattias Lindberg ljuger om vilken corona-strategi som vi använder i Sverige vilket framgår här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1740#p53935 .

X-member

Post by X-member » Thu 10 Jun 2021 14:05

Detta hör ihop med det som jag postade här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53942#p53936 och här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1740#p53938 där en "tjötkärring" påstår att Lena Hallengren har ljugit när hon har sagt att man inte ens har infört "krisriktlinjerna" (som några dumnötter till läkare alltså trodde gällde) i Sverige (läs mer om detta här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=790#p52960 ).

Här kommer några klipp från en svarskommentar postad av en annan person, dvs flockidioten Rickard:
Skriv, länka och skicka gärna till Hallengren.
Hon har spärrat min e-post efter mycket kritik.
Min egna (djävligt tykna) kommentar: Att ta kontakt med Lena Hallengren hjälper inte alls (oavsett hur många ggr man gör det och till slut blir spärrad som flockidioten ovan alltså har blivit), för det är ju för bövelen inte hon som har gjort fel här utan istället några dönickar till läkare!

Läs gärna även här: viewtopic.php?f=8&t=6327&p=53942#p53940 .

X-member

Post by X-member » Thu 10 Jun 2021 14:41

Nu har det nog blivit lite rörigt här i ämnet, men lite förenklat är problemet följande:

Dom idioter (detta gäller bland annat lögnhalsen Jon Tallinger) som har spritt felaktiga fakta har helt enkelt inte informerat folk om att dom senare har insett att dom faktiskt har spritt felaktigheter, vilket gör att folk fortsätter att sprida felaktigheterna.

Det som IVO har kommit fram till hittills innebär faktiskt att det är bevisat att varken regeringen eller Socialstyrelsen har gjort något fel, utan det är några enskilda läkare som har gjort saker som dom inte borde ha gjort.

Tillägg:

Så det som "ärlige Jan" försöker lura i folk i landsförrädargruppen: MEWAS 2.0, vilket jag har postat här: viewtopic.php?f=8&t=6327&start=1740#p53939 kommer nog aldrig någonsin att ske. Dvs, det har ju inte införts några "order från högre instans" riktad till svenska läkare om att dom skall neka covid-19-drabbade på äldreboendena syrgas vid andnöd.

X-member

Post by X-member » Thu 10 Jun 2021 15:02

Positiva virustrenden fortsätter

Publicerad 10 juni 2021.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rg ... fortsatter

Ett klipp (det är jag själv som har blåmarkerat):
Över fyra miljoner vaccinerade

Ytterligare tre dödsfall med bekräftad covid-19 har rapporterats. Därmed har nu totalt 14 565 smittade personer avlidit i Sverige.

Hittills har 1 082 729 personer i Sverige bekräftats smittade med covid-19.

De senaste 14 dagarna är registrerat 137 fall på 100 000 invånare, ett klart fallande antal fall.

Samtidigt fortsätter vaccineringarna i landet. Fram till nu har 4 046 103 personer fått åtminstone en dos, baserat på vad regionerna har rapporterat in till det nationella vaccinationsregistret. Det motsvarar 49,4 procent av den vuxna befolkningen.

Av dessa har 1 991 440 fått två doser, motsvarande 24,3 procent.

De nytillkomna dödsfallen i Folkhälsomyndighetens statistik har i de flesta fall inträffat flera dagar tidigare, och de dödsfall som inträffat i närtid finns inte med på grund av eftersläpning i rapporteringen. Detta innebär att uppdateringen visar inrapporterade dödstal, inte dödstalet för just den dagen.

Post Reply